Gisteren is er in de ministerraad besloten om de illegale downloads van muziek en films aan te gaan aanpakken. Hierbij wordt gedacht aan illegale praktijken door grotere partijen die hier flink aan verdienen en daarvan geen rechten bezitten.
Wel moet er gekeken worden naar alternatieven zoals betaalde downloads zoals we die bijvoorbeeld kennen bij mp3 downloadsites, om zo het inkomstenverlies voor de auteursrechthebbenden te compenseren.
De huidige regeling die betrekking heeft op de kopieerheffing op blanco cd’s en dvd’s zouden hierbij komen te vervallen. Volgens het kabinet is deze oude regeling niet meer van deze tijd.
Hmmmz ik vraag me dan alleen af wat dan "Grotere partijen" zijn
Maar verder lijkt me het vervallen van de andere regelingen een goed iets. niet dat het concept niet goed is maar omdat de uitvoering (en de instanties die dat doen) een zooitje is
Gaat ze nooit lukken,,
hoe wil je 16 miljoen mensen straffe dat lukt je nooit.
maarjha ik wens ze suc6
ik download gewoon lekker veder![]()
Daarvan zijn er geen 16 miljoen in Nederland hoorHierbij wordt gedacht aan illegale praktijken door grotere partijen die hier flink aan verdienen en daarvan geen rechten bezitten.![]()
Son you'll have to make up your mind about growing up and becoming a pilot, because you cannot do both.
[zeurmode]
De topic titel klopt trouwens niet...
Illegale downloads zijn altijd al verboden geweest (anders zouden ze niet illegaal zijn)
beter zou zijn "Downloaden van Auteursrechtelijk beschermd materiaal word verboden in Nederland"
[/zeurmode]
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen? een paar illegaale download site van het web afgooien is een uitstel geen oplossing...
whaha..
verbrand me vingers dagelijks:$
aan me peuken whaha..
maarjha.. zoals bericht boven mij..
hoe wil ej dat doen dan..
er zijn zoveel site's
torrent's p2p alles..
hoe wil je diet straffen en dan heb ik nog niet over alles dat uit buiteland komt.
ik vidn het niet te doen.. nederland lijkt klein..
maar op dit gebied best groot..
[ps sorry dat ik laat reageerr.. ben tijdje nie op helpmij geweest.]
Nogmaals dus, wij als particulieren vallen hier niet onder. En geloof me, het is niet zo moeilijk om die grote partijen te vinden, te bewijzen dat ze onrechtmatig bezig zijn en ze vervolgens te vervolgen.Hierbij wordt gedacht aan illegale praktijken door grotere partijen die hier flink aan verdienen en daarvan geen rechten bezitten.![]()
Son you'll have to make up your mind about growing up and becoming a pilot, because you cannot do both.
Daar gaan we weer... Niet iedere download is een illegale download. Het maken van een kopie van een muziek-cd voor eigen gebruik is toegestaan, ook van een geleende cd, bijv uit de bieb. Het maken van een kopie voor eigen gebruik van een gedownloade muziek-cd is dan ook niet illegaal.
Even het verschil:
Wanneer ik een kopie maak van een muziek-cd en de kopie aan mijn buurman geef is dat illegaal. Wanneer ik hem de originele cd leen zodat hij daar een kopie van kan maken en mij het origineel teruggeeft is het niet illegaal.
Het resultaat blijft het zelfde: een kopie voor mijn buur, maar de werkwijze verschild. Met andere woorden; zolang de wet zichzelf tegenspreekt werkt het systeem niet.
De tactiek van BREIN is; zo vaak mogelijk via de links correcte media het verhaal de wereld in spuwen dat downloaden illegaal is totdat het klootjesvolk je vanzelf gaat geloven.
Daarnaast is al in meerdere "studies" onomstotelijk aangetoond dat downloaders grotere kopers zijn dan niet-downloaders.
Laatst aangepast door snijworst : 20 november 2009 om 23:33
Kan een dakloze voetballer eigenlijk een thuiswedstrijd spelen...?
Okeee.. je laat me wel veel lezen
ik haat lezenmaar snap het wel hoor..