Laptop, Wazig beeld, verdeeld over 6 kleine schermpjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoibie

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Beste Forum Bewoners,

Sinds kort heb ik problemen met mij Asus W7S.
Verduidelijking:
1187551790_asusw7sfront.jpg

Wanneer ik deze opstart krijg ik meteen het scherm verdeeld over 6 vlakken en zie ik er wazige kleuren/streepen doorheen. Zie wel wazig dat hij opstart.
(In het midden een dikke zwarte lijn met aan de linker en rechterkant 3 verkleinde schermpjes. Alle 6 hebben ze vage knipperende strepen over het scherm.)

Ik hoop het zo een beetje duidelijk te hebben uitgelegd.
Binnenkort mochten jullie geen idee hebben van wat ik nou bedoel zal ik wel een screenshot/foto plaatsen.

Dit probleem is voor mij nieuw. Misschien dat jullie er vaker tegenaan zijn gelopen.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Hoibie

P.S. Dit lijkt me een ONBOARD video probleem, maar hoe los ik dit op... Onboard op een laptop is meestal moederbord vervangen... Dat kost bijna een heel nieuwe laptop.
Hoop dat iemand een oplossing weet voor het probleem.

Hallo,

Zonde van de laptop, maar khoop dat het zo opgelost kan worden!
Kun je je bios wel goed zien of is die ook al in 6 schermpjes verdeeld, dan kun je hem sowieo wel opsturen..

En je zei dat het aan je onboard kaart lag.. het kan natuurlijk ook aan het kabeltje naar je monitor liggen.. probeer het eens te verbinden met een tv of een ander scherm.. krijg je dan ook 6 verschillende beelden?

Siemenjan,

Tijdens opstarten (Boot Loader) met daarna Bios Scherm. is het scherm meteen al verdeeld in 6 valkjes, met strepen eroverheen.

Computer start ook alleen op in Safe Mode, bij het normaal opstarten schakeld deze zichzelf uit en begint weer opnieuw met laden.

Momenteel geprobeerd om opnieuw de videokaart driver te installeren. Echter bij de instellingen in Safe Mode geeft deze alleen de optie: 800x600. Ook probeer ik op de aansluiting van VGA mijn beeldscherm in te stellen. Maar dit krijg ik niet ingesteld dat hij daadwerkelijk afspeeld op de andere monitor.

Mijn conclusie is haast tot betreuring getrokken; onboard videokaart kapot.
Maar uiteraard hoop ik dit niet, en misschien dat hier mensen zijn met ideetjes.

Alvast bedankt voor je reactie!
Groeten,
Hoibie

Ik heb sinds kort last van hetzelfde probleem! Nadat ik alles compleet opnieuw had geinstalleerd kreeg ik weer normaal beeld. Dit was echter maar voor een dag daarna starte hij weer op met het beeld verdeeld over 6 vensters.

Zal dat eens gaan proberen dan, Nieuwe installatie.

In ieder geval bedankt voor je reactie, ik laat het wel horen of er wat vooruitgang geboekt is.

Groetjes,
Hoibie

Ben er inmiddels achter wat het bij mij voor een probleem is: De videokaart (nvdia 8600gs m) is overleden. Helaas is die op het moederboard gesoldeerd en moet het hele moederboard vervangen worden. Het is trouwens een vaker voorkomend probleem bij deze videokaart...
Succes nog!

gr, Wout

Hmm word dus een nieuwe moederbord aanschaffen.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Hoibie

late reactie :p

ik zag uw topic en ik dacht meteen: zowiezo heeft ie een 8600m gs of een 8400m gs als grafische kaart. niet? die reeks kan je het beste vermijden in de laptopsector.
tot nu toe denk ik ongeveer 80% van de gevallen die we binnenkrijgen op onze technische dienst met dit probleem is door die bepaalde gpu's.

Hierbij is de vraag nog steeds niet opgelost =)
Zit nog steeds met deze laptop, en dus met het probleem.

Moederbord krijg ik nergens te vinden, en qua overige spec's is het gewoon een prachtlaptop.
Inmiddels is het voor mij ook duidelijk dat de grapische kaart van deze laptop 3x niks is.

Eventuele oplossingen?

wij verkopen voornamelijk asus en ik had iets horen vallen over da laptops met die bepaalde gpu's een speciaal soort garantie krijgen. hoelang zit je hier nu al mee? :p best lang niet? ik denk dat je asus moet contacteren om te checken of het onder garantie valt. dan krijg je weer ne nieuwe :D maar dan geen uit die misplaatste reeks ;)

wij verkopen voornamelijk asus en ik had iets horen vallen over da laptops met die bepaalde gpu's een speciaal soort garantie krijgen. hoelang zit je hier nu al mee? :p best lang niet? ik denk dat je asus moet contacteren om te checken of het onder garantie valt. dan krijg je weer ne nieuwe :D maar dan geen uit die misplaatste reeks ;)

Al een tijdje inderdaad, inmiddels zelfs geen garantiebon meer van ben ik bang.
Zal ze eens aan hun oren trekken.

Thanks voor de info. Waar was je al die tijd. Dit is de informatie waar ik naar zocht.

(Al 3 jaar lang.)

Haha, :thumb:

hahaha graag gedaan :D ja ik ben zelf momenteel nog maar 4 weekskes bezig als proffesionele IT'er dus dit probleem heb ik zelf nog maar pas leren kennen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan