kopieren uit rekenblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Ik wilde van het rekenblad een getal kopieren maar zag dat dat niet lukt. Of is daar een andere manier voor? Bij Microsoft excel is het gewoon met de rechtermuisknop te kopieren en plakken op een ander blad.
 
Gaat het om de database of het werkblad/rekenblad?

Groet,
deSmid.
 
werkblad rekenblad.

Ligt het nu aan mij of is Microsoft Office een stuk bekender en gebruiksvriendelijker?
 
Volgens mij moet deze vraag op een andere plaats komen. Dit is voor de Database (Gegevensbron), dus niet voor Calc / Spreadsheet / rekenblad / werkblad.

Maar goed, de vraag begrijp ik misschien niet helemaal.

----------------------je vraag---------------------------------
Ik wilde van het rekenblad een getal kopieren maar zag dat dat niet lukt. Of is daar een andere manier voor? Bij Microsoft excel is het gewoon met de rechtermuisknop te kopieren en plakken op een ander blad.
------------------------------------------------------------------

Ik heb geen problemen met kopiëren van gegevens, dit werkt naar mijn ondervindingen gewoon hetzelfde als in MS-Excel. De gewenste Cel(len) selecteren, rechtermuisklik en kopiëren en vervolgens op een andere plaats of werkblad plakken. Ook hier kan dit met rechtermuisklik en vervolgens plakken. Zelf gebruik ik liever CRTL+C (kopiëren) en CTRL+V (plakken). Wil je het menu gebruiken is ook via menu Bewerken te regelen.

Cellen kopiëren d.m.v. doorvoeren is ook hetzelfde als in Excel. Het zwarte hoekje rechtsonder in de geselecteerde cel met de muis aanklikken en slepen zo ver als nodig.

Als dit bij jou niet werkt moet je kijken of er misschien een probleem is met de beveiliging van het blad. Als je werkblad (per ongeluk misschien) is beveiligd kan het zijn dat je geen of bepaalde handelingen niet meer mag doen.

Is dit het antwoord op je vraag?

Groet,
deSmid.
 
Hoi

het werkt hier via bestand bewerken.

Al met al, ik vind Open Office wel een veel rottiger programma dan Excel. Ik heb bv ineens het blad links gekopieerd staan rechts en kan dit niet weghalen want dan gaat het links mee. Dit soort gedoe nooooit gedoe nooit gehad bij Excel.
Zal ook wel onwennigheid zijn.
Ook al enkele keren gehad dat er niets op stond als ik een blad kopieerde.

HOE sla je op? ODF bestand?
 
Hallo,
Dit is een nieuwe vraag?
Misschien beter als nieuwe vraag plaatsen. :)

Zelf heb ik ook wat moeten wennen aan Calc maar dat gaat vanzelf.
Opslaan als Excel bestand (helaas), dit omdat veel mensen Excel gebruiken.

Maar opnieuw de vraag of het hier om Calc / Rekenblad gaat of over de Database.
Volgens mij moeten deze vragen over Calc niet hier!!!

Groet,
deSmid.
 
Ik ga naar open office en dan rekenblad.

Heb excel bestanden overgezet hierop, en onder ODF opgeslagen. Dat werkt niet zo best.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan