hardeschijf leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbevel

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Hallo,

Mijn desktop is vorige week kapot gegaan. Hij wilde niet meer opstarten.
Ik denk dat het de harde schijf of moederbord is. Nu ben ik zo dom geweest om het maken van een backup steeds uit te stellen, en nu heb ik niks meer. Is er een mogelijkheid om te kijken of het de hardeschijf is die het niet meer doet, en de bestanden er af te halen, zodat ze op mijn nieuwe laptop kunnen worden gezet. (zonder dat ik de hardeschijf moet opsturen ect.)

Mvg. Marten

Laatst bewerkt:
Ja hoor, dat kan.
Als de schijf zelf nog goed is kan je hem in een andere pc als slave hangen, en zo de bestanden bereiken die er nog op staan.

Ja hoor, dat kan.
Als de schijf zelf nog goed is kan je hem in een andere pc als slave hangen, en zo de bestanden bereiken die er nog op staan.

ja, maar als die geen andere pc hebt (alleen laptop's), is er dan niet een speciaal snoertje voor ofzo?

mvg,

En wat is precies het probleem met je computer?

Bij het opstarten, herstarrte hij steeds, nadat het scherm van Packard Bell weg was. Dus nog voor het windows logo. Ook klonken er 3 vreemde piepjes.

mvg,

Je kan een kastje kopen waar je je hardeschijf in hangt. Die kan je dan via USB aansluiten op je laptop.

weten jullie ook hoe ik zeker kan weten of de hardeschijf kapot is, of of het nu het moederbord is..

mvg,

je kan ook een live-cd downloade en die even testen,
als die probleemloos opstart en je kan in die live-cd werken zonder dat je computer uitvalt, ligt het zeker niet aan je moederbord.

Trouwens,
als je je pc opstart zie je totaal niets of kan je nog door je bios opties gaan?

je kan ook een live-cd downloade en die even testen,
als die probleemloos opstart en je kan in die live-cd werken zonder dat je computer uitvalt, ligt het zeker niet aan je moederbord.

Trouwens,
als je je pc opstart zie je totaal niets of kan je nog door je bios opties gaan?

ik zie wel wat, ook kan ik gewoon door de bios gaan.

en.. doe werkt dat dan met live cd???

Ubuntu Live CD:

Wat je zou kunnen doen is het maken van een Ubuntu opstart-cd. Die kun je branden met Nero (Recorder -> Burn image) of m.b.v. ImgBurn (Write image file to disk). Omdat je pc nu niet (goed) opstart zul je die CD bij iemand op de computer moeten maken (of op een 2de computer/laptop) en dan overbrengen naar je eigen computer en dan in je BIOS aangeven dat je van CD-ROM wilt opstarten.
Hopelijk heeft de Ubuntu opstart-cd direct de drivers voor je harddisk-controller aan boord, anders krijgen we geen toegang tot je harde schijf...

Ubuntu opstart-cd is hier te vinden.
Kijk hier voor het werken met bestanden en mappen.
Verder staat hier hoe je kunt opstarten van de cd zónder Ubuntu ook te installeren. Dat is namelijk wat we willen: We willen m.b.v. de Ubuntu-cd toegang krijgen tot de bestanden op je C: schijf, zodat we het register kunnen repareren.
Verder zou je hier nog verder wat bekend kunnen worden met Ubuntu (bijv. de sectie "If you’ve been using Windows")
Verdere informatie: hier, speciaal gericht op diegenen die altijd Windows gebruikt hebben.

Goed, je start dus op van de Ubuntu CD zonder het op je harddisk te installeren. Kijk dan na of je je harde schijf kunt zien én of er bestanden op zichtbaar zijn.
Mocht je in deze fase mappen/bestanden willen veiligstellen, start dan opnieuw die live-cd, maar dan met memory-stick of externe harde schijf erbij aangesloten, zodat je ook bestanden/mappen kunt kopiëren.

Succes,

Tijs.

een livecd is een cd waarmee je kan booten dus je computer van kan opstarten,
en die bedienen, je computer draait dan volledig van op die cd, je harde schijf wordt niet gebruikt.
Vele van deze cd's zijn linux maar dat is geen probleem om je moederbord te testen.

de volgende link is Puppy Linux, deze is vrij klein en kan bijna overal op opstarten

http://puppylinux.org/main/index.php?file=Download Latest Release.htm

download het, brand het op cd en steek het in je computer.
Nu moet je nog wel instellen dat je van cd-rom opstart dit doe je door dit in bios te selecteren.

Succes

bedankt allemaal.
Ik ga het proberen,jullie horen nog van me.

mvg,

Ik ben via ubuntu in mn computer gekomen. K'heb alle bestanden, foto's, muziek enz. eraf gehaald, en naar mn laptop gezet. Moederbord werkt, hardeschijf blijkt dus ook te werken. Ik doe nu een herrinstallatie van Windows XP, en ik denk, (weet bijna wel zeker) dat het dan weer naar behoren moet werken. Jullie allemaal bedankt voor jullie hulp!

mvg, Marten

Het is gelukt!
Ik heb een herinstallatie van windows XP gedaan, hij werkt weer helemaal.
Ik ga hem nu op marktplaats zetten, en ik hoop er zo nog wat mee te kunnen verdienen.
Jullie allemaal bedankt voor jullie hulp!

mvg,Marten

Graag gedaan, maarre...........

Je handtekening vermeldt: "Probleem opgelost? Meld hem dan ook even af aub.
Zo houden we helpmij schoon!"

En laat je dat nu net nog niet gedaan hebben!...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan