Delphi, .DAT & Grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefjanssen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2007
Berichten
3
Hallo,

Ik maak voor mijn profielwerkstuk een applicatie om de Europese Verkiezingen weer te geven. We zijn hierbij tot de conclusie gekomen, dat het ons beter leek om een applicatie te maken die breder is.
We willen hierbij een applicatie maken die inzetbaar is voor elke Verkiezing.

Zo hebben we na veel zoeken op het internet een soortgelijk programma gevonden. Dit programma maakt gebruik van een ''.DAT" bestand, waardoor ze bepaalde invoer variabel kunnen maken. Ze kunnen hiermee namen van kiezers in een .DAT zetten, die vervolgens in het Delphi bestand terecht komt.
Nu is mijn vraag: Hoe kun je een .DAT bestand laten werken in Delphi?

Verder wilde ik van de uitslag een cirkel- en/of staafdiagram maken. Ik heb nog niet erg veel verstand van Delphi, maar ik begrijp de basis.

Het resultaat (tot nu toe) van mij en mijn groepje wil ik op verzoek hier plaatsen, dit voor opbouwende kritiek.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Stef Janssen
 
Hallo Stef,

Voor het diagram cirkel (pie) en staaf (bar) kun je hier eens kunnen kijken:
http://www.digitalcoding.com/tutorials/delphi/Simple-steps-to-create-Delphi-chart.html

Wat dat .DAT bestand betreft heb je een voorbeeld hiervan (welk formaat). Inprincipe komt het hier op neer, je maakt in je Delphi programma het .DAT bestand open, leest de data in, zet de data bijv. in een array en sluit het bestand weer. Nu kun je de data in de array gebruiken.

Mvg,
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan