pps en Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

000jjw

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Berichten
8
Ik wens pps bestanden uitsluitend te openen met Windows Powerpoint Viewer op een pc
met 2 users, Windows XP, Outlook Express 6 en OpenOffice 3.1

Zowel bij user A als B is het bestandstype pps gelinkt aan Windows Powerpoint Viewer.

User A opent zijn pps bestanden zowel via Windows Verkenner als via een bijlage in Outlook correct.

User B daarentegen opent zijn pps bestanden correct via Windows Verkenner. Maar een pps in bijlage bij Outlook wordt met Impress geopend.

Hoe los ik dit probleem voor user B op?

Dank.
 
Ik wens pps bestanden uitsluitend te openen met Windows Powerpoint Viewer op een pc
met 2 users, Windows XP, Outlook Express 6 en OpenOffice 3.1

Zowel bij user A als B is het bestandstype pps gelinkt aan Windows Powerpoint Viewer.

User A opent zijn pps bestanden zowel via Windows Verkenner als via een bijlage in Outlook correct.

User B daarentegen opent zijn pps bestanden correct via Windows Verkenner. Maar een pps in bijlage bij Outlook wordt met Impress geopend.

Hoe los ik dit probleem voor user B op?

Dank.

Probeer met user B een PPS eerst op je bureaublad op te slaan en dan met je rechtermuisknop op dat PPS bestand klikken. Dan "openen met" kiezen en uit de lijst met programma's de powerpointviewer kiezen.

Dan ook altijd dit programma gebruiken voor dit type bestand aanvinken!

Ik hoop dat het helpt, succes!!
 
Probeer met user B een PPS eerst op je bureaublad op te slaan en dan met je rechtermuisknop op dat PPS bestand klikken. Dan "openen met" kiezen en uit de lijst met programma's de powerpointviewer kiezen.

Dan ook altijd dit programma gebruiken voor dit type bestand aanvinken!

Ik hoop dat het helpt, succes!!


Spijtig genoeg helpt dit niet. User B opent zowel automatisch als via keuze met rechtermuisklik de pps bestanden met de Microsoft Powerpoint Viewer waar ze zich ook bevinden (werkblad of directory). Maar wanneer het bestand in bijlage bij Outlook gevoegd werd, dan loopt het verkeerd.
 
Heb intussen de laatste versie van OpenOffice geinstalleerd.
Het probleem blijft steeds bij user B, ttz alle pps bestanden waar ze zich ook bevinden worden automatisch en zoals gewenst met Powerpointviewer geopend, behalve indien geopend als bijlage bij Outlook.
 
Outlook en pps

Radeloos.
Heb OpenOffice en Microsoft PowerpointViewer eraf gegooid. Nadien Openoffice opnieuw geinstalleerd en dan de versie 2007 van PowerpointViewer.
Resultaat : nu lukt het ook al niet meer bij user A.
Gerommeld in het configuratiescherm en het register, maar niets kon helpen.
Uiteindelijk met tegenzin de tool ppsfix 2.1 gebruikt. Werkt wonderlijk.
Zie ook : http://www.sunbeams.be/powerpoint_outlook_express_XP.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan