Netwerk is traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Hallo iedereen,


Ik zit al een aantal weken met dit probleem. Elke computer in mijn netwerk heeft sloom internet. Ik heb een Tiscali (telfort) T20 abbonoment met een Zyxel router. Dit netwerk draait nu eigenlijk pas 2 jaar.

Het ligt niet aan de centrale want die heb ik gebeld, en het zou tevens geen 2 weken duren dan. Ik heb de klatenservice daar ook meerdere keren voor gebeld. De snelheid is officieel 20Mbit (werkelijk is deze tussen de 17 en 18Mbit), maar dit is gezakt tot 6Mbit. Dit gedurende 2 weken, en de snelheid stijgt er echt nooit bovenuit.

Als ik meerdere clients in mijn netwerk gebruik dan gebeurt het zelfs dat internetpaginas niet kunnen laden. Of dat xbox live bijvoorbeeld disconnect. Of dat er soms zelfs een time-out onstaat.

Het zaakje klopt dus niet.

Ik heb alles in huis al gechecked, vanaf mijn ISRA tm de computer en de software en alles daartussen.
Ook gebeurt het af en toe dat het internet compleet uitvalt. Dit gebeurt zelfs erg vaak, meerdere keren per dag. Maar het is dan ook na 2 minuten weer in de lucht.

Voordat ik grote stappen ga zetten richting de klantenservice van Tiscali heb ik graag toch eerst wat adviezen. Misschien zie ik toch nog wat over het hoofd. Ze hebben me toch al 2 keer verteld dat het probleem niet bij hen licht. Persoonlijk denk ik dat het modem dood is hoe gek het ook klinkt. Pingen etc naar de router (zyxel) is ook geen probleem.


Met vriendelijke groet,


Arthur
 
Laatst bewerkt:
Ik zie zo snel maar een paar mogelijkheden:
1. Alle (telefoon en netwerk-)kabeltjes vervangen. Testen op Internet-verbetering zodra je er 1 van vervangen hebt, net zolang totdat ze allemaal vervangen en getest hebt.
2. Misschien is dat door je provider al getest, maar evt. zou de ADSL-splitter kapot kunnen zijn. Overigens worden in setups waarbij internet+telefoon wordt afgenomen van de provider vaak geen splitter gebruikt.

Meer tips heb ik niet. Hopelijk levert het wat op.

Tijs.
 
Ja, daar dacht ik dus ook aan.
Ik heb nog wel wat kabeltjes waarmee ik kan testen.

Ik heb wel 2 dingen te vermelden.
De modem staat op de 1ste verdieping. Deze heb ik met een telefoondraad naar het ISRA geknoopt. Aangezien dit vrij ongebruikelijk is vraag ik me af of dit uberhoud kwaad kan. Het lijkt me in eerste instantie niet aangezien het internet 2 jaar normaal gewerkt heeft. Maar ik vraag het toch maar ff, dat kan nooit kwaad.

Ik heb wel een splitter ertussen hangen, en nu weet ik dat ditniet nodig is. Dus ik zal die ook nog ff proberen rechstreeks op de ISRA aan te sluiten. Dat wordt eigenlijk natuurlijk ook aangeraden, alleen deed internet het altijd prima. Maar dat splittertje kan best kapot zijn. Erg nieuw is deze niet.
 
Laatst bewerkt:
Normaal wordt niet aanbevolen een telefoonkabel langer te maken dan 2 meter vanaf het ISRA punt naar de router, maar ja, de kabel aan het ISRA punt naar de wijkcentrale is nog zoveel langer dan dat...

Ik zou gewoon gaan testen met de tips die je gekregen hebt, incl. het achterwege laten van de splitter.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan