Dual Boot Windows 7 - Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajax98

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Op school wordt het aangeraden om ook Ubuntu te draaien naast Windows. Nu heb ik begrepen dat ik hiervan een dual boot kan maken.

Ik heb momenteel Windows 7 geinstalleerd. Mijn vraag is nu: Hoe kan ik een dual boot maken met Ubuntu erbij zonder dat ik Windows 7 opnieuw moet installeren?

Ik heb hier totaal geen ervaring mee dus ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen

ubuntu op aparte partitie zetten en je krijgt vanzelf dualboot mogelijkheid bij opstarten

Oke bedankt, dan ga ik eerst dat maar eens proberen door een nieuwe partitie te maken en daarop dan Ubuntu te installeren.

Een nieuwe partitie kan je maken met behulp van gparted. Hiermee moet je je windows partitie verkleinen, zodat er een lege naast ontstaat. Dan stop je de ubuntu cd erin, bij installeren kies je voor de grootste opeenvolgende lege ruimte. Check even voor de zekerheid of windows blijft staan (better safe than sorry ;) ), en gaan met die handel :thumb:

De meest simpele manier.

Je hoeft niets te partitioneren, Ubuntu komt als een progamma op je harde schijf te staan, en je hebt een dual boot systeem.

http://wubi-installer.org/

Als je het niet bevalt, kun je hem weer deïnstalleren.

Op school wordt het aangeraden om ook Ubuntu te draaien naast Windows. Nu heb ik begrepen dat ik hiervan een dual boot kan maken.

Ik heb momenteel Windows 7 geinstalleerd. Mijn vraag is nu: Hoe kan ik een dual boot maken met Ubuntu erbij zonder dat ik Windows 7 opnieuw moet installeren?

Ik heb hier totaal geen ervaring mee dus ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen

met wubi is dit mogelijk gewoon de iso downloaden van de site zelf en wubi instaleren binnen windows :D easy like that

Bedankt iedereen:thumb: Het is mij gelukt om het naast Windows te installeren. Ik kreeg maar een probleem en dat was dat Windows niet meet opstarten (kreeg een blue screen) maar Windows kwam zelf al met een herstel en nu werken ze perfect naast elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan