naam van exchangeserver bij argeweb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oscar99

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Berichten
8
Ik ben eind van de dag begonnen om mij exchange server bij argeweb.nl in Outlook 2007 te stellen. Ik heb dringend behoefte aan de naam van de exchange server. Het automatisch instellen lukt niet en ik wil het handmatig doen. Helaas zijn ze 's avonds en in het weekend niet bereikbaar. Weet iemand op welke manier de naam van de exchange server bij argeweb bepaald wordt? Bij als het domeinnaam helpmij.nl zou zijn, wat is dan de naam van de exchange server. Nergens op hun customer site wordt dit vermeld.

Oscar
 
Heb je geen gegeven gekregen van hun?

Ik denk dat je het niet op deze manier moet doen maar middels pop3 en smtp.
 
www.uwexchange.nl

Dit is de RPC proxy voor Hosted Exchange.

Normaal gesproken wordt dit juist ingesteld door de auto discover functie in Outlook 2007.

Ik denk dat je het niet op deze manier moet doen maar middels pop3 en smtp.
Ik ga er van uit dat dit over de Hosted Exchange server van Argeweb gaat.


Misschien werkt de profielgenerator voor Outlook 2003 ook voor Outlook 2007? Als je hem in kladblok opent moet je in iedergeval alle instellingen eruit kunnen halen: https://www.argeweb.nl/download/ArgewebExchange.PRF
 
Laatst bewerkt:
@PST : als je de automatische accountconfig van Outlook 2007 opstart krijg je een venster met 3 velden voor

Uw naam

E-mailadres

Wachtwoord:

Wat zou ik dan bij naam moeten invullen? Dit is toch vrij?
Automatisch werkt niet, mogelijk omdat er eerst bij mijn oude provider een subdomein uwexchange-proof......nl is aangemaakt.

Als ik Outlook 2007 handmatig wil instellen krijg ik eerst een scherm met 2 velden voor de naam van de MS Exchange -server en de gebruikersnaam. Als ik als servernaam www.uwexchange.nl invoer en bij gebruikersnaam mijn gebruikersnaam die ook bij de webmail van argeweb werkt, en daarna klik op 'naam controleren' krijg ik steeds meldingen als 'De verbinding met de MS Exchangeserver is niet beschikbaar. Outlook moet beschikbaar zijn'
 
Als je handmatig verbinding wilt maken, vul je bij servernaam EXMBXC1 in, bij gebruikersnaam je emailadres en klik je op de knop "Meer instellingen"

Waarschijnlijk krijg je nu een foutmelding, deze moet je annuleren.
Dan krijg je een nieuw menu en kies je voor tabblad verbindingen. Hier zet je het vinkje aan bij "Via HTTP verbinding maken met Microsoft Exchange" en klik je op de knop "Proxy-instellingen van Exchange..."

Daar vul je bij "https://" uwexchange.nl in.

Klik een aantal keer op "OK"

Je profiel is nu aangemaakt. Als je Outlook start log je in met je emailadres en wachtwoord. Ik moest net de eerste keer 2x mijn wachtwoord invoeren maar misschien had ik de eerste keer een typfout gemaakt.
 
Beste PST,

Waar haal jij al deze wijsheid vandaan??
Ik heb jouw stappen uitgevoerd en het werkt!

Ontzettend bedankt voor je snelle en professionele hulp. Ik vraag mij af of Argeweb dit ook zo snel had gekund als ze online waren geweest..

Wat ik mij wel afvraag is waarom er gebruik gemaakt moet worden van een http adres, oftewel een webserver. Is een Exchange server altijd gekoppeld aan een webadres?
 
Het bedrijf waar ik voor werk is partner van Argeweb.
We hebben zelf een test account voor hun hosted Exchange omgeving, aan de hand van de gegevens die in de Outlook 2003 profile generator staan, heb ik dus net even kunnen testen op mijn eigen laptop met Outlook 2007

Exchange kan op twee manieren werken, binnen een intern netwerk maak je rechtstreeks verbinding met de Exchange server, je hoeft dan geen http proxy op te geven (alleen een server naam en gebruikersnaam, zoals in het eerste schermpje van het handmatig verbinding maken)

Maak je verbinding buiten het interne netwerk (zoals het geval in een hosted Exchange omgeving) dan kun je toch gebruik maken van de volledige Exchange capaciteiten, via een http proxy. Deze optie heb je zojuist ingesteld.
 
Dus heb ik wel heel veel geluk gehad dat je even langs kwam...
Je uitleg is heel duidelijk. Bedankt nogmaals.

Ik heb een laatste vraag. Ik heb bij Argeweb ook een tweede exchange account. Wat is de beste werkwijze om deze 2e account in Outlook 2007 bij te voegen? Als je dit via Configurate/Email/ Emailaccounts probeert dan blokkeert de wizard omdat Outlook niet meer dan 1 Exchange account accepteert. In Outlook wordt nu 1 Postvak aangegeven met de naam van het postvak van de accountnaam dat bij de eerste account was geregistreerd op de web van Argeweb. De vraag is dus of ik er net zo'n Postvak voor de 2e account eronder kan toevoegen of dat het 2e account aangemaakt moet worden binnen het Postvak van het eerste account.
 
Die vraag is wat lastiger omdat ik dit niet zelf kan testen (ik weet het wachtwoord van mijn collega niet)

Klik op start, klik met rechts op E-Mail en kies voor eigenschappen.
Als alles goed gaat krijg je nu een nieuw menu (E-Mail eigenschappen) en klik je op profielen weergeven. Krijg je de eigenschappen van de snelkoppeling te zien ipv E-Mail eigenschappen, dan kom je hier ook via start->configuratiescherm->email (of Post, in sommige Windowsversies)

Selecteer "Te openen profiel opgeven" Klik op de knop profiel toevoegen.Voer een willekeurige naam in, bijvoorbeeld Postvak2
Voeg nu de gegevens van je tweede account in, op de manier zoals je de eerste hebt aangemaakt.

Als je nu Outlook start, kun je kiezen tussen de twee accounts.

Wil je beide accounts tegelijk in Outlook zien, dan moeten we de je tweede account genoeg rechten geven om via het eerste account te mogen gebruiken. Kies voor het tweede account. Ga in Outlook naar Extra->Opties->tabblad gemachtigden. Klik op "Toevoegen"
Kies hier de naam van je eerste account.

Stel nu bij alle opties "Redacteur" in. Klik twee keer op OK om terug te komen in het hoofdvenster van Outlook.

Klik nu met rechts op Postvak <gebruikersnaam> (links in beeld, onder email mappen)
Kies nu voor Eigenschappen Postvak <gebruikersnaam>

Klik op het tabblad Machtigingen
Klik op toevoegen en voeg het andere account toe.
Kies nu bij Machtigingsniveau voor Eigenaar en klik op OK
Sluit Outlook.

Klik weer op start en klik met recht op E-Mail. Kies weer voor profielen weergeven.
Selecteer "altijd dit profiel gebruik" en kies het profiel wat je als eerste hebt aangemaakt.

Start nu Outlook. Je bent nu weer terug in je eerste account.
Ga naar Extra en kies voor accountinstellingen.
Dubbelklik op je emailadres en kies voor Meer instellingen.
Ga naar tabblad geadvanceerd en kies voor toevoegen.
Typ de naam van je tweede account en klik op OK, Volgende, Voltooien, Sluiten.
Links in de mappenlijst vind je nu je tweede account terug.
 
Zo, dat zijn nogal wat handelingen.
Ik heb ze allemaal ingevoerd en zie inderdaad nu ook het 2e postvak tegelijkertijd met de eerste in beeld. Als ik er op klik krijg ik echter de volgende melding :

'Kan de map niet weergeven. Microsoft Office Outlook kan geen toegang verkrijgen tot de opgegeven maplocatie. De bewerking is mislukt. Kan een object niet vinden.'

Weet je overigens hoe je kan instellen dat Outlook niet steeds weer het wachtwoord uitvraagt? Ik stel 'onthouden' steeds in maar het wordt kennelijk niet opgeslagen.
 
Dat wachtwoord onthouden daar zou ik ook graag een oplossing voor willen hebben.
Ik heb een klant met meerdere hosted Exchange mailboxen. Bij 1 account wordt het wachtwoord netjes onthouden, op de drie andere PC's niet.
Ik heb hier al heel wat naar lopen googlen maar nog geen werkende oplossing gevonden.

Voor het probleem met het niet kunnen weergeven van de map, dit is een rechten probleem. Ergens is het dus verkeerd gegaan met het instellen van de rechten.

Ik wil even een testje doen, als je in Outlook kiest voor bestand, openen -> map van andere gebruiker. Daar vul je de naam van het tweede account in.
Zie je dan wel de inbox van het tweede account?
 
Ja, op deze wijze krijg ik dan wel de inhoud van Postvak IN te zien.
 
Dan is er iets mis gegaan in dit gedeelte:
Klik nu met rechts op Postvak <gebruikersnaam> (links in beeld, onder email mappen)
Kies nu voor Eigenschappen Postvak <gebruikersnaam>

Klik op het tabblad Machtigingen
Klik op toevoegen en voeg het andere account toe.
Kies nu bij Machtigingsniveau voor Eigenaar en klik op OK

Je kunt als test de gebruikers standaard en anoniem even commentator maken. Misschien dat het dan beter gaat?

Of heb je misschien op Postvak IN geklikt ipv helemaal bovenaan de lijst op Postvak <gebruikersnaam>?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de beide genoemde gebruikers als redacteur ingesteld en dat veranderde niets.
Ik heb daarna de acties waarij jij m.n. twijfelt opnieuw gedaan door eerst op het tweede profiel in te loggen en de acties dan opnieuw door te voeren en dat heeft het kennelijk wel opgelost want als ik hierna via het eerste profiel inlog kan ik wel het 2e account kiezen zonder foutmeldingen. Ik heb echter wel een paar nieuwe constateringen :

Als ik via het tweede profiel Outlook opstart krijg ik bij Postvak 2 alle mappen die hierbij horen te zien en kan ik op normale snelheid zappen door op verschillende emailitems te klikken. Als ik via het eerste profiel Outlook opstart krijg ik bij Postvak2 alleen de map 'Postvak IN' in beeld. Als ik met de rechter muisknop probeer nieuwe mappen zoals Potvak verzonden toe te voegen dan lukt dit omdat ik een melding krijg dat deze al bestaat. Het probleem is dus dat niet alle mappen getoond worden.

Helaas is de performance van het tonen van de bodytekst van een email tijdens het zappen door de emailitens behoorlijk slecht, het duurt soms 5 seconden voordat er wat getoond wordt nadat ik op een header heb geclikt. Ook blijkt dan dat ik geen email kan versturen via de postmappen van het 2e account.

Al deze problemen zijn er dus niet indien ik bij het opstarten het 2e profiel selecteer maar dus alleen indien bij het opstarten het 1e profiel geselecteerd wordt er vervolgens ik daarna ga naar de postvakken van het 2e profiel. Enig idee hoe dit te verbeteren is?
 
Schiet anders even een support ticket in op de site van Argeweb.
Vraag hierin of ze het eerste account full control rechten op het tweede account willen geven en of ze het eerste account "Send as" rechten op het tweede accunt willen geven.

Volgens mij kun je de "Send as" rechten alleen op de server zelf in stellen, niet in Outlook.

Je kunt ook handmatig van elke map de eigenschappen opvragen in het tweede account en op het tabblad machtigingen, het eerste account eigenaar maken.
Normaal is het voldoende om dit alleen op de hoofdmap te doen (postvak <gebruikersnaam>) maar in dit geval blijkbaar niet.

Misschien dat dit met Hosted Exchange net even anders werkt dan op een normale Exchange server.
 
PST,

Ik had niet verwacht dat er ook beheersopties op serverniveau zijn die hierop invloed kunnen uitoefenen. Ik ga dat dan zeker morgen overleggen met Argeweb.

Hartelijk bedankt voor je hulp. Ik ben er enorm mee geholpen.
 
Ik weet dat het al een oud item is maar om mensen in de toekomst met dit probleem te helpen wil ik ze graag de oplossing geven.

Wanneer je in OWA zit en naar OPTIES gaat kan je daar onderin op info klikken en zie je in de lijst de naam van de Exchange server. Sowieso kan je de outlook 2003 settings downloaden en deze uitlezen, staat het ook in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan