Opstartprobleem Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

axelnoor

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
Berichten
11
Hallo, experts!
Ik heb onlangs Windows 7 geïnstalleerd op mijn nieuwe (4 maanden oude) PC met een AMD Athlon X2 (Dual-Layer) 64 bit processor, 2 Gig intern en 2 x 320 Gig ruimte. Voorheen had ik Win XP-Pro. Win 7 werkt perfect MAAR: na het opstarten van de PC verschijnt onmiddellijk de specificatie en daarna gaat mijn beeldscherm op standby, de PC heeft vervolgens ruim twee en een halve minuut nodig om te bedenken wat hij (of is het een zij?) zal gaan doen, en dan flitst mijn beeldscherm weer aan en krijg ik het bekende "welkom"-scherm. Vervolgens start de boel normaal op en werkt alles naar behoren. Mijn beeldscherm is overigens een HANNS.G 19" LCD-breedbeeld.
Ik heb alle denkbare system-checks uitgevoerd, nergens wordt een probleem of conflict aangegeven. Wie heeft hiervoor een oplossing? Niet zeggen: formatteren en opnieuw beginnen, dat heb ik meteen al gedaan. Helpt niet! Dank voor een bruikbare suggestie ! Gr., Axel.
 
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Heb je vooraf gekeken met dit programma-tje of hij win 7 ready was/is.
 
Opstartproblemen Windows 7

Nee... dat heb ik niet... Kan ik nu ook niet meer doen want XP is er (uiteraard) af. Ga wel proberen om dit ding te downloaden, hoewel ik betwijfel of het werkt: er wordt in de tekst duidelijk gesteld dat je XP of Vista moet hebben... Dank voor je (erg snelle) reactie, overigens! :thumb: Als er iets uitkomt laat ik het je weten!
Groet, Ax.
 
Hoi,

Je zou even xp nog kunnen installeren zo heeft het geen zin.
 
Opstartproblemen Windows 7

Wacht... Ik denk dat ik er ben! Heb je programma gedraaid, Win 7 is in de allerhoogste versie geïnstalleerd maar ik blijk 1,9 Gig intern te hebben EN ER IS MINIMAAL 2 GIG VEREIST !! Dat betekent: morgen naar de winkel en een 4 Gig bankje kopen ! :thumb: KLASSE, MODERATOR ! :D Ik laat het je morgen weten ! Dank, dank ! Groetjes Ax.
 
Hoi,

Waarom morgen het is toch koopavond:D:D nee hoor lees morgen wel of het gelukt is succes in ieder geval.
 
Opstartproblemen Windows 7

Nee, Modag, ik woon in Diemen... Bij ons is het morgen koopavond, bij die drie winkels die überhaupt nog daaraan meedoen ! :confused: Nee, mijn computerwinkel zit hier om de hoek en ik heb nog vakantie, dus ik ga er morgen even langs! Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp, ik laat je het resultaat morgen zeker even weten!
Fijne avond en eet smakelijk!
Groetjes, Ax.
 
Hoi,

Op de hoek zeker waar lijn 9 langs rijd die winkel
 
Opstertproblemen Windows 7

Hallo.... !

Modag... je bent bekend in Diemen ??? PADRINO, jawel! Daar komt mijn PC vandaan. Op specificatie gemaakt, maar kennelijk een fout bankje erin... Jij zit toch in Echt? Is een aardig eind uit de buurt, toch? Noord-Brabant, Limburg, ergens die kant uit?
Ax.
 
Hoi,

Ja Limburg midden, maar oorspronkelijk uit Amsterdam maar toevallig wist ik die te herinneren.
Als het foutje is zou ik kijken of ik tegen gereduceerd tarief wat geheugen kan kopen proberen staat vrij.
 
Opstartproblemen Windows 7

Tja, dat zou ik kunnen doen... Maar aan de andere kant: ik kan goed met die knaap door één deur, en om nou amok te maken over een onderdeel van een tientje... Ik gooi dat bankje gewoon eruit en ik koop 1 x 4 Gig of 2 x 2 Gig. Of ik zet er gewoon 2 Gig bij... Vraag het wel even aan hem. Dit soort dingen is de moeite niet waard om discussies over te gaan voeren.

Wilde sowieso al meer intern geheugen erin zetten, dus dit is het aangewezen moment om dat maar te doen. Van een Euro'tje of 30 - 40 word ik toch ook niet meer armer :confused:

Hoe ben je in Limburg terecht gekomen ? Ben in Zuid-Limburg erg goed bekend, is altijd mijn favoriete bestemming geweest ! Had destijds hele goede vrienden in Gulpen, hadden daar een hotel, "de Oude Geul"... Was daar om het andere weekend. Had er zelfs een eigen kamer, voor mij en mijn katten...! :D Mensen zijn gescheiden en hebben de tent verkocht... Erg jammer !
Ax.
 
Hoi,

Werk heeft mijn vader hierheen gehaald, en ja ik zou voor 2x2 gig gaan werkt volgens mij wat beter ook omdat de borden tegenwoordig dual channel hebben.
 
Laatst bewerkt:
Opstartproblemen Windows 7

Doe ik, 2 x 2 Gig. Je ziet: ik vertrouw op het woord van de expert... :D

Niet onbescheiden bedoeld, maar puur uit nieuwsgierigheid: wat doe je voor werk ? Om het voortouw te nemen: ik heb gisteren mijn laatste werkdag gehad bij een marketingbureau op Schiphol, en ik ga maandag beginnen bij een nieuwe werkgever, www.kompass.com, een internationale business-to-business database. Niet gek, voor een baan gevraagd worden als je al ruim 61 bent... Ga daar projectmanagement doen. Klinkt duur, stelt echter niets voor: is in de basis gewoon verkoop :confused:

Maar wel leuk: ik ken die tent goed, heb bij het bureau op Schiphol ook al projecten voor hun gedaan.

Your turn... :)
Ax.
 
Hoi,

Ik denk dat dit niet helemaal gewaardeerd wordt we dwalen af qua computer onderwerp en dat zal niet gaan omdat het eigenlijk help site voor de pc is .
Dus zal even afsluiten met dat u dan niet mag klagen om op die leeftijd nog werk te krijgen :thumb::thumb: en mijn vader is chef werkplaats .
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Niks te danken hoor vond het ook leuk toeval wereld is klein?
Maar je kan beter even je gegevens weg halen zij er altijd die vreemde dingen bedenken.
 
Opstartproblemen Windows 7

Gelukt, dank voor de tip! :D

Tot dan !
Ax.
 
Hallo Modag !

Het is wat later geworden dan beloofd (ben met het hele verhaal meer dan 6 uur bezig geweest), maar hierbij de resultaten:

2 x 2 gig intern gekocht (€ 107,-- bij Padrino !): geen enkel resultaat. Nieuwe, supersnelle videokaart (van een vriend) ingebouwd: BINGO, alle problemen opgelost, lopen als een trein. Alles en alles getest, geen enkel probleem TOT we bij het geluid kwamen: geen geluid... USB aansluitingen gewisseld > wel geluid maar geen monitor meer... PC open, alles gecheckt, niets gevonden. Na 2 uur klooien de nieuwe videokaart er weer uit en alles maar weer terug gezet naar de oude instellingen, on-board video weer geïnstalleerd, dus afgezien van 4 i.p.v. 2 gig intern alles "back to square 1". Reultaat: lopen als een trein... 10 x opstarten en afsluiten en weer opstarten: PERFECT ! Pc start op in 15 (!) seconden... Sneller dan ooit tevoren ! Vliegt als een komeet door de hele opstartprocedure. Beeld, geluid, internet, alles perfect !

Wat we (mijn kameraad en ik, we hebben deze klus samen geklaard) niet begrijpen is het volgende: als dit probleem zich alleen na installatie van Win 7 had voorgedaan, dan was het zonneklaar een driver-probleem geweest. ECHTER: het probleem manifesteerde zich 2 weken geleden voor de eerste keer toen XP-PRO er nog op zat...! Spontaan, en van de ene op de andere seconde... Precies de reden waarom ik XP er af gegooid heb en Win 7 geïnstalleerd... Conclusie: na ruim 6 uur martelen heb ik mijn "oude" systeem-configuratie (uiteraard met Win 7) weer terug met als enig verschil dat er nu 4 gig. intern in zit, EN HET SPUL DRAAIT BETER DAN OOIT TEVOREN ! Wie me dit kan verklaren...?

Hoe het zij, je hebt me met je adviezen op weg naar de oplossing geholpen, de problemen zijn 100% opgelost ! :thumb: Ik ben je hiervoor ontzettend dankbaar ! Ik heb weer een perfect werkende computer, beter zelfs dan ik ooit gehad heb :D Nogmaals DANK ! :thumb:

Groetjes, Ax.
 
Goedemorgen,

Ja soms zijn dingen in de computer wereld niet te echt duidelijk te verklaren, maar ben blij voor je dat alles werkt :thumb: en leuk he je hebt het zelf opgelost.
veel plezier met je pc en tot lees maar weer .


Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan