usb stick speelt muziek bestanden niet af op radio

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcorossi46

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een radio met een usb poort dus ik kan muziekbestand vanaf mijn usb stickje afspelen op mijn radio maar nu heb ik er muziek opgezet maar wil hij niet afspelen. Het gaat om een Sandisk cruzer micro 1 gb. Maar als ik een ander stickje pak en daar de muziek op zet dan doet tie het wel. Alleen ik wil graag de Sandisk gebruiken want die andere is van mijn school. Zou iemand me hiermee kunnen helpen?
Alvast bedankt voor je antwoord!

Groeten Marco,
 
Je Sandisk is een U3 apparaat.
Je zult dus hoogstwaarschijnlijk eerst de U3 software eraf moeten halen voordat je 'm kunt gebruiken met je afspeelapparaat.

hier staat een uninstall utility die je kunt gebruiken.

Succes,

Tijs.
 
hee Tijs,

Bedankt voor je hulp. Maar als ik dat programma geinstalleerd hebt dan stop ik mijn usb erin dan herkent tie hem niet eens. Dus dat zal het niet zijn. Toch bedankt voor je snelle reactie!

Marco,
 
Ok, je hebt de U3 software gedeïnstalleerd, klopt?
Indien ja, sluit de sandisk aan aan je computer, en doe:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc
Maak dat maximaal groot.
Kijk of je in het onderste of bovenste deelvenster ergens een USB aangesloten apparaat ziet dat je sandisk voorstelt. Kijk dan ook na of er partities staan op de sandisk en of die wel een schijfletter hebben (gekregen).
Staat er wel een partitie, maar heeft die geen schijfletter, rechtsklik dan op die partitie en kies: Schijfletters en paden aanpassen.
Kies geef de partitie dan een schijfletter.

Staat er geen partitie meer op, rechtsklik op de vrije ruimte, en kies voor Nieuwe partitie. Formatteer die partitie ook.

Succes,

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Ik ben in dat menu, er staat achter de usb primaire partitie en bij het formateren(domme vraag mischien) maar met dat formateren moet ik dan FAT, FAT32 of NFTS doen? En clustergrootte gewoon standaard?

Marco,
 
Clustergrootte gewoon standaard laten.
Kijk in het boekje van je afspeelapparaat na welke partitie-soort die ondersteund (Fat16, Fat32 of NTFS). Pas de te kiezen partitie-soort voor je memory-stick daarop aan.
NTFS is het minst kansrijk, dus als het boekje er niets over zegt, probeer eerst Fat32. Werkt dat niet, formatteer dan op Fat16.

PS: Met formatteren en partitioneren verlies je wel alle data die op de memory-stick staat. Ik neem dus aan dat er nu geen data op staat die belangrijk is voor je of die je niet ook nog ergens op een andere schijf hebt staan.

Succes,

Tijs.
 
aanhaken

Mag ik even hierbij aanhaken.
Ik heb via de U3software(launchpad) de uninstall gedaan. Werd de Creuzer niet meer gezien op mijn Vista PC. Wel op een XP. Daar geformatteerd in Fat 32. Maar nog steeds niet zichtbaar in Vista (verkenner en ook niet in Systeembeheer, locale opslag)
Wat doe ik fout?
Han
 
@hanHmaas: Dat is geen specifiek probleem van jouw memory-stick, dat komt algemeen regelmatig voor (dus ook met aangesloten foto-camera's, SD-kaarten etc.)

Eerste wat je moet doen is kijken in Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Zie je daar "Onbekend apparaat" staan (bijv. als je alle USB-hubs volledig openklapt), probeer dan te kiezen voor Installatie ongedaan maken, herstart de pc, en kijk of het dan beter gaat.

Staat in Apparaatbeheer wél een Massa opslag apparaat genoemd die je memory-stick voorstelt, kijk dan in Schijfbeheer of je daar je memory-stick ziet staan die géén schijfletter toegewezen heeft gekregen. Rechtsklik dan op de memory-stick, en kies "Schijfletters en paden aanpassen" (of zoiets). Geef het dan een schijfletter die nog vrij is.

Succes,

Tijs.
 
Creuzer

Hallo dnties,
ik heb de installatie ongedaan gemaakt.
reset
Vista heeft naar app stuurprogs gezocht en gevonden en geinstalleerd (Creuzer)
Maar: Nu is de stick nergens zichtbaar. (Niet in verkenner, niet in apps beheer, niet in lokale opslag)
Ik ben de draad kwijt. cq ik snap hier niks van.
 
Nogmaals: Het apparaat moet onder USB apparaten te zien zijn in Apparaatbeheer.
Klap daar dus alles tot het diepste uit, en kijk hoe het apparaat daar staat genoteerd.

Overigens is niet uit te sluiten dat het flash-geheugen kapot is op de memory-stick, en je daarom geen USB-opslag vermeld ziet in Schijfbeheer (bovenste deelvenster).

Tijs.
 
Cruzer

Hallo Tijs,
De stik is geformatteerd. In een andere usb poort werd die wel gezien! Maar nu als ik de stik veilig uit de pc verwijder en even later weer erin steek: dan wil vista weer gaan formatteren. Een keer is genoeg (Fat32). Weet je hoe ik die vraag van Vista weg krijg?
Je hulp wordt zeer gewaardeerd.
Han
 
Ik blijf de memory-stick verdacht vinden.
Wat ik zou doen in jouw geval:
1. Weer formatteren, en daarna:
2. Er ook eens wat bestanden op kopiëren, die bestanden openen vanaf de memory-stick, bestanden verwijderen, andere bestanden erop kopiëren, ook die openen etc.
3. Verder kun je nog het volgende proberen (ipv. D: invullen de schijfletter die de memory-stick gekregen heeft):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k chkdsk D: /r
Kijk of er fouten gevonden worden. Indien ja, dan zou ik het hele apparaat weggooien of garantie claimen.

Succes,

Tijs.
 
Cruzer?

Tijs,
Al doende vertrouw ik de Sweex usb combi cardlezer niet. (Geen fouten in checkdisk voor de Cruzer)) Daarvoor heb ik al met mijn hardwareleverancier een afspraak over. Om die te vervangen. Mijn CF fotokaartjes leverden BSOD op. In andere usb contacten lijkt geen probleem met de Cruzer.
Bedankt.
Hartelijke groet,
Han
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan