verwijderen partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pienut1972

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
6
Ik gebruik sinds enige tijd Windows7, deze heb ik op een aparte partitie geinstalleerd, automatisch maakt windows7 hier de C-schijf van. Op de andere partitie (wat eerst C: was en nu D:, zie afbeelding) staat nog windows vista. Aangezien ik deze niet meer gebruik wil ik deze partitie leegmaken/formateren. In "schijfbeheer" wil ik deze bewuste schijf gaan formateren maar dit lukt niet. Ook met een ander partitie programma wil dit niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?

[smallIMG]http://www.flashbackband.nl/schijfbeheer.png[/smallIMG]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik jou was zou ik dat ff niet doen want voor je 't weet start W7 ook niet meer op want op die manier raak je ook de MBR kwijt zodat er niets meer opstart,temeer je beide OS'sen op 1 fysieke HDD staan.
Zal 's nakijken wat je kunt doen.
Hier staat de oplossing als 't goed is.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Een slordige oplossing zou zijn om de schijf handmatig leeg te maken en de partitie te verkleinen tot bijna niets.
 
Als ik jou was zou ik dat ff niet doen want voor je 't weet start W7 ook niet meer op want op die manier raak je ook de MBR kwijt zodat er niets meer opstart,temeer je beide OS'sen op 1 fysieke HDD staan.
Zal 's nakijken wat je kunt doen.
Hier staat de oplossing als 't goed is.
Succes!

Dank je voor deze tip, ik ga het vanavond proberen. Als het gelukt is dan laat ik dit nog ff weten
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor deze tip, ik ga het vanavond proberen. Als het gelukt is dan laat ik dit nog ff weten

Ik ben idd een flink stuk opgeschoten maar nu kan ik nog steeds die verdraaide windows map (vista, oud dus!!) niet verwijderen. Zie afbeelding
geen toegang.png
iemand hier een oplossing voor??
 
Aanmelden/inloggen als administrator en eigenaar worden v.d. map handleiding alleen in W7 is 't iets anders maar in principe hetzelfde,als je de eigenaar vervangen hebt klik je onderaan op bewerken en in 't volgende venster 'n vinkje bij "eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen"
 
Laatst bewerkt:
Aanmelden/inloggen als administrator en eigenaar worden v.d. map handleiding alleen in W7 is 't iets anders maar in principe hetzelfde,als je de eigenaar vervangen hebt klik je onderaan op bewerken en in 't volgende venster 'n vinkje bij "eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen"

Ook dit lukt niet w7 blijft maar zeuren dat ik niet de juiste rechten heb. Bij het wijzigen van de rechten heb ik keus uit een aantal "gebruikers" zie afbeelding. Is daar nog iets uit af te leiden?
rechten windows map.png
 
Plaats het vinkje bij "alle machtigingen op onderliggende objecten..."
 
Er is geen map Windows.old. Er is een map Windows op een andere partitie, dat is een heel andere situatie.
 
TS zegt: die verdraaide windows map (vista, oud dus!!)
 
Wat je verkeerd hebt gedaan is het tabblad machtigingen openen je moet het tabblad "eigenaar" aanklikken!
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 83733 Hier zie je de tab eigenaar en linksonder de knop bewerken


Bekijk bijlage 83735 Bij deze afbeelding zie je de knop geavanceerd rechtsonder,die moet je als eerste hebben

Heb de afbeeldingen in verkeerde volgorde geplaats eerst moet je de onderste nemen!
Succes!
P.S. je moet inloggen met een account met administratorrechten!!!
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 83733 Hier zie je de tab eigenaar en linksonder de knop bewerken


Bekijk bijlage 83735 Bij deze afbeelding zie je de knop geavanceerd rechtsonder,die moet je als eerste hebben

Heb de afbeeldingen in verkeerde volgorde geplaats eerst moet je de onderste nemen!
Succes!
P.S. je moet inloggen met een account met administratorrechten!!!

Heb de map "windows" gerenamed naar "windows.old" en toen schijfopruiming gedaan en voilla weg die vreselijke map!!
Veel dank aan iedereen die geageerd heeft:thumb:
 
TS zegt: die verdraaide windows map (vista, oud dus!!)

Ja, maar dat is een heel andere situatie :). Niet "vista oud dus".
Vista.old krijg je wanneer je een bestaande installatie upgrade naar een nieuwe installatie.

In dit geval is Windows7 op een aparte partitie geïnstalleerd, en nu besloten om de oude installatie weg te halen.

Wel grappig dat jouw oplossing via een omweg uiteindelijk de oplossing bleek :D:D.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem, ook ik wil Vista verwijderen. Ik heb Vista ook al verwijderd van de boot, dus als de pc opstart hoef ik niet meer te kiezen tussen Vista en 7, hij gaat nu automatisch naar 7.
Ik wil de partitie waar Vista op staat formatteren, maar dat kan niet, ik krijg de volgende error:
Windows was unable to complete the format.
Wat betekent dit?

De partitie met vista is de active-partitie en de system-partitie. Ook is de Vista-partitie de primary partitie, en de 7-partitie de logical drive. Hoe kan ik dit veranderen zodat ik de Vista-partitie wel kan formatteren?

Alvast bedankt!
 
Windows was unable to complete the format.
Wat betekent dit?
Dat Windows niet in staat was om het formatteren te voltooien.

De partitie met vista is de active-partitie en de system-partitie. Ook is de Vista-partitie de primary partitie, en de 7-partitie de logical drive. Hoe kan ik dit veranderen zodat ik de Vista-partitie wel kan formatteren?
http://www.dcr.net/~w-clayton/Changing the system partition.htm
http://neosmart.net/forums/showthread.php?t=2568

Is overigens wel een beetje risicovol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan