Help: hoe XP en Office key terugvinden van gecrashte computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

anneblanksma

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Berichten
7
Dag heren en dames,

Mijn computer is gecrashed en nu wil ik met geleende Windows en Office cd's de computer opnieuw installeren. Ik heb hiervoor al mijn belangrijke bestanden van de computer gehaald met een externe HDD enclosure. Mijn probleem nu is: hoe vindt ik de benodigde product keys terug?

Wat ik al heb gedaan:
- een Hiren boot cd gemaakt en daarmee toegang tot mijn computer gekregen
- het programma WinKeyfinder kan ik echter niet in het bootmenu van Hiren vinden
- via het windows van Hiren kan ik echter wel zien dat WinKeyfinder op de Hiren cd staat

Heeft iemand ervaring met Hiren of is er een andere eenvoudige manier om mijn productkeys terug te vinden? Na wat zoeken vond ik ook een partitie op mijn computer met een ' HP system recovery', is dit ook een mogelijke oplossing om mijn computer op te lappen, zo ja hoe?

Zoals jullie waarschijnlijk al opgemerkt hebben ben ik geen wizkid met computers, hopelijk kunnen jullie me met eenvoudige instructies verder helpen...

Alvast hartelijk dank, Anne
 
Laatst bewerkt:
Als je je pc opstarten. Zie je dan iets staan zoals: Recovery: press F2 of dergelijke?
 
Dus je kan niet meer in XP komen, toch?.

Tja, heb je bij de pc geen recovery disks gekregen.
 
Nee geen recovery discs, maar heb wel windows XP home cds van iemand geleend, heb daarcoor en voor office dus wel de product key nodig.. dat hoopte ik dus met die Hiren bootCD te kunnen doen.
 
Staat er op de kast nergens een sticker geplakt waar de key opstaat?
 
met een recovery zul je de office key ook niet terug vinden.
Kun je via f8 niet in de veilige modes komen van windows?

dus computer opstarten en dan regelmatig op F8 drukken...
 
Ik heb idd de key van windows op de sticker terug gevonden, dank , nu Office nog!

Ik kan niet in de veilige modus van Windows komen, de enige manier om windows te komen is via de Hiren bootCD, via een vereenvoudigd windows menu. De andere manier om mijn schijf te benaderen is via een andere computer. Moet dan toch mogelijk zijn de Office Key terug te vinden?
 
als je via een andere computer de harddisk kunt benaderen dan zou je het eens met dit kunnen proberen.
 
@puppie: Heb het gedownload, maar het exe bestand kan ik niet openen, waarschijnlijk omdat de computer waar ik nu op werk en waar ik de externe harde schijf van mijn gecrashte op aangesloten heb een Mac is. Om gek van te worden!!!

@all: Is er niemand die me kan helpen met die Hiren cd, dat zou toch ook moeten werken?
 
XP kan je dus installeren met de cd's die je hebt en de code.

Bij mijn pc zat er een office cd bij waar de code op het hoesje geplakt zat. Misschien is dat bij jou ook het geval. Anders toch proberen om in Windows te komen door middel van veilige modus zoals puppie zegt.

De hirens boot cd heb ik nog nooit gebruikt, dus daar kan ik je niet mee helpen.
 
je moet hiren opstarten -> mini windows xp -> winkeyfinder

en dan krijg je een oranje wit scherm en daar staat je product key van windows xp en van office

of onder windows winkeyfinder uitvoeren

klik gewoon via windows op winkeyfinder
 
Laatst bewerkt:
Download keyfinder-pe
Die openen in Verkenner of Winrar, en dan alle bestanden kopiëren, bijv. op memory-stick
Start het in de computer waar nu je harde schijf in de enclosure hangt.
Klik op Read remote key, blader naar de Windows map in de enclosure.

Als het goed is krijg je dan na wat zoekwerk van keyfinder-pe de CD-code te zien ("Product Key") en de Product ID ("Product ID"). Je weet dan ook meteen wat voor versie XP het is (taal, Prof of Home, OEM of Retail etc.)

Succes,

Tijs.
 
@stifmeistah: Ik kan winkeyfinder idd openen in mini windows als ik het .bat bestand op de bootCD via verkenner open. Bij Windows XP meldt het echter 'could not read product key' en bij Office staat helemaal niets. Wat doe ik fout?

@dnties: ik heb het bestand gedownload maar mijn macbook kan dit .cab bestand ook niet openen. Dit is de enige computer tot mijn beschikking waarmee ik mijn HDD extern kan benaderen.
 
Ik heb geen idee hoe je dacht dat een Macbook (behalve misschien via Windows in "Wine" emulatie of in Bootcamp dualboot) iets zou kunnen met registry-bestanden van een Windows computer...
Ik denk dat er niets anders opzit dan iemand aan te spreken die over een Windows pc beschikt en waar je dan de enclosure (incl. harde schijf) aan hangt en de gegevens tips uitprobeert.

Tijs.
 
Effe terugkoppeling. Het is opgelost. wel veel gedoe. Uiteindelijk met andere computer met magicalbellybean de keys van mijn harde schijf af kunnen halen. Vervolgens met een XP home cd alles opnieuw geinstalleerd. Toen bleek dat de XP key alleen werkte op een windows installatie cd van HP van precies mijn type computer. Deze CD kon ik voor 35 euro nabestellen en meer dan een week na besteldatum gisteren op mijn mat gevallen.

Als het goed is kan ik nu alles wederom herinstalleren. Dank voor alle tips!
 
heel vel suc6 ermee. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan