explorer.exe foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jernie

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2004
Hoi hoi,

Ik zit met een probleem. Ik heb een externe harde schijf. Wanneer ik deze wil openen, dan krijg ik te zien:

In explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
En dan staat er in het rapport:
Explorer.exe
AppName: explorer.exe
AppVer: 6.02900.3156
ModName: Impgspl.ax
ModVer: 3.50.64
Offset: 000117eb

Wie oh wie kan mij hier meer over vertellen wat ik doen moet. Ik heb windows xp en op de externe harde schijf staan o.a. foto's en films op.

Groeten Jernie

Heb je de schijf eerder wél kunnen gebruiken zonder die foutmelding?

Het kan zijn dat je 'm de vorige keer niet goed hebt ontkoppeld.
Probeer eerst 's 'n andere usb poort
Helpt dat niet ga dan naar Mijn computer
klik rechts op de externe schijf
kies eigenschappen
tabblad hardware
selecteer in 't rij'tje je externe harde schijf
kies eigenschappen
open tabblad beleidsinstellingen
vink aan
optimaliseren voor snelle verwijdering

Laatst bewerkt:
Laten we beginnen met de waarschijnlijke 'schuldige' (=een codec) uit te schakelen:
Maak een snelkoppeling naar het volgende op je Bureaublad: regsvr32.exe /u impgspl.ax
Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Je zult een melding krijgen dat iets gederegistreerd is.

Herstart hierna de computer. Kijk of je het probleem dan nog hebt.

Tijs.

Het kan zijn dat je 'm de vorige keer niet goed hebt ontkoppeld.
Probeer eerst 's 'n andere usb poort
Helpt dat niet ga dan naar Mijn computer
klik rechts op de externe schijf
kies eigenschappen
tabblad hardware
selecteer in 't rij'tje je externe harde schijf
kies eigenschappen
open tabblad beleidsinstellingen
vink aan
optimaliseren voor snelle verwijdering

Hoi Mik Zjegger

Dit heb ik nagekeken maar hij staat al op optimaliseren voor snelle verwijdering en heb de usb poort ook verwisseld geen verandering

Jernie

Laten we beginnen met de waarschijnlijke 'schuldige' (=een codec) uit te schakelen:
Maak een snelkoppeling naar het volgende op je Bureaublad: regsvr32.exe /u impgspl.ax
Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Je zult een melding krijgen dat iets gederegistreerd is.

Herstart hierna de computer. Kijk of je het probleem dan nog hebt.

Tijs.

Hoi Tijs

Je vraagt me iets wat ik niet weet hoe ik het doen moet, hoe maak ik zo;n snelkoppeling op mijn bureaublad dan???? Zo handig ben ik nou ook weer niet. Sorry

Jernie

Hoi Tijs

Je vraagt me iets wat ik niet weet hoe ik het doen moet, hoe maak ik zo;n snelkoppeling op mijn bureaublad dan???? Zo handig ben ik nou ook weer niet. Sorry

Jernie

Rechtsklikken op een leeg stuk van je Bureaublad, kiezen voor Nieuw en daaronder dan Snelkoppeling.
Er wordt gevraag welke commando-regel je wilt aanroepen via de snelkoppeling. Geef daar in:
regsvr32.exe /u impgspl.ax
druk op Volgende. Er wordt gevraagd welke titel je het wilt geven. Je kunt daarvan alles maken wat je wilt. Voorbeeld: impgspl.ax deregistreren

Daarna op die nieuwe snelkoppeling rechtsklikken, en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Je krijgt zo'n vraag van Annuleren of Doorgaan. Kies Doorgaan. Het commando wordt dan uitgevoerd, en je zou dan een bevestiging moeten krijgen dat impgspl.ax gederegistreerd is.
Herstart hierna de computer, en kijk of het probleem weg is.

Tijs.

Rechtsklikken op een leeg stuk van je Bureaublad, kiezen voor Nieuw en daaronder dan Snelkoppeling.
Er wordt gevraag welke commando-regel je wilt aanroepen via de snelkoppeling. Geef daar in:
regsvr32.exe /u impgspl.ax
druk op Volgende. Er wordt gevraagd welke titel je het wilt geven. Je kunt daarvan alles maken wat je wilt. Voorbeeld: impgspl.ax deregistreren

Daarna op die nieuwe snelkoppeling rechtsklikken, en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Je krijgt zo'n vraag van Annuleren of Doorgaan. Kies Doorgaan. Het commando wordt dan uitgevoerd, en je zou dan een bevestiging moeten krijgen dat impgspl.ax gederegistreerd is.
Herstart hierna de computer, en kijk of het probleem weg is.

Tijs.

Hoi hoi
Heb het eerste gedaan wat je me vroeg, maar wanneer ik dan rechtsklik op de snelkoppeling kan ik niet kiezen voor "Als Administrator uitvoeren" maar wel op "uitvoeren als" en dan krijg ik . huidige gebruiker met groene stip ervoor of deze gebruiker, dus ik kom er nog niet uit helaas

Mijn fout: Je hebt gewoon XP

Dan is het gemakkelijk :)
Start -> Uitvoeren -> regsvr32.exe /u impgspl.ax
Hierna de computer herstarten.

Tijs.

Mijn fout: Je hebt gewoon XP

Dan is het gemakkelijk :)
Start -> Uitvoeren -> regsvr32.exe /u impgspl.ax
Hierna de computer herstarten.

Tijs.

hoi ben ik weer
dit lukt niet, als ik start uitvoeren en dat regeltje in tik, en dan ok druk, geeft de computer het volgende weer:

Het in het geheugen laden van bibliotheek (impgspl.ax) is mislukt - kan opgegeven module niet vinden.

jammer

Het zou kunnen zijn dat het niet 'direct direct vindbaar' is.
Doe even het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a c:\?mpgspl.ax

Kijk of dit commando je kan vertellen waar het .ax bestand staat en of het een hoofdletter 'i' (ie) is of een 'l' (el).

Tijs.

Laatst bewerkt:
hoi ben ik weer
dit lukt niet, als ik start uitvoeren en dat regeltje in tik, en dan ok druk, geeft de computer het volgende weer:

Het in het geheugen laden van bibliotheek (impgspl.ax) is mislukt - kan opgegeven module niet vinden.

jammer

Ik krijg nu te zien:
Het volume in station C heeft geen naam
Het volumenummer is F8E1-57B3

kun je hier iets mee

Hij is nog aan het zoeken.
Was het bestand niet gevonden, dan had er onderaan gestaan: Bestand niet gevonden

Tijs.

Hij is nog aan het zoeken.
Was het bestand niet gevonden, dan had er onderaan gestaan: Bestand niet gevonden

Tijs.

Er staat nu :
map van c:\windows\system32

19-11-2001 11:33 106.496 Impgspl.ax
1 bestand
Totaal aantal weergegeven bestanden:
1 bestand
c:\documents and setttings\eigenaar>

Ok, misschien is het dan toch een 'l' (el) ipv. een hoofdletter 'i' (ie)

Probeer dus het volgende:
Start -> Uitvoeren -> regsvr32.exe /u Lmpgspl.ax
(Dus lmpsfsp.ax laten beginnen met een 'el' ipv. een 'ie')

Succes,

Tijs.

Ok, misschien is het dan toch een 'l' (el) ipv. een hoofdletter 'i' (ie)

Probeer dus het volgende:
Start -> Uitvoeren -> regsvr32.exe /u Lmpgspl.ax
(Dus lmpsfsp.ax laten beginnen met een 'el' ipv. een 'ie')

Succes,

Tijs.

yep hij geeft nu:
DllUnregisterServer van Lmpgspl.ax geslaagd

Moet ik nu de computer overnieuw opstarten of moet ik nog iets anders doen????

Jernie

Laatst bewerkt:
PC herstarten, en dan kijken of je dat probleem met die externe schijf nog hebt.

Tijs.

PC herstarten, en dan kijken of je dat probleem met die externe schijf nog hebt.

Tijs.

Nou Tijs het is gelukt, ik kan mijn externe schijf weer normaal openen. Super bedankt, ik vind je een kanjer. Ben reuze blij. :thumb::thumb:

Lisette (jernie)

Graag gedaan. :)

Wat je nog even moet doen is de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan