Microsoft Security Essentials met Win7 firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
352
Tja Norton 360 heeft voorlopig nog een bug met Windows 7, ben de naam alweer vergeten van het onderdeel dat een driver complicatie had maar velen met mij hetzelfde probleem.

Mcafee maar proberen: niet compatible met win7.. Geen punt dan maar een andere. Aldus kwam ik op een site die momenteel compatible virusscanners met Windows 7 aangaf. Als top aanbeveling gaf deze de Microsoft Security Essentials die ook nog eens gratis is.

Installatie verliep vlotjes en nog nooit zo'n korte scantijd gehad vergeleken met nod/nis/avira. Maar is het ook een goede scanner in combinatie met windows builtin firewall? Ben ik zo veilig?

Virusscanners zijn voor mij niet veel meer dan een icoontje rechtsonder die je kan updaten en op scannen drukken, misschien hebben jullie er wat meer over te melden?

EDIT:
Wat ik verder lees is dat MSE geen virussen "In the wild" detecteerd (wat dit ook moge betekenen) wat iets negatiefs is dan maar ook dat niemand die toch al een router met built in NAT/Firewall eigenlijk meer nodig heeft dan een lichte scanner als dit en dat hij daarom eigenlijk beter is dan al die dure. (zoals NOD32 en Kaspersky waarbei iedereen op dit forum zweert)

Reacties!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan