Email op NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
340
Ik heb laast een NAS gekocht en nu wou ik ervoor zorgen dat ik op alle computers in mijn thuisnetwerk mijn mail kan openen. Ik wil gewoon Outlook 2007 blijven gebruiken, dus niet webmail.

Nu heb ik geprobeerd het .pst bestand naar de NAS te verplaatsen en Outlook op beide computers in te stellen om het gegevensbestand van de NAS af te halen.

Met één computer werkte dit, maar toen ik met de andere computer mijn mail wilde openen gaf Outlook een foutmelding. Het pst bestand raakte beschadigt. Met een tooltje van Microsoft heb ik het kunnen repareren.

Hoe kan ik op beide computers mijn mail openen?

Alvast bedankt,
Geert
 
Niet, het is maar mogelijk met 1 computer tegelijk een .PST bestand op een netwerk te benaderen.

Tijs.
 
Maar hoe kan ik dan wel zorgen dat mijn mail op beide computers te lezen is?
 
Je kunt de mail wel op meerdere computers instellen, dan komt het op al die computers binnen. Je moet dan instellen dat de mail een aantal dagen op de server blijft staan.

Nadeel daarvan is dat je niet kunt zien welke berichten op de andere computer verzonden of beantwoord zijn.

Wil je ze op twee computers synchroon hebben, dan moet je een eigen mailserver maken of een hosted Exchange account nemen. Hier bijvoorbeeld: http://www.argeweb.nl/hostedexchange/index.php
 
Hoe maak ik een eigen mailserver?
Kan dat met een NAS, of moet ik daar iets compleet nieuws voor kopen?
 
Je kunt ook een programmatje gebruiken die PST bestanden synchroniseerd
(PST Sync) niet gratis, werkt wel
 
Maar hoe kan ik dan wel zorgen dat mijn mail op beide computers te lezen is?

Het kan wel met een .pst, alleen niet op beide pc's tegelijk.
Is het een optie om met een bureaublad op afstand te werken? Of zijn beide pc's door 2 personen in gebruik?
 
Het kan wel met een .pst, alleen niet op beide pc's tegelijk.
Is het een optie om met een bureaublad op afstand te werken? Of zijn beide pc's door 2 personen in gebruik?

De pc's zijn door 2 personen tegelijkertijd in gebruik
 
Ik heb meerdere kopiën van mijn PST bestanden gemaakt en iedere computer met een ander bestand laten werken. Daarna heb ik ViceVersa ingesteld om alle PST bestanden te synchroniseren. Dat werkte! Het enige nadeel is dat wanneer ik Outlook geopend heb ViceVersa niet kan synchroniseren, maar als ik Outlook weer sluit lukt dat wel.
 
Op die manier vraag je om het kwijtraken van e-mail. Een pst heeft zelf een synchronisatiemethode; je kunt ze niet zomaar samenvoegen.

Of kan ViceVersa dat?
 
ViceVersa controleert de timestamps van alle PST-bestanden, de oudere vervangt 'ie daarna door de nieuwste.
 
Waarom ben ik mijn mail dan kwijt?
Kun je een voorbeeld geven, want ik snap niet wat je bedoelt.
 
Heel simpel, je verstuurd vanaf de ene PC op een ochtend 100 mails. De persoon op de andere computer verstuurd 's middags 1 mail.

Dat bestand is dus nieuwer en overschijft het bestand waarin de 100 verstuurde mails staan. Die ben je dan kwijt.
 
Maar ik heb ingesteld dat ViseVersa de PST bestanden iedere 5 minuten automatisch bijwerkt. Wanneer ik 's middags dus die ene mail stuur, stuur ik die dus vanuit het PST bestand dat al bijgewerkt is en waar die 100 andere mailtjes dus al instonden.
 
Ja maar hij kan hem niet kopieren als Outlook open staat. Dus als Outlook op beide PC't tegelijk open staat, dan wordt daarna 1 van de 2 bestanden toch overschreven door de andere? Dan raak je toch altijd dingen kwijt?

Je werkt op beide computers dus een bestand overschijven werkt niet. Ze moeten samengevoegd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan