Flight simulator

Status
Niet open voor verdere reacties.

deHoed

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Goedemiddag,

Kan en wil iemand mij helpen bij mijn volgende vraag betreffende de keuze van één of twee (crossFire ??) videokaarten. Om Flight simulator X goed te kunnen draaien. Het moederbord is een Rampage Formula van ASUS. de CPU is een Intel Core 2Quad Q9450 2.66 Ghz. kloksnelheid 2.67 Ghz 3.00 GB.. Geheugen 4x 1GB DDR2. De Grafische kaart die nu gebruikt word is een Nvidia Geforse 8600GTS.

Ik maak gebruik van drie 22" LCD monitoren en een TripleHead2Go van Matrox.

Ik zie met belangstelling de mogelijke adviezen tegemoed.

vr.gr.
dehoed (Theo):)

Wat heb je er voor over?

EDIT: Je kaartje die je nu hebt is in principe goed genoeg, of wil je écht op Max gaan spelen?

Laatst bewerkt:
Hartlelijk dank voor de snelle reactie. Het is juist dat je met deze kaart FSX kan draaien. Het is echter wel zo dat als je bij FSX de verschillende parameters op een hogere stand insteld dan gaat het beeld, bij de beweging die het vlieguig maakt, deze beweging schoks gewijs weer geven. Vandaar dat ik veronderstel dat de kaart te licht is om FSX net onder het max. te kunnen draaien.

vr.gr.

Was een deel van uw vraag vergeten. Het bedrag wat ik er voor over zou hebben, z'n 200,00 / 250,00 euro.:)

Zo dan! :eek: dat is niet slecht :P
Zonder meer zal ik je dan de HD5850 aanraden.

Mag ik wel je type voeding weten? En ook het Wattage?

Dat is goed nieuws, zo'n advies. Het merk voeding weet ik niet maar wel dat hij boven de 450 watt zit. Ik heb toen ik de computer inelkaar zette een zwardere voeding gekocht, De kaart die u aangeeft is een ATI kaart?. Nu heb ik nog liggen twee ATI kaarten . De Radion X1950 pro twee exact dezelfde, met een CrossFire bridge. Zijn deze twee samen te vergelijken met de kaart die u aanbeveeld, of is de kaart van u beter. Ik hoor graag van u.

vr.gr.

dehoed :)

Absoluut niet, 2 (heel erge) low budget kaarten in CrossFire X zijn absoluut niet te vergelijken met 1 high-end kaart als de HD5850.

Trouwens als het alleen Flight Simulator is wat je wil verbeteren ben je er met een HD5770 ook al uit voor rond de 120 euro. HD5850 is meer de toekomstige (DX11) games.

Een goed merk voeding is belangrijk hoor!

Goedendag,

Ik heb meer informatie opgezocht.
De ATI Radion 1950 PRO wordt niet volledig ondersteunt door de TripleHead2Go, hij gaat niet verde dan 2400x600 dus voor drie monitoren,drie maal 800x600. Daarbij zijn de kaarten ieder maar 256 MB. Dus ik denk dat dit geen goed vergelijk is met de HD5850 met 1G, mogelijk ook niet twee X1950 in CrossFire.??

vr.gr.
dehoed:)

Mag ik u hartelijk danken voor uw duidelijke informatie. Hopelijk kan ik ooit een wederdiest doen aan wat voor vraag dan ook. Nogmaals bedankt ik ben er wel uit.

vr.gr.

dehoed:thumb:

Dat Matrox ding heb je bij de HD 5xxx serie ook niet meer nodig, aangezien de kaarten het zelf ondersteunen om 3 beeldschermen te draaien (ATI's Eyefinity) Je moet maar kijken wat je het liefst wil.

Edit: Geen dank ;) Daar ben ik voor

Laatst bewerkt:
Maar hoe sluit je de monitoren dan aan, er zitten toch maar twee uitgangen op de kaart?

vr.gr.

deHoed:rolleyes:

Dat Matrox ding is beter volgens mij, anders moet je 2 DVI kabels hebben en 1 HDMI op alle poorten te benutten, nu hoef je alleen een DVI-VGA converter hebben maar die zit standaard in de doos.

Er zitten als het goed is in iedere HD 5xxx kaart 3 poorten.
Ik raad toch minimaal een A-Merk 500W voeding aan, je weet maar nooit.

Laatst bewerkt:
Wat ik ga doen is een HD5850 of HD5750 aanschaffen de Matrox TripleHead2Go blijven gebruiken en kijken of de voeding een A-voedig is.

vr.gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan