Invoermasker

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
307
Hallo,
Hoe regel ik dat gegevens op een bepaalde manier worden ingevoerd zoals bijv. Postcode als 4711 AA, Bankrekeningnr. als 12.34.56.789?
Dit ongeacht hoe ik dit later invul dus de postcode alles aan elkaar met kleine letters zoals 4711aa wat resulteert in 4711 AA en 123456789 in 12.34.56.789.

Groet,
deSmid.
 
Uit de Help:
-------------------------------------------------------------------------
Bewerkingsmasker

In patroonvelden kunt de tekencode opgeven om te bepalen wat de gebruiker kan invoeren in het patroonveld.
De lengte van het bewerkingsmasker bepaalt het aantal mogelijke invoerposities. Als de gebruiker tekens invoert die niet overeenkomen met het bewerkingsmasker, wordt de invoer na afloop gewist.
U kunt de volgende tekens invoeren om het bewerkingsmasker te definiëren:
Teken Betekenis
L Een tekstconstante. Deze positie kan niet worden bewerkt. Het teken wordt
weergegeven op de bijbehorende positie van het tekenmasker.
a De tekens a-z en A-Z kunnen worden ingevoerd. Hoofdletters worden niet
omgezet in kleine letters.
A De tekens A-Z kunnen worden ingevoerd. Als er een kleine letter wordt ingevoerd,
wordt die automatisch naar een hoofdletter geconverteerd.
c De tekens a-z, A-Z en 0-9 kunnen hier worden ingevoerd. Hoofdletters worden niet
omgezet in kleine letters.
C De tekens A-Z en 0-9 kunnen hier worden ingevoerd. Als er een kleine letter wordt
ingevoerd, wordt deze automatisch omgezet in een hoofdletter.
N Alleen de tekens 0-9 kunnen worden ingevoerd.
x Alle afdrukbare tekens kunnen worden ingevoerd.
X Alle afdrukbare tekens kunnen worden ingevoerd. Als er een kleine letter wordt
gebruikt, wordt die automatisch omgezet in een hoofdletter.

Voor bijvoorbeeld het tekenmasker "__.__.2000", definieer het invoervenster "NNLNNLLLLL" zodat de gebruiker alleen maar vier cijfers in kan voeren bij het invullen van een datum.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Dank je, precies wat ik zocht :thumb:

Ik heb al vaker actie ondernomen om gewoon voor alles openoffice.org te gebruiken maar ben regelmatig teruggegaan naar het pakket van Bill G. Nu heb ik echt alles ingesteld op openoffice.org maar vind het jammer dat er over de Dbase weinig informatie te vinden is. De help functie is ook nog niet optimaal maar misschien komt dat nog.

Voor nu nogmaals :thumb:
Groet,
deSmid.
 
Nu heb ik echt alles ingesteld op openoffice.org maar vind het jammer dat er over de Base weinig informatie te vinden is. De help functie is ook nog niet optimaal maar misschien komt dat nog.

Dat klopt. Ik weet dat er zo links en rechts aan gewerkt wordt, maar ik kan nog niet echt lijn in het werk vinden.

Ik denk dat we er wel komen, maar het kan soms even duren..:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan