Windows 7 - Gigaset USB adapter 108

Status
Niet open voor verdere reacties.
De usb adapter wordt inderdaad niet herkent, wat je moet doen om dit op te lossen is het volgende:
- Ga naar configuratie scherm
- Hardware en Geluiden
- Apparaten en Printers
- Als het goed is staat er: ar5523 bij met een Uitroepteken.
- Klik hierop en klik op: Hardware -> Eigeschappen -> Stuurprogramma bijwerken, download hiervoor de nieuwste drivers van gigaset hier: http://gigaset.com/shc/0,1935,nl_nl_0_88570_rarnrnrnrn_variation%253A-5_pageType%253Adownloads_imagePos%253A0,00.html#content en pak deze uit op de gewenste locatie. Maar installeer deze niet.
- Bij het Stuurprogramma bijwerken klik op `Op mijn computer naar stuurprogramma´s zoeken` en geef dan de map aan waar de gigaset drivers staan.

Nu ben je klaar en herkent windows 7 de gigaset USB WLAN 108 adapter.
 
gigaset108

hallo Harry,

ik heb jou antwoorden gezien. ik ben nog niet erg bekend met dit forum (net aangemeldt) dus weet niet precies hoe alle koppeling naar de reacties werken.
ik heb nu ook op de pc Windows 7 met een gigaset 108, dus geen internet
zou jij voor mij kunnen beschrijven wat ik nu precies moet doen om de gigaset werkend te krijgen!
naar ik begrepen heb moet ik op n bepaalde site de juiste drivers downloaden , weet jij waar? en dan via de cd v/d gigaset onderstaande doen of heb ik dit mis?
alvast bedankt
mousie50


Hoi !

Op het gedownloade .exe-bestand rechts klikken, kiezen voor: eigenschappen - tabblad comptabiliteit - Vista (juiste versie)

Vinkje zetten bij: als administrator uitvoeren.

Greetz,

Harry.
 
jongens probleem opgelost
We hebben de CD in de computer gestopt en vervolgens op de .exe rechtsgeklikt.
We zijn naar Eigenschappen gegaan. Tabblad Compatibiliteit, en deze op gewoon Windows Vista gezet (dus niet SP1 of 2). De adapter is geinstalleerd en werkt nou onder Windows 7 :thumb:

Theodoor ik hoop ook dat jij hier wat mee kan.
En daarnaast hoop ik dat andere met hetzelfde probleem hier ook wat aan hebben :)

Groetjes,
Ash
 
108

hoi Ash,

welke cd bedoel je? die van de Gigaset 108?
bvd voor reactie gr Jos

jongens probleem opgelost
We hebben de CD in de computer gestopt en vervolgens op de .exe rechtsgeklikt.
We zijn naar Eigenschappen gegaan. Tabblad Compatibiliteit, en deze op gewoon Windows Vista gezet (dus niet SP1 of 2). De adapter is geinstalleerd en werkt nou onder Windows 7 :thumb:

Theodoor ik hoop ook dat jij hier wat mee kan.
En daarnaast hoop ik dat andere met hetzelfde probleem hier ook wat aan hebben :)

Groetjes,
Ash
 
Mousie,

Zoals ik nu al in het originele bericht erbij heb gezet omdat het voor veel mensen niet duidelijk is, het betreft hier de exe van de Gigaset USB adapter CD
Voer deze uit als Windows vista via rechtsklik, eigenschappen compatibiliteit en dan uitvoeren als Windows Vista en dan zou hij het als het goed is moeten doen.
MVG,

Ash

PS sorry voor late reactie ik ben voorheen al een tijd niet meer op het forum geweest.

Edit:
Electromuis, ik weet niet of de XP driver werkt, maar daarbij werkt het zelfde idee gok ik alleen dan uitvoeren als xp,
Mocht dat nou niet werken maar staat hij wel als onbekend apparaat in de apparaat beheer doe dan het volgende,
- rechtsklik op onbekend apparaat
- eigenschappen
- ga naar de tab stuurprogramma
- en klik vervolgens op stuurprogramma bijwerken.
- in de wizard doe je het volgende:
- de wizard zal vragen wat moet de wizard doen? Kies voor Ik wil zelf kiezen en klik op volgende
- Kies bij het volgende scherm op de volgende locaties zoeken (Of iets Dergelijks) en zorg dat het vakje ook op deze locatie zoeken is aangevinkt.
- zorg dat deze via bladeren op de map staat waar de XP driver in staat. en klik op volgende.

De pc zal dan gaan zoeken of de driver idd in die map staat en deze bij herkenning installeren.
of deze beschrijving klopt weet ik niet helemaal 100% ik schrijf deze zo juist op een XP machine dus ik heb niet precies je correcte schermen voor me maar deze zullen redelijk overeen komen met mijn beschrijving.
 
Laatst bewerkt:
All,

We zijn inmiddels aardig wat maanden verder maar ik heb ook dit probleem. Het trucje met het .exe bestand werkt niet. De links die jullie gebruiken naar de drivers brengen mij naar telefoon download, ik neem aan dat het dus niet de goede link is?

Hopelijk kan iemand mij helpen aan de juiste link....

Alvast bedankt!
 
Hoi !

Link van @elektromuis van 1 julie werkt perfect !

Het .ISO-bestand even op 'n CD'tje branden (als .ISO dus). CD in je PC, CD openen, rechtsklikken op het .exe-bestand - eigenschappen - tabblad comptabiliteit, Win XP instellen, .exe-besrand uitvoerenb, de drivers worden geinstalleerd.....klaar.

Greetz,

Harry.
 
werkt toch

Alles geprobeerd en met de dutch file instaleerde hij ineens wel helemaal... alleen in het netwerkoverzicht niet terug te vinden....
Totdat mijn zoontje van 11 erbij kwam en zei dat ik de lan kabel moest verwijderen.....
En ja!!!!...daar was de draadloze verbinding in beeld en kon ik een verbinding maken...
Up and running!!:p
 
Ik zou dr bijna bij gaan denken dat je zoontje zonder opleiding nog meer van ict weet dan de gemiddelde pc gebruiker XD
naja mooi dat het werkt in ieder geval. toch leuk om te zien trouwens dat een topic wat bijna 3 jaar geleden geopend is nog steeds leeft en voor sommige nodig is :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe werkt het nu het snelst?

Een heel verhaal hier boven. Maar in een paar stappen gaat het heel snel en gemakkelijk:
-download de driver van de KPN site;
-pak het bestand uit (zip), je ziet dan een aantal mappen met een naam van een taal, en eentje "driver";
-ga naar apparaatbeheer (bijvoorbeeld door rechts te klikken op Mijn computer, kies "Eigenschappen" en dan apparaatbeheer;
-steek de USB adapter in een poort, en wacht tot Windows wat eehn en weer heeft gezocht,
-Je ziet nu in apparaatbeheer onder netwerkadapters de AR5523, klik daar op en kies voor zelf zoeken van de driver;
-die staat dus in de map die je hier boven hebt gemaakt

De driver wordt geinstalleerd, je hoeft verder geen software te installeren (dus ook niet in Vista modus),
Gebruik denormale keuze om een netwerk verbinding te maken, en kies voor draadloos.

Succes,
André
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan