lijst met automerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisss

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Hallo Accessers!

Misschien een beetje een rare vraag op dit forum, maar ik wil voor een kennis met een garage even een access/programmaatje knutselen om zijn verkopen bij te houden.
Weet iemand misschien of er een database bestaat met alle bestaande autotypes erin, zodat ik keuzelijstjes voor hem kan maken.
Ik heb flink gezocht op google, maar kon niks vinden.

Vriendelijke groeten,

Chris

Ik heb 30 seconden gegoogled, en vond dit:

automerken

Als je deze lijst importeert in Excel, kun je er wel een databaseje van maken, denk ik zo!

Ik weet zo een twee drie niet hoe ik dit in Excel importeer, maar daar probeer ik wel iets op te vinden.
Hartelijk dank! Hier staat zo te zien alles wel in!

Groet!

Daar was ik al mee aan het stoeien, want met een macro kom je een heel eind.
Hierbij het lijstje van de website, die ik heb geïmporteerd met de optie <Bewerken met Excel> in Explorer 8, waarbij je het lijstje in één keer kan binnenhalen.
Het resultaat daarvan staat op Blad1, waarbij de lijst wel is gesplitst met <Tekst naar Kolommen>.
Met een macro is dit lijstje vervolgens omgezet naar een lijst met Automerken (Blad2) en Modellen (Blad3), waarbij de MerkID en ModelID automatisch zijn toegekend.

Je hoeft dus alleen Blad2 en Blad3 in Access te importeren, en je bent klaar...

Bijlagen

WOW! Dit is geweldig!!
Precies wat ik zocht!

Super bedankt! :thumb:

Nog even een pluim erbij voor Octafish. Precies de lijst waar ik naar op zoek was. En die heb je uit IE8 getrokken? Leuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan