Java kan niet instaleren/uninstalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicoolay

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2009
Berichten
7
Hallo,

Wanneer ik java probeer te installeren krijg ik een error message met:

The wizard was interupted before java(TM) 6 Update 17 could be completely installed.

Ik heb alles proberen te verwijderen van me vorige Java maar 1 ding blijft staan.En dat is Java update 13.
Als ik erop klik kan ik hem niet verwijderen.

Help me alstublieft.

Gr, Nicolay
 
Probeer Javara. Klik op "Download Windows Binary (.zip file)", sla die op, pak die uit en start programma om die laatste aanwezige Java versie te verwijderen via de knop Remove Older Versions. Probeer daarna die Java Update 17 versie te installeren.

Mocht dat niet lukken, download en installeer dan Windows Installer Cleanup
Zodra geïnstalleerd is die terug te vinden onder Start -> Programma's -> Windows Install Cleanup (er wordt geen programmagroep aangemaakt).
Start het op, zoek de Java versie op waar je nu problemen mee hebt, klik die aan en klik dan op de knop Remove.
Sluit Windows Installer Cleanup, en probeer daarna die Java Update 17 versie te installeren.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Probeer Javara. Klik op "Download Windows Binary (.zip file)", sla die op, pak die uit en start programma om die laatste aanwezige Java versie te verwijderen via de knop Remove Older Versions. Probeer daarna die Java Update 17 versie te installeren.

Mocht dat niet lukken, download en installeer dan Windows Installer Cleanup
Zodra geïnstalleerd is die terug te vinden onder Start -> Programma's -> Windows Install Cleanup (er wordt geen programmagroep aangemaakt).
Start het op, zoek de Java versie op waar je nu problemen mee hebt, klik die aan en klik dan op de knop Remove.
Sluit Windows Installer Cleanup, en probeer daarna die Java Update 17 versie te installeren.

Succes,

Tijs.

Nog geen succes...=(
Ik snap het echt niet waarom kan ik er gewoon geen update overheen instaleren.
 
Laatst bewerkt:
Vertel eens welk besturingssysteem je hebt.
Als het XP is:
1. Herstart de computer (als je in de huidige sessie nog een poging hebt gedaan om Java te installeren)
2. Download en start pcstress, geef akkoord op de vraag die je meteen krijgt, maar klik nog NIET op de Start-knop van het programma.
Kies voor "Een aangepaste scan laat u zelf kiezen wat u wilt uitvoeren" (links onder het vraagteken te kiezen).
Vink uit: Cookies verwijderen
Vink uit: Geschiedenis verwijderen
Vink uit: Host file wissen
Klik dan pas op Start
NB: Als je ZoneAlarm gebruikt, schakel die dan eerst even uit door het rechtsklikken op het ZoneAlarm icoontje in het systeemvak, en kies voor Shutdown ZoneAlarm en Yes geven op de vraag of je het echt wilt afsluiten.
3. Installeer de laatste Windows Installer. hier te downloaden.

Probeer daarna weer Java te installeren.

Succes,

Tijs.
 
Ok, je hebt Vista. Dan kun je van de gegeven instructie maar 1 ding proberen, namelijk Stap 3: Installeer nieuwste Windows Installer:
Ga naar deze link, en ga even een stuk naar beneden naar waar de Downloaden-knopjes staan.
Download aldaar (als je Vista 32-bit hebt) en installeer die: Windows6.0-KB942288-v2-x86.msu
Download daar (als je Vista 64-bit hebt) en installeer die: Windows6.0-KB942288-v2-x64.msu

Ik ga er nu wel vanuit dat je in Configuratiescherm -> Software nu helemaal geen enkele Java versie meer hebt staan (vanwege acties met Javara en/of Windows Installer Cleanup).
Kijk dat dus ook even na.

We horen het wel.

Tijs.
 
Dat is het hem juist bij Software staat er Java update 13. Maar die gaat maar niet weg. Als je erop klikt kan je het ook niet verwijderen. Heel raar. :confused:
 
Ook niet via Windows Installer Cleanup en Javara?

Tijs.
 
Nope, ik heb het ook nog met een paar andere programma's geprobeert zoals Glary Utilities.

Maar er gebeurt gewoon niks.
 
Andere mogelijkheid die je hebt is het verwijderen van de ingang van Java.
Download en installeer hiervoor CCleaner. Let op dat je bij de installatie niet de Yahoo toolbar mee-installeert (tenzij je die toolbar wilt, natuurlijk).
Ikzelf zet in het installatie-opties verhaal altijd alleen de bovenste 2 vinkjes aan, maar je mag natuurlijk ook wat anders doen.

Ik ga hier niet in op de cleaning-mogelijkheden (die zijn groot, maar met de standaardinstellingen verwijder je ook cookies, browse-geschieden etc. die je misschien liever niet verwijderd wilt hebben).
Het gaat hier alleen om de opties onder "Gereedschap".
Klik dus op Gereedschap, klik die Java versie 13 aan, en kies Deïnstalleren.
Werkt dat niet (gegeven wat je al gedaan hebt lijkt me dat 'logisch'), kies dan voor Waarde verwijderen.
Download, sla op, rechtsklik erop en kies "Als Administrator uitvoeren": AutoRuns, wacht totdat die alle opstart-items heeft gescand, en ga dan kijken (zoeken kan ook, via het 'verrekijkertje') of er java gerelateerde programma's worden gestart met de computer. Vink alleen die items uit (laat de rest met rust; voor je het weet start Windows niet goed meer op als je zomaar wat gaat proberen).
Herstart hierna de computer.

Kijk of het daarna wel lukt.

Lukt het dan nog niet, download dan de 'offline' variant op deze pagina. Klik op het blauwe 'pijltje naar beneden' links naast "Windows 7/XP/Vista/2000/2003/2008 Offline bestandsgrootte: 15.9 MB".
Probeer dan díe te installeren.

Succes,

Tijs.
 
Het lukt nog steeds niet. Ik heb alles precies gevolgd maar als ik java aan klik en druk op "Deinstaleren" gebeurt er niks.

Offline instaleren lukt ook niet.
 
[...]Klik dus op Gereedschap, klik die Java versie 13 aan, en kies Deïnstalleren.
Werkt dat niet (gegeven wat je al gedaan hebt lijkt me dat 'logisch'), kies dan voor Waarde verwijderen.

Tijs.
 
Hmm... Het forum van CCleaner én 'Java zelf' link verwijzen me weer terug naar Windows Installer Cleanup.
Start die toch nog eens op, en kijk daar nog eens heel goed of je daar Java echt niet ergens tegenkomt en verwijderen kunt.

Lukt dat niet dan zal je, lijkt me, eerst Java versie 13 opnieuw moeten gaan installeren en daarná kijken of je die versie op een normale manier kunt verwijderen.
Dat kun je doen op deze pagina, door bij "JDK/JRE - 6" te kiezen voor 6 Versie 13 te kiezen en op Go te drukken. In de volgende webpagina dan kiezen voor de JRE 6u13 (dus niet kiezen voor de JDK 6u13).

Succes maar weer.

Tijs.
 
Nog wat verder gekomen met het probleem na mijn vorige tips?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan