jimderonde
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 15 okt 2009
Hoi allemaal,
Ik ben zeg maar een beetje nieuw op dit forum, dus ik weet niet hoe het allemaal gaat.
In ieder geval heb ik de opdracht gekregen om uit te zoeken hoe je een rekenmachine in Javascript/HTML kunt programeren. Met de nodige tutorials was ik al aardig op weg, maar hij doet het nog niet helemaal perfect. Ik ben het een en ander vergeten, wat ik dus ook niet kan weten, wellicht heeft iemand van jullie even tijd om naar mijn code te kijken, hem misschien kloppend te maken of in ieder geval even wat aanwijzingen te geven.
Je ziet hier dat ik zeg maar het veldje met een invoerveld, een invoerveld en een uitvoerveld heb. Door op de knop optellen te drukken, moeten zegmaar invoerveld1 en 2 optellen. x+y dus, (dacht ik).
Kan iemand even wat helpen?
Alvast bedankt!
Jim
Ik ben zeg maar een beetje nieuw op dit forum, dus ik weet niet hoe het allemaal gaat.
In ieder geval heb ik de opdracht gekregen om uit te zoeken hoe je een rekenmachine in Javascript/HTML kunt programeren. Met de nodige tutorials was ik al aardig op weg, maar hij doet het nog niet helemaal perfect. Ik ben het een en ander vergeten, wat ik dus ook niet kan weten, wellicht heeft iemand van jullie even tijd om naar mijn code te kijken, hem misschien kloppend te maken of in ieder geval even wat aanwijzingen te geven.
Code:
<html>
<html>
<head>
<Title>Optelmachine voor Li-Do</Titel>
<script type="text/javascript">
<!--
function addition()
{
//var x=ParseInt(document.getElementsByName("waarde1"));
//var y=ParseInt(document.getElementsByName("waarde2"));
var x=ParseInt(document.theForm.waarde1.value);
var y=ParseInt(document.theForm.waarde2.value);
var z=x+y;
document.theForm.uitkomst.value = z;
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<h1>Optelmachine in Javascript</h1>
<FORM name="theForm">
<input type="text" name="waarde1" value="1"><br><br>
<input type="text" name="waarde2" value="2"><br><br>
<input type="text" name="uitkomst" value="Uitkomst!"><br><br>
<input type="reset" name="reset" value="Leeg vegen" onclick="addition()">
<input type="button" name="optellen" value="Tel op!" onclick='blabla()'><br><br>
</FORM>
</body>
</html>
Je ziet hier dat ik zeg maar het veldje met een invoerveld, een invoerveld en een uitvoerveld heb. Door op de knop optellen te drukken, moeten zegmaar invoerveld1 en 2 optellen. x+y dus, (dacht ik).
Kan iemand even wat helpen?
Alvast bedankt!
Jim