Van ISO naar AVI, WMV of MPEG

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeuGem

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
1.306
Hoi,

Ik heb van een tv-serie op DVD, ISO-bestanden gemaakt.
Kan ik die laatste omzetten naar AVI, WMV of MPEG, zodat ik die direct af kan spelen op mijn pc zonder daarvan eerst weer een dvd te moeten maken?
 
De ISO mounten met Deamon tools geen optie? Wat is de inhoud van de ISO nu?
 
Hoi,

Ik heb van een tv-serie op DVD, ISO-bestanden gemaakt.
Kan ik die laatste omzetten naar AVI, WMV of MPEG, zodat ik die direct af kan spelen op mijn pc zonder daarvan eerst weer een dvd te moeten maken?

Waarom de ISO files niet gewoon mounten, dan hoef je ook niks te branden, makkelijker kan het niet.
 
Hoi,

Bij deamontools krijg ik alleen maar foutmeldingen en vastlopers als ik dat installeer.
Virual Clonedrive gaat goed ..... totdat ik het isobestand koppel en vervolgens af kan spelen ..... geen geluid.

Erg ingewikkeld dus allemaal.
Ik blijf liever bij mijn oorspronkelijke vraag .... het omzetten van een ISO-bestand naar MPEG, WMV of AVI.
Wellicht weten anderen wel het antwoord.
 
Hoi,

Bij deamontools krijg ik alleen maar foutmeldingen en vastlopers als ik dat installeer.
Virual Clonedrive gaat goed ..... totdat ik het isobestand koppel en vervolgens af kan spelen ..... geen geluid.

Erg ingewikkeld dus allemaal.
Ik blijf liever bij mijn oorspronkelijke vraag .... het omzetten van een ISO-bestand naar MPEG, WMV of AVI.
Wellicht weten anderen wel het antwoord.

Dan moet je de ISO dus eerst uitpakken en daarna de individuele files converteren
 
Ik weet een betere oplossing...

ALS je een ISO file hebt dat bv een filmpje is... Dan kun je VLC Player downloaden!

Dat is namelijk een programma dat bijna alles afspeelt ook iso kun je er mee afspelen bespaar je tijd met uitpakken
 
Ik weet een betere oplossing...

ALS je een ISO file hebt dat bv een filmpje is... Dan kun je VLC Player downloaden!

Dat is namelijk een programma dat bijna alles afspeelt ook iso kun je er mee afspelen bespaar je tijd met uitpakken

Dat werkt dus alleen als de ISO gemount is........
 
Hoi,

Toch lijkt mij mijn werkwijze - zowel voor mijzelf áls voor anderen - het minst ingewikkeld om de afleveringen zowel op pc als tv te kunnen zien:

- de 34 afleveringen (op tien 8 Gb DVD's) eerst als gescheiden iso-bestanden op te slaan met DVD-shrink
- en hierna - afhankelijk van de behoefte - een aflevering op een DVD-rw te zetten met DVD-decrypter.

Maar toch bedankt .. .het was eigenlijk helaas een bevestiging van wat ik al dacht/wist ;)
 
Hoi,

Toch lijkt mij mijn werkwijze - zowel voor mijzelf áls voor anderen - het minst ingewikkeld om de afleveringen zowel op pc als tv te kunnen zien:

- de 34 afleveringen (op tien 8 Gb DVD's) eerst als gescheiden iso-bestanden op te slaan met DVD-shrink
- en hierna - afhankelijk van de behoefte - een aflevering op een DVD-rw te zetten met DVD-decrypter.

Maar toch bedankt .. .het was eigenlijk helaas een bevestiging van wat ik al dacht/wist ;)

Dan moet je dus wel branden, en met mounten hoef je dat niet, doe al vele jaren niet anders
 
Dan moet je dus wel branden, en met mounten hoef je dat niet, doe al vele jaren niet anders

Nogmaals: dat mounten werkt met jou programma dus niet. WANT ik krijg wél beeld, maar GEEN GELUID.
 
Ik denk dat mensen wel gehoord hebben van Torrents en NZB...
En waar ik het iso vandaan heb gehaald via google

Stop maar even met advies geven denk ik..............
Je hebt zelf geen idee waar het over gaat en hoe het zit
 
Dat ligt niet aan het mounten, maar aan de ISO;)

Dácht het niet .... want als ik van een iso-bestand weer een dvd maak (van een kleinere omvang dan de oorspronkelijke, namelijk per aflevering) heb ik 'gewoon' wel geluid.
 
ik had een kvcd bestand en heb dat uitgepakt met power iso (ik ken wel niet veel van dat mounten, maar ik denk dat onderstaande ermee te maken heeft)

dat geeft 4 mapjes...: dan neem je het mapje MPEGAV (dit is het eigenlijke filmbestand) en dat laad je in vcdgear....

dit progje zet om in mpeg (duurt niet lang) en dat kan je dan omzetten in avi met behulp van need4 video converter... (als mpeg niet goed genoeg is...)

zie deze handleiding: http://www.soft29.com/kvcd_to_dvd_converter.html

opmerking:
- ipv daemon tools gebruik je power iso (daarmee bekom je die mpegav file die jij misschien al hebt , aangezien je over een iso bestand spreekt, dus deze stap is misschien over te slaan)
- virtual dub zou ik niet gebruiken , aangezien dit plus minus 13 gb per uur is)
gewoon need4 video converter gebruiken...

dit is voor zover ik er verstand van heb..., maar het is mij toch maar gelukt om zo'n kvcd (800 mb) in avi (550 mb om te zetten)

dus als je al zo'n mpegav file hebt is dit de manier...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan