Xp serienummer achterhalen op Slave HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb hier een computer waarvan XP is gecrashed. (Start dus echt niet meer op.) Na allerlei oplossingen geprobeerd te hebben lijkt het me het meest makkelijk als ik de hd formatteer en XP opnieuw installeer.
Alleen heb ik het originele serienummer niet meer van de cd die bij deze pc hoort. Ik heb dus nog wel de originele legale (OEM)cd maar ben het serienummer kwijt geraakt.
Nu wil ik de Hd aan een andere pc bevestigen en dan proberen om het serienummer op de Slave HD te lezen, zodat ik het originele nummer weer heb, maar de programma's die ik ken lezen alleen de gegevens van de in gebruik zijnde HD en niet die vanaf de Slave HD.
Weet iemand een oplossing om het nummer dat op de Slave Hd staat te achterhalen?

Als het een OEM-versie is zit er als het goed is een stickertje op de behuizing met daarop het serienummer

Download keyfinder-pe
Die openen in Verkenner of Winrar, en dan alle bestanden kopiëren naar een nieuwe map.
Start het programma vanaf die nieuwe map.
Klik op Read remote key, blader naar de Windows map op de 'oude' schijf.

Als het goed is krijg je dan na wat zoekwerk van keyfinder-pe de CD-code te zien ("Product Key") en de Product ID ("Product ID"). Je weet dan ook meteen wat voor versie XP het is (taal, Prof of Home, OEM of Retail etc.)

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs. Dat programma werkt perfect. Het is gelukt.
Kan ik met een gerust hart windows opnieuw installeren.

Bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan