• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van excel een bericht naar email

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCTALK

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Berichten
125
Beste mensen

Ik heb een nummeringslijst gemaakt die een uniek-nummer aan maakt als er een offerte aanvraag wordt aangemaakt.
Vervolgens wordt er dus een uniek-nummer gemaakt met daar achter de gegevens die zijn ingegeven door de gebruiker, o.a. naam project, opdrachtgever, tele nr. datum e.d.

Dan wordt deze in een regels gezet, deze regel krijgt dan een bepaalde kleur, die kleur is een verwijzing naar de status, bijv. kleur groen is een lopende offerte, rood is vervallen blauw is opdracht.

Nu kwam er een op het werk met het idee; is het ook mogelijk om als de status (de kleur) is aangepast dat er een automatisch mailtje gestuurd wordt naar een persoon.

De kleuren kunnen in een later stadium worden aangepast door een getal er aan te hangen dus als er een 1 wordt getypt wordt de kleur blauw, 3 = rood 4 = grijs, enz.

Dus de vraag is kan er ook nadat zo'n aanpassing is geweest een automatisch mailtje worden verzonden, het gaat dan alleen om de opdrachten.

ik hoor graag van jullie. :thumb:
 
Gebruik de help-functie van dit forum. Het onderwerp mail versturen vanuit Excel is hier al tientallen malen aan de orde geweest. Je zal zeker een antwoord op je vraag vinden.
Door gebruik te maken v/h Worksheet_Change event kan je dan bij het intikken van je bepaalde nummer om de kleur te wijzigen de macro met de mailopdracht automatisch laten opstarten
 
Thanks

via die Website kom ik er wel uit

dit is snel opgelost! toppie





geeft niet te snel commentaar, want zelfs een klok die stil staat heeft 2x op een dag gelijk!
 
Mag ik vragen hoe je eruit bent gekomen?
Ik heb iets namelijk iets vergelijkbaars; als bij mij een cel veranderd wil ik de hele rij naar een persoon versturen. Is dit mogelijk?
En het liefst er ook nog bij; wat veranderd is in de cel. Dus vorige waarde, huidige waarde en evt. het verschil.
 
Laatst bewerkt:
Maak een nieuwe topic aan en ik help je ermee...

Dit is een topic van 3 jaar oud dus plaats dan de link van deze topic in de jouwe (als voorbeeld)
 
Laatst bewerkt:
Oude topics (drie maanden of ouder) mogen met rust gelaten worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan