Windows 7 - Gigaset USB adapter 108

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zorphion

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2009
Berichten
56
Hallo allemaal,

Ik heb al ong een jaar Windows Vista op mijn laptop staan. Het is de orginele voorgeinstalleerde Windows Vista. Daarop had ik een Draadloos internet Adapter geinstalleerd namelijk Gigaset USB adapter 108 van siemens.

Sinds gisteren heb ik een dualboot gemaakt met windows vista en windows 7. Op windows 7 leest hij alleen geen drivers in voor de Internet Adapter. Hoe kan ik dit oplossen.

Is het mogelijk om iets uit de windows vista driver directory naar de windows 7 driver directory te copieren?

M.Vr.GR
Theodoor de Wit
 
Beste mensen van het Helpmij forum,
Mijn vriend heeft hetzelfde probleem als mijn voorganger hierboven beschrijft.
Hij gebruikte altijd XP en heeft nou windows 7 geinstalleerd. Maar hij gebruikt internet via de Gigaset 108 USB adapter. En deze wordt ook bij hem niet standaard door windows 7 ondersteunt. Weet iemand hier een oplossing voor de driver? En anders een manier om de windows vista driver misschien te gebruiken ervoor.
Jullie hebben mij al eerder goed geholpen toen ik een probleem had met mijn laptop. Misschien lukt dat nu weer.
Met vriendelijke groet en hoop op reactie.

Sven Mos
A.k.a Ashketchum22NL
 
gigabit usb

jongens probleem opgelost
We hebben de CD in de computer gestopt en vervolgens op de .exe rechtsgeklikt.
We zijn naar Eigenschappen gegaan. Tabblad Compatibiliteit, en deze op gewoon Windows Vista gezet (dus niet SP1 of 2). De adapter is geinstalleerd en werkt nou onder Windows 7 :thumb:

Theodoor ik hoop ook dat jij hier wat mee kan.
En daarnaast hoop ik dat andere met hetzelfde probleem hier ook wat aan hebben :)

Ik heb het hier over de cd van de Siemens

Groetjes,
Ash
 
Laatst bewerkt:
jongens probleem opgelost
We hebben de CD in de computer gestopt en vervolgens op de .exe rechtsgeklikt.
We zijn naar Eigenschappen gegaan. Tabblad Compatibiliteit, en deze op gewoon Windows Vista gezet (dus niet SP1 of 2). De adapter is geinstalleerd en werkt nou onder Windows 7 :thumb:

Theodoor ik hoop ook dat jij hier wat mee kan.
En daarnaast hoop ik dat andere met hetzelfde probleem hier ook wat aan hebben :)

Groetjes,
Ash

Ik heb namelijk het zelfde probleem, maar welke CD wordt hier bedoeld?
De Siemens USB 108 install of Windows 7 CD.
Namelijk Eigenschappen en Tabblad Compatibiliteit lijkt mij iets windows achtig.
Misschien iets meer uitleg dan kan ik mijn probleem ook oplossen.
Alvast bedankt,

Gert
 
Laatst bewerkt:
usb 108 / windows 7

Menno,

Bedankt voor de reactie, deze versie kan ik installeren maar windows 7 zegt geen stuurbestand gevonden en weigert dan mijn USB 108.
of moet ik dan iets in Windows veranderen dat hij het stuur bestand wel vindt.

Gert
 
Hoi !

Op het gedownloade .exe-bestand rechts klikken, kiezen voor: eigenschappen - tabblad comptabiliteit - Vista (juiste versie)

Vinkje zetten bij: als administrator uitvoeren.

Greetz,

Harry.
 
usb 108 / windows 7

Harry,

Bedankt voor de tip ga het vanavond proberen.

groeten Gert
 
Ik heb namelijk het zelfde probleem, maar welke CD wordt hier bedoeld?
De Siemens USB 108 install of Windows 7 CD.
Namelijk Eigenschappen en Tabblad Compatibiliteit lijkt mij iets windows achtig.
Misschien iets meer uitleg dan kan ik mijn probleem ook oplossen.
Alvast bedankt,

Gert

Sorry voor mijn onduidelijkheid ik bedoelde in dit geval de installatie cd voor de USB Stick niet die van windows 7.
 
USB 108 Windows 7

Heren bedankt,

Het werkt :D

Menno bedankt voor de juiste download file, de mijne werkte dus niet,
Harry bedankt voor uitleg op welke file je moet klikken.

Wel voor installeren van de driver de USB 108 ontkoppelen en pas aansluiten wanneer hier om gevraagd wordt.
Kunnen we nu weer internetten

toppie:thumb:

Gert
 
werkt niet

mooi die tips alleen bij mij werkt het dus niet,
kpn gebeld en ze zeggen het zelfte.
nu moet ik een nieuwe betere versie van de gigaset aanschaffen.
vind ik pure onzin hun moeten maar eens een goede update maken voor windows 7.

als iemand het misschien even stap voor stap zou willen uitleggen zou het heel fijn zijn, die helpdesk van kpn schiet je niks mee op.
moet ik eerst die cd van die gigaset instaleren?

bedankt alvast !:)
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Dan kan ik je niet verder helpen; deze oplossing heeft tot nu toe bij iedereen gewerkt, zoals je aan dit topic kunt zien.

Misschien nog iemand anders ?

Greetz,

Harry.
 
mooi die tips alleen bij mij werkt het dus niet,
kpn gebeld en ze zeggen het zelfte.
nu moet ik een nieuwe betere versie van de gigaset aanschaffen.
vind ik pure onzin hun moeten maar eens een goede update maken voor windows 7.

als iemand het misschien even stap voor stap zou willen uitleggen zou het heel fijn zijn, die helpdesk van kpn schiet je niks mee op.
moet ik eerst die cd van die gigaset instaleren?

bedankt alvast !:)
Dit is hier mijn eerste berichtje, ben hier gekomen via de KPN.

Ik loop ook al de hele week te klooien, al eerder gebeld en kreeg het advies om vista driver te instaleren.
Mocht dit niet helpen moest er een monteur komen.
Bij de leverancier kreeg ik een link om de pc te laten scannen op een eventuele driver die kon missen.
Dit was niet het geval.

Heb vanavond weer kpn gebeld, kreeg het advies om een usb stick zender/ontvanger te kopen van €30, omdat dit goedkoper is als een monteur laten komen.

Mocht bovenstaande link niet helpen.

Heb van bovenstaande link het advies opgevolgd om te vinken, maar ik krijg het ook niet voor elkaar.
 
Laatst bewerkt:
usb 108 / windows 7

Heren,

Misschien helpt de volgende tip:

De gedownloade file is een EXE-file maar een zip bestand !
Eerst uitpakken in "een" directory en dan met de linker muis knop op deze EXE-file klikken.
Als je nu de instructies van Harry volgt zoals eerder beschreven gaat het toch echt werken
Nu in het programma welke op je pc is geinstalleerd wel even je beveiligingcode (WEB PKS of iets dergelijks) invullen anders doet hij het ook niet.

Gert
 
Laatst bewerkt:
Heb vanavond weer kpn gebeld, kreeg het advies om een usb stick zender/ontvanger te kopen van €30, omdat dit goedkoper is als een monteur laten komen.


Heb ondertussen een linksys usb stick op aangesloten,
had ik veel eerder moeten doen.
Zat regelmatig op 49-70% ontvangst met de gg108.
Nu schommelt het tussen de 90 en 100%:)
 
Probleem met Netgear adapter wg111v2 en windows-7

Hallo Forum; ook ik heb problemen met draadloos internet, ik heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt. Heb verschillende driver van de site van netgear gedownload waar bij staat dat ze voor windows-7 64 bit zijn maar de adapter word niet herkent. Nu heb ik een nieuwe adapter gekocht een Wireless-N PCI Adapter with dual-band maar ook deze laat het de grootste tijd afweten soms werkt het maar de meeste tijd werkt het niet.
Ik zoek me suf naar een oplossing maar kan niets vinden.
Wie weet raad?

Ik heb een router van Netgear de WGR614v9 en de adapter van netgear is een WG111v2.
En inmiddels een nieuwe adapter;( ingebouwd door de computerzaak waar ik de nieuwe computer met windows-7 heb gekocht) namelijk bij DataByte Steenbergen, maar ook die laten me in de steek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan