Adresboek van Outlook Express overzetten naar Windows Live Mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joept

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
931
Ik heb een nieuwe computer gekocht met Windows 7, helaas ontdek ik nu pas dan Outlook Express hier niet meer op zit. Wel Windows Live Mail, zie er ongeveer hetzelfde uit.
Ik heb al het E-mail account ingesteld, mail ontvangen en versturen gaat dus goed.

Maar ik heb ook nog op mijn oude XP computer een Adresboek staan van 65 personen. Deze wil ik graag overzetten naar het nieuwe programma: Windows Live Mail.

In Outlook Express kan ik het adres boek gewoon exporteren, maar ik kan het vervolgens niet importeren in Windows Live Mail.

Als je weet hoe het moet, heel erg bedankt!:eek:
 
Tenzij iemand weet hoe het werkt, zou ik je adviseren op die oude XP pc Windows Live mail te installeren. Vervolgens kun je dan vanuit die nieuwe situatie heel gemakkelijk alles overzetten. Klik
 
Wordt mijn adresboek dan ook meegenomen?
Moet ik daarna als dat gelukt is dan de boel weer exporteren, vanuit Windows Live Mail?
 
Wordt mijn adresboek dan ook meegenomen?
Moet ik daarna als dat gelukt is dan de boel weer exporteren, vanuit Windows Live Mail?

Ja, tijdens het installeren wordt gevraagd of je de gegevens uit OE wilt importeren.
Hierna moet je uiteraard de contactpersonen in WLM weer exporteren (als CSV) en importeren op je nieuwe pc.
 
Laatst bewerkt:
Het exporteren wil niet lukken..... Ik kan alleen maar kiezen voor berichten en accounts. Geen adresboek dus.
 
Mooi, dat is gelukt, nu zou ik ook nog graag de oude E-mail berichten willen meenemen, moet ik dat nu ook weer via Exporteren doen?

Joep
 
Mooi, dat is gelukt, nu zou ik ook nog graag de oude E-mail berichten willen meenemen, moet ik dat nu ook weer via Exporteren doen?

Joep

Ehh .... wat dacht je er zelf van ..... :rolleyes:
Je hebt immers nu toch WLM op je ouwe staan .... ?
 
Ehh .... wat dacht je er zelf van ..... :rolleyes:
Je hebt immers nu toch WLM op je ouwe staan .... ?

Zo, de boel is over, maar het ging niet vanzelf.....
We moesten namelijk elke map overzetten naar een USB, in één keer wilde het niet lukken. Maar het is gelukt!:D

Joep
 
En het kan zo simpel:
Maak een backup vban je mails en adresbnoek volgens de bijlage.

Open Windows Live mail, en ga bij bestand naar Importeren.
Volg de wizzard en kies voor importeren van O.E. 6 documenten.
Wijs je backup map aan, met het lange { identities-nummer } .

Ga nu in Live mail naar contactpersonen.,
Klik ook daar op bestand> importeren.
Volg de wizzard en wijs je WAB bestand aan, die je in je backup hebt staan.
 
Met Thunderbird was het nog veel gemakkelijker geweest: Thunderbird op oude PC installeren, alle gegevens van Outlook Express importeren. Programma MozBackup installeren en uitvoeren op het gebruikersprofiel van Thunderbird. Het back-up bestand, dat MozBackup heeft gemaakt, op een USB stick zetten. TB en Mozbackup op nieuwe PC installeren en Mozbackup uitvoeren.
 
En het kan zo simpel:
Maak een backup vban je mails en adresbnoek volgens de bijlage.

Open Windows Live mail, en ga bij bestand naar Importeren.
Volg de wizzard en kies voor importeren van O.E. 6 documenten.
Wijs je backup map aan, met het lange { identities-nummer } .

Ga nu in Live mail naar contactpersonen.,
Klik ook daar op bestand> importeren.
Volg de wizzard en wijs je WAB bestand aan, die je in je backup hebt staan.

Had ik dat nou maar eerder geweten.:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan