Opstart Programma's Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannakru0

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Berichten
118
Ik heb nu al een tijdje windows 7 maar ben er nog steeds niet achter hoe ik mijn opstartprogramma's kan aan of uitzetten. Bij vista was dat gewoon bij configuratiescherm maar daar kan ik het niet meer terug vinden.

Gr pannakru
 
Start>alle programma's>opstarten?
Wat bedoel je precies met opstartprogramma's?
 
Laatst bewerkt:
Sorry is een beetje vaag ja. Ik bedoel als je je pc aanzet welke programma's er dan tegelijk mee opstarten.
 
Wintoets+R
msconfig

Kun je ook in 't zoekvak intikken Start>zoeken
 
Laatst bewerkt:
of met ccleaner de opstart perikelen van software uitschakelen?
tabblad gereedschap [opstarten]??

==msconfig + dan wat opschoon mogelijkheden
 
Laatst bewerkt:
Euhm wil er wat bijzetten maar dat kan ik nergens vinden. Zal vast heel makkelijk zijn maar kan het niet vinden.

Nog prettige kerstdagen allemaal trouwens.
 
Wat wil je erbij zetten?
Als je bedoelt dat je een of ander programma mee wil laten opstarten,dan zoek je dat programma op bij alle programma's,dubbelklik op 't programma en kijk of je bij instellingen,meestal algemeen,de optie "mee opstarten als Windows start"o.i.d. ziet,vink die optie aan en het programma start mee op als Windows opstart.
Als je de map opstarten in Win 7 zoekt:
C:\Users\Jouw_Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
Dit is 't officiële pad maar in de verkenner staat 't in 't Nederlands als je dat taalpakket hebt geïnstalleerd.
Sleep daar je programma's in die je mee wilt laten opstarten.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ja meestal staat dat er wel bij als je bij opties kijkt maar bij wat ik wil (G35 headset programma mee laten opstarten) kan je niks kiezen. Zeg maar geen menu balk. Kan ook helemaal niks anders aanpassen.

Kan die map niet vinden die je erbij hebt gezet. Appdata is toch gewoon hetzelfde in het nederlands?
 
Heb je in de verkenner bij extra>mapopties>weergeven de optie "verborgen mappen en stations weergeven" aangevinkt?
Anders:
Wintoets+R
type
control folders
enter
 
Laatst bewerkt:
Zat nog even te googlen en heb een programmatje gevonden genaamt ,Startup Control Panel 2.8.
Heb hem daarbij toegevoegd en nu start hij tegelijk op.

Thanks voor al je hulp.
 
Ja kan ook anders de optie aanvinken(staat standaard uit).Zelf heb ik (onderXP) StartUpRight daar kun je ook vertragingen inbouwen en de volgorde van opstarten bepalen.
Prettige feestdagen nog en graag gedaan!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan