• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA opslaan als "pad in cel"

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Ik ben al een poosje bezig met een probleem met opslaan als in een macro. Het probleem is dat ik in een macrobestand een cel heb met een pad (bv C:mijn documenten) en een cel met een nummer (bv 120) In de macro wordt een bestand geopend en na bewerking worden er een aantal gegevens gekopieerd naar een ander bestand waarin formules e.e.a. omzetten. Dit laatste bestand wil ik opslaan zoals staan in cel 1 en 2 van het macrobestand.

Ben bang dat ik niet voldoende duidelijk ben maar hoop toch op de gouden tip.

Gr, Ricky

Beste tsjokko ;)

Probeer dit eens.

Code:
Sub Opslaan()
ActiveWorkbook.SaveAs ThisWorkbook.Sheets("Blad1").[A1] & ThisWorkbook.Sheets("Blad1").[C1] & ".xls"
End Sub

Zie ook bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Hoi Danny,

Allereerst bedankt voor je reaktie.

Het probleem is volgens mij dat het actieve bestand op dat moment niet de gegevens heeft. In plaats van Thisworkbook moet er dan iets komen als;

ActiveWorkbook.SaveAs Macrofile.Sheets("Blad1").[A1] & Macrofile.Sheets("Blad1").[C1] & ".xls"

Ik wil hiermee voorkomen dat gebruikers meerdere bestanden moeten openen of dat in het resultaat steeds een macro wordt opgeslagen.

Ik hoop dat ik hiermee weer een stukje duidelijker ben, en hopelijk is hier een oplossing voor.

Gr, Rick

Code:
Sub Opslaan()
filenaam= [Blad1!A1] & [blad1!B1] & ".xls"
jouwopenenmacro
jouwkopieërmacro
With ActiveWorkbook
     .SaveAs filenaam
     .Close False
End With
End Sub

Status