Cheats Nintendo DS

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Beste forummers,
mijn zoon heeft sinds een tijdje een DS en speelt daar graag op. Nu heb ik gelezen dat je bij (bepaalde) spellen ook cheats kunt gebruiken. Ik heb zelf geen idee hoe dit werkt en wat je daar voor moet doen (ik ben te oud :confused: ). Wie heeft hier ervaring mee en kan mij uitleggen hoe dit werkt op een DS? Wat moet er voor geinstalleerd worden en hoe pas je het vervolgens toe op de DS?
Als iemand een duidelijke handleiding weet op een site is dat ook prima.
mijn zoon speelt voornamelijk Mario bros spellen en alle Pokemon spellen.
Alvast bedankt voor jullie reakties.

Hij heeft een R4 kaart in de DS zitten.

Als het goed is, heeft die bij zijn R4 kaartje ook een cd-tje gekregen. Op dat CD tje staat cheatcode editor.
zet dat op je computer en op en het.

1 - Klik open -> browse naar het R4 kaartje -> ga naar de map "system" -> open usrcheat.

2 - nu moet u naar een site gaan waar u cheats vandaan kunt halen, zoals http://www.codejunkies.com. Hier kunt u gemakkelijk cheats vandaan halen.

3 - selecteer het land waar het spel van is, EUR (europe) of USA (...usa dus).

4 - daar kunt u bij nintendo DS cheats zoeken naar een bepaald spel waar je cheats voor wil hebben.

5 - als u het spel heeft gevonden, dan is het belangrijk dat je eerst de "game-id" kopiëerd

6 - als u de "game-id" heeft gekopieerd open dan weer de cheatcode editor en u klikt vervolgens op code (bovenaan) en dan op add-game.

7 - Nu moet u de game-id die u heeft gekopieerd neerzetten waar het aangegeven staat, en vul ook de naam van het spel in.

8 - vervolgens klikt u weer op code en dan op add code.

9 - nu moet u weer terug naar de site en kopieerd u de cheat / code die u zou willen hebben, en zet die neer in het hok "cheat data".

10 - geef de code nu ook een naam, bijvoorbeeld wat er op de site staat, maar u kunt zelf ook wat verzinnen.

11 - VERGEET NIET OP UPDATE CODE TE DRUKKEN ... want anders moet u de code weer opnieuw neerzetten, niet dat het lang duurt, maar het kost wel weer tijd.

Ik hoop u hiermee verder geholpen te hebben. :thumb:

Bedankt voor de links/handleiding. Ik zal kijken of het vanavond wil lukken. Zou mooi zijn als mijn zoontje wat minder gefrustreerd z'n spelletjes kan doen :) :thumb:

Okee, ik heb voor de test wat cheats op het kaartje gezet. Hoe kan ik deze nu activeren via de DS en wat moet ik doen om de cheats vervolgens te gebruiken in een spel?
Ah! Al gevonden. Nou, ben benieuwd of m'n zoon het wat vindt. Bedankt voor jullie hulp, toppie!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan