Windows start niet op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter michiel117
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

michiel117

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een probleempje dat mijn windows Xp service pack 3 blijft hangen bij een wit balkje links boven>ik heb met kaspersky herstelschrijf mijn bestanden weer op een externe harde schrijf kunnen zetten maar kaspersy kan geen virussen ontdekken heb ook al gekeken naar mijn bootvolgorde maar die klopt ook helemaal hij laad eerst van de HDD dan diskette etc. Iemand enig idee wat ik nu moet doen?

-Ik heb ook wel eens gehoord van repairen van je OS hoe werkt dat dan en kan dat werken?

Alvast bedankt.!

Michiel

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Opstarten van de Win XP-CD, kiezen voor (R)epair: http://support.microsoft.com/kb/314058/NL (optie 2).

Achter de prompt trommel je:

chkdsk /r

fixboot

fixmbr

alles gevolgd door: "Enter".

Exit, en als het goed is start je PC nu weer op.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Opstarten van de Win XP-CD, kiezen voor (R)epair: http://support.microsoft.com/kb/314058/NL (optie 2).

alles gevolgd door: "Enter".

Exit, en als het goed is start je PC nu weer op.

Greetz,

Harry.

Hallo ik heb het geprobeerd maar hij blijft nog steeds hangen op een wit balkje ,
Met kaspersky herstelschrijf lukt het ook niet om bestanden over te zetten omdat ik niet precies weet waar ik mijn externe HD kan vinden onder welk tapje.

Maar heeft u nog andere ideeën sugesties hoe ik Op een andere manier weer ''normaal'' kan opstarten?

A.v.b

Michiel Wopereis

Hoi !

Is chkdsk /r kompleet afgerond ?

Hoelang duurde dat ongeveer ?

Langer dan 'n half uur: zo ja, dan zou na het fixboot-commando je PC weer dienen op te starten.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Is chkdsk /r kompleet afgerond ?

Hoelang duurde dat ongeveer ?

Langer dan 'n half uur: zo ja, dan zou na het fixboot-commando je PC weer dienen op te starten.

Greetz,

Harry.

jah het duurde erg lang 2x geprobeerd want 1 keer fixmbr overgeslagen , maar ik heb opnieuw windows xp geinstaleerd leek mij het beste nu start hij weer normaal op :thumb:

Tnx voor je hulp

Michiel Wopereis

Hoi !

Graag gedaan, hoor !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan