That Guy
Meubilair
- Lid geworden
- 28 nov 2006
Yow,
deze avond heb ik even lopen spelen met wat ideeen voor LOLcode in je browser, en het is gelukt hoor. Je kan nu LOLcode als client-side scripttaal gebruiken!
Hoe het werkt: de lolcode.js zoekt je document door naar script tags, welke een type hebben van text/lolcode. Deze worden geconverteerd naar Javascript, en daarna gereplaced met de lolcode-script-elementen. En uiteraard word het daarna uitgevoerd.
De code is vreselijk slecht, ik heb een andere site met regexp gevonden waarmee ik het (met veel knip, plak, edit en 'trial en error') voor mekaar heb gekregen. Maargoed, ik ben van plan het te verbeteren als ik tijd heb.
Ik heb een beetje mn vrije intrepetatie gebruikt, maar het meeste lijkt op de 'standaard' lolcode welke op het internet te vinden zijn.
Goed, dit is het idee van je pagina:
Nougoed, extreem nutteloos. Maar wel leuk. Werkt in alle browsers (Firefox, Opera, Safari, Chrome) behalve IE, die heeft een probleem met de DOM-manipulatie. Zoals gewoonlijk.
Voorbeeld: 99 bottles of beer on the wall:
nog een voorbeeld. FuzzBuzz
Noot dat je wel een element met een id 'test' moet hebben! Anders werkt het niet.
:thumb:
deze avond heb ik even lopen spelen met wat ideeen voor LOLcode in je browser, en het is gelukt hoor. Je kan nu LOLcode als client-side scripttaal gebruiken!

Hoe het werkt: de lolcode.js zoekt je document door naar script tags, welke een type hebben van text/lolcode. Deze worden geconverteerd naar Javascript, en daarna gereplaced met de lolcode-script-elementen. En uiteraard word het daarna uitgevoerd.
De code is vreselijk slecht, ik heb een andere site met regexp gevonden waarmee ik het (met veel knip, plak, edit en 'trial en error') voor mekaar heb gekregen. Maargoed, ik ben van plan het te verbeteren als ik tijd heb.
Ik heb een beetje mn vrije intrepetatie gebruikt, maar het meeste lijkt op de 'standaard' lolcode welke op het internet te vinden zijn.
Goed, dit is het idee van je pagina:
HTML:
<html>
<body>
<div id='test'></div>
<script type='text/lolcode'>
HAI
BTW hier komt je LOL-script
KTHXBYE
</script>
<script src='lolcode.js' type='text/javascript'></script>
</body>
</html>
Nougoed, extreem nutteloos. Maar wel leuk. Werkt in alle browsers (Firefox, Opera, Safari, Chrome) behalve IE, die heeft een probleem met de DOM-manipulatie. Zoals gewoonlijk.
Voorbeeld: 99 bottles of beer on the wall:
Code:
BTW dit is de 99-bottles of beer on the wall
I HAS A text IZ 'o hai, im in ur beer<br />'
I HAS A counter IZ 99
IM IN UR TREADMIL
UPZ text!!counter + " bottlz of beer n teh wall, " + counter + " bottlz of beer!<br />take 1 dwn, pas it around, "
NERFZ counter!!
IZ counter LIEK 0?
UPZ text!!"no moar!<br />"
GTFO
NOWAI
UPZ text!!counter
KTHX
UPZ text!!" bottlz of beer n teh wall!<br />"
KTHX
BUKKIT 'test' GUTS IZ UPZ text!!"giev moar plz! kthxbye!"
nog een voorbeeld. FuzzBuzz
Code:
HAI
I HAS A text IZ ''
I HAS A VAR IZ 0
IM IN UR TREADMIL
UPZ VAR!!1
IZ VAR BIGR THAN 100?
GTFO
KTHX
IZ VAR LEFTOVAR 15 LIEK 0?
UPZ text!!"FIZZBUZZ "
NOWAI
IZ VAR LEFTOVAR 5 LIEK 0?
UPZ text!!"BUZZ "
NOWAI
IZ VAR LEFTOVAR 3 LIEK 0?
UPZ text!!"FIZZ "
NOWAI
UPZ text!!VAR + " "
KTHX
KTHX
KTHX
KTHX
BUKKIT 'test' GUTS IZ text
KTHXBYE
Noot dat je wel een element met een id 'test' moet hebben! Anders werkt het niet.
:thumb:
Bijlagen
Laatst bewerkt: