avg (antivirus) uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
438
Heb laatst avg opnieuw moeten installeren en kan de versie die ik nu geïnstalleerd heb niet meer uitschakelen vanaf het icoontje (rechter muisklik en afsluiten drukken) in de rechter beneden hoek op het bureau blad, wat met de vorige versie die ik had wel kon (en die ik niet meer kan vinden). Je kan de versie die ik nu heb wel op een andere manier uitschakelen (via de interface en onder noemertje resident shield (en dan resident shield actief vakje uitvinken) maar vraag me af of dat net zo effectief is omdat al is hij uitgeschakeld hij toch soms aangeeft dat die gedurende een bepaalde periode (al heb ik hem die periode uitgeschakeld) actief is geweest ( resident shield is uigevoerd gedurende .....uur, min en sec., geeft die op de interface dan aan). Dus dat zal toch pc vermogen kosten en daar is het me juist om te doen. Dus of iemand weet hoe dat zit of dat iemand misschien weet waar ik een avg antivirus kan vinden die werkt zoals mijn oude vertrouwde (al weet ik niet zeker of die niks uitvoerde als het niet de bedoeling was maar dat gok ik dan maar).

Bedankt voor de moeite, lang verhaal.
 
Ja, hetzelfde probleem heb ik ook.. Overal rondgekeken maar volgens mij kan je Anti-virus niet uitzetten, alleen firewall en resident shield.

Opzich kost t niet zoveel vermogen zolang je de scan niet hebt aanstaan.. En anders haal je gwn wat extra werkgeheugen op..
 
Ja, hetzelfde probleem heb ik ook.. Overal rondgekeken maar volgens mij kan je Anti-virus niet uitzetten, alleen firewall en resident shield.

Opzich kost t niet zoveel vermogen zolang je de scan niet hebt aanstaan.. En anders haal je gwn wat extra werkgeheugen op..

Toch maar eens van komen dan.
 
evt. zou je nog via taakbalk de virusscanner uit kunnen schakelen en dan als je weer genoeg geheugen hem weer aan zetten
 
evt. zou je nog via taakbalk de virusscanner uit kunnen schakelen en dan als je weer genoeg geheugen hem weer aan zetten

Das dat rijtje rechtsonder toch? via dat wilde het niet. Maar zoveel vermogen kostte het niet zei puntje puntje al, dus daar ga ik maar op af.
 
Nee ik bedoel dat je met je rechter muisknop op de taakbalk klikt en dan op taakbeheer klikt. Dan kom je in een scherm waar je de processen en de programma's kunt afsluiten wees hier wel voorzichtig mee, want bepaalde programma's zijn erg belangrijk om de computer draaiende te houden:)

succes alsnog
 
Nee ik bedoel dat je met je rechter muisknop op de taakbalk klikt en dan op taakbeheer klikt. Dan kom je in een scherm waar je de processen en de programma's kunt afsluiten wees hier wel voorzichtig mee, want bepaalde programma's zijn erg belangrijk om de computer draaiende te houden:)

succes alsnog

Taakbalk? taakbeheer?
 
Hallo,

AVG heeft een beveiliging (en in de nieuwe versie zelfs een beveiliging op de beveiliging) dat virussen het proces van AVG niet kunnen afsluiten om in je systeem te komen. Als je het taakbeheer opent door op CTRL + SHIFT + ESCAPE te drukken en naar de processen gaat, zul je een aantal processen zien die beginnen met "AVG". Dit zijn de processen die je moet afsluiten om AVG af te sluiten.
Als je er een afsluit komt die waarschijnlijk weer terug, dit is die beveiliging waar ik het over had. Probeer gewoon de processen een voor een af te sluiten, en de processen die weer terug komen later af te sluiten.

Er is helaas geen makkelijkere manier om AVG af te sluiten.

Groeten,
Donkade
 
Hallo,

AVG heeft een beveiliging (en in de nieuwe versie zelfs een beveiliging op de beveiliging) dat virussen het proces van AVG niet kunnen afsluiten om in je systeem te komen. Als je het taakbeheer opent door op CTRL + SHIFT + ESCAPE te drukken en naar de processen gaat, zul je een aantal processen zien die beginnen met "AVG". Dit zijn de processen die je moet afsluiten om AVG af te sluiten.
Als je er een afsluit komt die waarschijnlijk weer terug, dit is die beveiliging waar ik het over had. Probeer gewoon de processen een voor een af te sluiten, en de processen die weer terug komen later af te sluiten.

Er is helaas geen makkelijkere manier om AVG af te sluiten.

Groeten,
Donkade

Ik heb vandaag avg 9.0 geinstalleerd. AVG 8.0 kan ik niet verwijderen Hoe zit dat?
Wat is er overigens op tegen of is het zinvol om meerdere virusprogamma's (van diverse leveranciers op een computer te installeren?
ik hoop niet dat dit een erg domme vraag is:confused:
 
Download de avg removel tool om versie 8 te verwijderen , installeer daarna versie 9 .
Gebruik niet meerdere anti virus programma's , er kunnen dan conflicten ontstaan.
 
Hallo,

AVG heeft een beveiliging (en in de nieuwe versie zelfs een beveiliging op de beveiliging) dat virussen het proces van AVG niet kunnen afsluiten om in je systeem te komen. Als je het taakbeheer opent door op CTRL + SHIFT + ESCAPE te drukken en naar de processen gaat, zul je een aantal processen zien die beginnen met "AVG". Dit zijn de processen die je moet afsluiten om AVG af te sluiten.
Als je er een afsluit komt die waarschijnlijk weer terug, dit is die beveiliging waar ik het over had. Probeer gewoon de processen een voor een af te sluiten, en de processen die weer terug komen later af te sluiten.

Er is helaas geen makkelijkere manier om AVG af te sluiten.

Groeten,
Donkade

Pffff, Niet één aan te wijzen die de grootste geheugen vreter is?
 
Laatst bewerkt:
Je kan natuurlijk ook avg tijdelijk verwijderen en daarna weer installeren .
 
U houd mij voor het lapje.

het is gelukt via taakbeheer advies van Donkade. Ik heb wel 10 minuten lang alle met AVG beginnende naam processen verwijderd (proces beeindigen gedrukt).
Het werd verwijderd, maar mm ff later kwam het proces net zo hard weer terug. Althans daar lijkt het wel op maar moeilijk (ff snel) te volgen
Hoe dan ook het was onmogelijk om alle met avg beginnende processen permanent te verwijderen.

Ik ben er maar mee gestopt.
Maar mijn computer ook!!!!!:confused: Alles stond vast

Uiteindelijk maar na 10 minuten de stroom eraf en na 5 minuten weer stroom erop

alles deed het weer:thumb:

Nu ging ik opnieuw proberen in C:\doc \progam files\AVG (waarin map AVG 8 en AVG 9 weergegeven), AVG 8 te verwiideren. En wat eerder niet lukte (met/door slechts 1 onderdeel uit de serie bestandje) lukte nu wel. Dus op een of andere manier zijn er (deel)processen wel degelijk verwijderd en werkt deze stap voor stap werkwijze dus.
Donkade bedankt:love:
Hansscheer bedankt voor het advies niet meerdere antivirus progamma's naast elkaar te gebruiken :thumb:
Dat ik (eerst) koos voor het advies van Donkade ipv voor je andere advies download removel tools was omdat nadeel daarvan was dat ik AVG 9 al had gedownload.

Check AVG 9 werkt volledig. Verder geen problemen gesignaleerd.
 
Toch iets opgehelderd.

Het is allemaal wel weer wat duidelijker dus ik druk maar op opgelost ( watchdog email).
 
Laatst bewerkt:
Ik wil AVG volledig uitschakelen zonder hem te "uninstallen" is daar een manier voor.

**er is geen afsluit optie bij het icoontje**

**Processen kunnen niet allemaal worden uitgeschakeld, zelfs niet na het handmatig uitschakelen
van alle actieve onderdelen in het "geavanceerde instellingen" menu**

**Na het uitschakelen van de processen van avg worden de processen automatisch opnieuw opgestart**

**Anti Virus en anti spyware kunnen niet worden uitgeschakeld in het "geavanceerde instellingen menu" **

**Met het programma en process beheer onder het kopje:"Systeemprogramma's" van AVG zelf kun je ook niet
alle processen van avg uitschakelen (Wel AVGTRAY.EXE!! Voor degene die dat willen uitschakelen) **


Waarom wil ik AVG kunnen uitschakelen?

Het is mijn laptop en ik wil kunnen inschakelen en uitschakelen wat ik zelf wil, ik bepaal net als vele andere computergebruikers
graag zelf wat en wanneer er iets draait of in welke map ik wel of niet kan komen.


Dus nogmaals de vraag heeft iemand een idee hoe je avg kunt uitschakelen ik heb zo goed als alles geprobeerd.
(Behalve deinstalleren want dat is onzin, een geregistreerd programma deinstalleren opnieuw installeren opnieuw registreren en
alles opnieuw updaten alleen om AVG tijdelijk uit te schakelen)


Mocht iemand een antwoord hebben, ALVAST HEEL ERG BEDANKT!!! :)
 
Ik wil AVG volledig uitschakelen zonder hem te "uninstallen" is daar een manier voor.

**er is geen afsluit optie bij het icoontje**

**Processen kunnen niet allemaal worden uitgeschakeld, zelfs niet na het handmatig uitschakelen
van alle actieve onderdelen in het "geavanceerde instellingen" menu**

**Na het uitschakelen van de processen van avg worden de processen automatisch opnieuw opgestart**

**Anti Virus en anti spyware kunnen niet worden uitgeschakeld in het "geavanceerde instellingen menu" **

**Met het programma en process beheer onder het kopje:"Systeemprogramma's" van AVG zelf kun je ook niet
alle processen van avg uitschakelen (Wel AVGTRAY.EXE!! Voor degene die dat willen uitschakelen) **


Waarom wil ik AVG kunnen uitschakelen?

Het is mijn laptop en ik wil kunnen inschakelen en uitschakelen wat ik zelf wil, ik bepaal net als vele andere computergebruikers
graag zelf wat en wanneer er iets draait of in welke map ik wel of niet kan komen.


Dus nogmaals de vraag heeft iemand een idee hoe je avg kunt uitschakelen ik heb zo goed als alles geprobeerd.
(Behalve deinstalleren want dat is onzin, een geregistreerd programma deinstalleren opnieuw installeren opnieuw registreren en
alles opnieuw updaten alleen om AVG tijdelijk uit te schakelen)


Mocht iemand een antwoord hebben, ALVAST HEEL ERG BEDANKT!!! :)
Resident shield kan je uitschakelen (weet niet of dat er al ergens tussen stond) dan heb je het grootste verbruik al uitgeschakeld
volgens mij. Gebruikers interface openen, daar zie je 'm er wel tussen staan, rechter muisknop, dan uit vinken.
Zo doe ik het tenminste, of het de beste oplossing is, daar ben ik niet zeker van. Maar er beter mee af qua systeem verbruik ben je sowieso, zo bezie ik het dan maar.
 
Laatst bewerkt:
met een van de tools van ccleaner kun je heel simpel je opstartprogramma's beheren: via deze tool avg uitschakelen (niet verwijderen) en opnieuw opstarten. avg start dan niet meer mee op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan