Aantal jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
307
Hallo,

Is het mogelijk dat ik tijdens het invoeren van gegevens direct het resultaat zie?
Ik zou graag het aantal jaar zien tussen de velden 'Begin' en 'Eind' naar beneden afgerond op hele jaren.
Is dit te realiseren of enkel via Query?

Met vriendelijke groet,
deSmid.
 
in principe zou je het verschil kunnen laten door een refresch uit te voeren

vb

Code:
Private Sub textbox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles txtKlant.TextChanged

label1.text = texbox1.text - textbox2.text

end sub

Code:
Private Sub textbox2_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles txtKlant.TextChanged

label1.text = texbox1.text - textbox2.text
End Sub

In dit voorbeeld ga ik er van uit date 2 tekstvelden aanwezig is en 1
let wel op dat je er waarde aankoppeld. Bij een leegveld krijg je problemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt, alweer heel snel een antwoord :)
Ik ga vanavond even kijken of ik met deze oplossing geholpen ben en laat dat natuurlijk nog even weten.

Groet,
deSmid.
 
Het is allemaal nog erg nieuw voor me en heb me ook nooit zo bezig gehouden met het maken van een database dus kost het me wat meer tijd.
Misschien wil Migthy84 me nog een beetje helpen (of iemand anders).
Ik heb een Database gemaakt om wat uit te proberen en wel als volgt:
5 velden.
1e = ID veld
2e = Naam (tekst)
3e = geboorte datum (Date)
4e = huidige datum (Date)
5e = leeftijd (Integer) (geheel getal dus niet bijv. 23,7jaar maar 23 jaar)

Het 4e veld zou ik graag weglaten als dit op de achtergrond kan gebruiken om de leeftijd uit te rekenen.
Hoe pas ik het voorbeeld in VB hierboven aan zodat dit werkt voor mijn voorbeeld?

Groet,
deSmid.
 
deSmid zei:
Hoe pas ik het voorbeeld in VB hierboven aan zodat dit werkt voor mijn voorbeeld?

Er staat een voorbeeld op internet, genaamd MedRecords.odb. Die database komt redelijk overeen met jouw voorbeeldje.
http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=26140&highlight=age+patient
http://www.paintedfrogceramics.com/OpenOffice/MedRecords.odb

Ik heb hem gedownload en iets aangepast met een aantal macro's die ik ook op internet vond
http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=84535&highlight=isnew
en wel het laatste bericht daar.

Als je nu de geboortedatum wijzigt en doorgaat naar het volgende veld wordt in dat veld het aangepaste aantal jaren getoond.

Ik heb mijn aagpaste MedRecords.odb als MedRecords.zip als bijlage bij dit bericht gedaan. Moet je na downloaden wel even de extensie wijzigen van zip naar odb
Kijk maar of je er iets mee kan.
 

Bijlagen

  • MedRecords.zip
    12,1 KB · Weergaven: 63
Dank je, zoiets moet het wel zijn maar het voorbeeld werkt nog niet helemaal. De leeftijd blijft op de leeftijd staan van het eerste record. Macro's staan ingeschakeld (bev. laag)

Maar misschien dat met wat puzzelen begrijp ik hoe het werkt en ga hiermee dus gewoon wat stoeien. :thumb:

Groet,
deSmid.
 
Excuus, ik ben even met wat meerdere dingen tegelijk bezig en daarvan is dit voor als ik even wat meer tijd heb.
Ik ben hier nog niet zo in thuis wat betreft VB, in excel was dit Nederlands.
Voor zo ver ik zie en begrijp is Openoffice in het Engels.

Zelf nog geen oplossing gevonden.
Groet,
deSmid.
 
Misschien begrijp ik het niet helemaal welke kant je op wil, maar het gaat niet om Excel hier toch? Overigens gebruik ik in Excel beide en alles wat mogelijk is/was.

Groet,
deSmid
 
Ik laat dit probleem even voor wat het is.Binnen mijn bestand heb ik wel een veld gereserveerd om dit t.z.t wel toe te passen en bij het ontwerp van mijn formulier laat ik dit veld even weg. Op deze manier denk ik dat ik later geen problemen zal ondervinden om hier iets te veranderen. De gegevens kan ik gewoon gaan invullen en daarmee de database dus gebruiken.

Misschien is de vraag opgelost maar begrijp ik het nog niet helemaal en zal daarom dit afsluiten met 'vraag opgelost'

Bedankt voor zover,
Groet,
deSmid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan