Lijst laptop merken goed naar slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

firest0rm

Meubilair
Lid geworden
6 mrt 2007
Lijst Laptop merken en waneer koop je wat!

Deze lijst is relatief!
De lijst gaat over levensduur van het product van de fabrikant!
En is gebazeerd op deze site http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html
en andere bronnen

A-Merk top merken en erg betrouwbaar
Alienware
Toshiba
Asus
Sony Vaio

B-Merk bekend en betrouwbaar
Fujitsu Siemens
Dell
Apple
MSI

C- Merk Onbetrouwbaar
HP
IBM/Lenovo

Z- Merk Zeer slecht deze laptops gaan vaak binnen een jaar kapot of krijgen heel snel kuren
Acer
Gateway
Packard Bell

roep maar als je nog een merk weet of het ergens niet me eens bent
Graag MET bron!

Letop!
elke laptop is anders dus het kan ook zo zijn dat er een laptop van goed merk kapot kan gaan de "KANS" dat dat gebeurt is alleen kleiner!

graag geen meningen maar bronnen en onderzoeken plaatsen!

Tips mogen er ook bij!

Tip van vanveelen:
twee heel belangrijke tips voor net- en notebook-kopers: koop een zo groot mogelijke garantietermijn, en .... houdt een PC achter de hand

Tip
Elke laptop heeft minimaal 3 jaar garantie! als de Fabrikant/Winkelier minder aanbied is dit NIET waar!

Tip
Als je laptop kapot is gegaan binnen het garantie termijn kun je RMA( Return Material Authorisation) aanvragen dit doe je door terug naar de computer winkel te gaan met het product.
Tip van demper over RMA
Als de winkelier moeilijk doet kun je altijd nog naar de klantenservice van de fabrikant gaan om zodoende vervanging of reperatie aan te vragen.

Tip
Waneer koop je een Laptop, Notebook of een Netbook
Als je een Laptop koopt ga je meestal voor het gebruik van een volledige desktop pc.
Je kunt met een Laptop gamen, video's bekijken en bewerken notities maken surfen noem het maar op.
Laptops zijn daarom ook wat duurder

Bij Notebooks ga je puur voor het werk je wilt met Office werken je email checken en een powerpoint presentatie maken of gewoon notities maken.
hiervoor heb je nog een redelijke computer nodig vandaar ook "Notebook"

Bij een Netbook ga je voor het mobiel zijn en het checken van je email of het surfen op het internet.
Een netbook is daarom ook een stuk kleiner en word snel beschouwd als een PDA(personal digital assistant).

Laatst bewerkt:
Ik heb een paar vragen/opmerkingen.

Op basis waarvan baseer jij dit lijstje. Ik zie graag de onderbouwing van de kwalificatie

- onder A schaar jij een de Sony's maar uit eigen ervaring vind ik dat hooguit een B
- IBM/Lenovo is een bekend merk
- Acer is niet zo slecht meer als de meeste mensen denken.
- Packard bel is de zelfde kwaliteit als Acer
- Compaq mist in het lijstje
- Dell mist in het lijstje

Maar dat zijn allemaal eigen ervaringen en geen feiten en zal dat ook nooit als feit willen neerzetten zoals dit topic wel opgebouwd lijkt te zijn.

- Het is "Betrouwbaar" of "te vertrouwen"

Hoi,

"wat mij betreft mag er wel zon lijst wezen" zeg je. En vervolgens ga je 'aan het werk' ......

Eerste vraag: Wat pretendeer je eigenlijk.
In elk geval iets wat vooral representatief, objectief en (vooral) volledig is neem ik aan ....
In plaats van het 'wiel opnieuw uit te vinden' is het ongevraagde advies wellicht, te verwijzen naar een aantal sites die al lang bestaan en hieraan redelijk tot goed voldoen:

laptopsvergelijken.nl ; tweakers.net ; kieskeurig.nl ; vergelijk.nl ; beslist.nl ; ciao-shopping.nl

En om mensen zelf een aantal vragen de laten stellen:

tekstenuitleg.net ; laptop-info.nl ; welkelaptop.nl ; infonu.nl ; kelkoo.nl

En om nadat je een keus hebt gemaakt het geduld te hebben om een aanbieding af te wachten:

Google
Vinden
Reclamefolders

Zoals je ziet is er al genoeg. Je zult erg je best moeten doen om de volledigheid van deze sites te overtreffen ......

Laatst bewerkt:
ik vind deze lijst niet kloppen. heb zelf een hp laptop van 3 jaar en nooit een probleem mee gehad. verder vind ik de lijst die je op eigen ervaringen maakt niet echt logisch. je hebt het over een persoon die de laptops keurt op kwaliteit maar vraag ook een andere helpmijers of bezoek andere fora's. elk merk heeft wel problemen. dus daar kan je het dus ook niet op beredeneren.

waarop baseer je dat?
waar haal je de gegevens vandaan?
ik zie dat je het opmaakt doormiddel van aantal pc dat terug komt bij u in de winkel.

als je een betrouwbare lijst wil maken zal je toch meer gegevens moeten hebben dan alleen van 1 persoon.

Dit topic raakt inderdaad kant nog wal, wat een onzin....

Van goed naar slecht.

Asus
Toshiba
Sony
Apple
Dell
Lenovo
Acer
HP

Niet opgenoemde merken zijn te klein of te slecht!

Van goed naar slecht.

Asus
Toshiba
Sony
Apple
Dell
Lenovo
Acer
HP

Niet opgenoemde merken zijn te klein of te slecht!

En ook dat slaat weer nergens op......

Wat te denken van merken (afgezien van kwaliteit) als Fujitsu Siemens, XXOD, Medion, Packard Bell, Compaq, MSI, enz.

En ook dat slaat weer nergens op......

Wat te denken van merken (afgezien van kwaliteit) als Fujitsu Siemens, XXOD, Medion, Packard Bell, Compaq, MSI, enz.

FJS , Medion, PB, Compaq en MSI zijn echt bagger, heb je niks aan, vandaar dat ik deze niet in mn lijst heb genoemd.

Xxodd/Clevo had ik misschien moeten noemen, maar goed...

Daar gaan we dus, de meningen verschillen.

Ben benieuwd waarop je de beoordeling baseert....
Heb 2 Dell's gehad, niets dan ellende.
Heb ook 2 Medion's gehad, nooit een enkel probleem.

Zo zie je maar, een eigen mening kan nooit bepalend zijn voor een onafhankelijke kwaliteits-beoordeling.

Daar gaan we dus, de meningen verschillen.

Ben benieuwd waarop je de beoordeling baseert....
Heb 2 Dell's gehad, niets dan ellende.
Heb ook 2 Medion's gehad, nooit een enkel probleem.

Zo zie je maar, een eigen mening kan nooit bepalend zijn voor een onafhankelijke kwaliteits-beoordeling.

Klopt, wij hebben een eigen reparatiecentrum en mede daarop is mijn lijst gemaakt.

Ook door testen op verschillende websites, waarbij vooral gekeken wordt hoevaak een laptop binnen een bepaalde periode terug moet naar de leverancier.

Asus is voor mij nog steeds de onbetwiste nummer één.
Laptop is niet onnodig lang weg voor reparatie, ze maken nog steeds hun eigen moederborden en ze geven gewoon 2 jaar garantie.

... Ook door testen op verschillende websites, waarbij vooral gekeken wordt hoevaak een laptop binnen een bepaalde periode terug moet naar de leverancier.

..... geef die websites even, dan kunnen ze worden toegevoegd aan mijn 'lijstje' zie eedere respons onder mijn naam ....

Maar nogmaals: dit is een 'onzintopic'.

Tja .....

Ik heb vier jaar een Compaq (HP) gehad, die ik aan mijn dochter heb gegeven, die er vervolgens weer dik twee jaar mee heeft gewerkt .... zonder problemen.
Ik heb een Toshiba gehad, die van meet af aan niet vooruit te branden was, ondanks uitbreiding van 2 naar 4Gb ram, voortdurend 'opschonen' etc. etc. Daarnaast regelmatig 'vastlopers' die veelal een te hoge cpu-temp als oorzaak hadden. Op 't end een harde schijf die crashe-te .... net buiten de garantie natuurlijk. Ik heb het ding voor een 'koopje' na reparatie weggedaan
Nu heb ik een HP .... een dik jaar en ben daar dik tevreden over
Maar daar mag ik niks van zeggen want dat is te kort.

En dus over dat laatste: is er ook ergens een site die steeds een up-to-date overzicht geeft?
Want dáár heb je wat aan als 'consument'

Laatst bewerkt:
Als ik mensen een tip mag geven. Begin niet aan Acer. De aftersales is echt belabbert, afspraken worden niet nagekomen en ik heb voor 1 reparatieaanvraag twaalf keer moeten bellen. Acer is dus niet gericht op klanttevredenheid.

Denk 4 keer na voordat je een Acer koopt, ook is de prijs gunstig! Het levert je alleen maar narigheid en problemen op. De goed(e)koop zal uiteindelijk een duur(e)koop worden.

Als ik mensen een tip mag geven. Begin niet aan Acer. De aftersales is echt belabbert, afspraken worden niet nagekomen en ik heb voor 1 reparatieaanvraag twaalf keer moeten bellen. Acer is dus niet gericht op klanttevredenheid.

Denk 4 keer na voordat je een Acer koopt, ook is de prijs gunstig! Het levert je alleen maar narigheid en problemen op. De goed(e)koop zal uiteindelijk een duur(e)koop worden.

Hoi,

Zoals aangegeven: heb een Toshiba laptop gehad waarvan de harddisk het begaf. Het appraat in bijna twee maanden weggeweest, terwijl overduidelijk was, dat alleen de harde schijf vervangen moest worden ...... !

Ik heb een klant, die net een jaar geleden twee identieke HP laptops aan zijn dochters heeft gegeven. Beide begaven het kort na elkaar waarbij bleek dat de grafische kaart naar de kl**ten was.
Eén laptop is via de leverancier ter reparatie naar HP gegaan, waar er een compleet nieuw moederbord in is gezet. Nadat hij terug was bleek hij het alsnog niet te doen; weer naar HP die beweerde dat hij het wél deed en hem retourneerde naar de leverancier. De leverancier constateerde toen wederom dat de laptop niet goed werkte. Er is een tweede keer een nieuwe laptop in gezet: doorlooptijd drie maanden. De tweede laptop is gerepareerd, onduidelijk wát er precies gebeurd is .... doorlooptijd één maand.

En zo heeft waarschijnlijk iedereen zijn 'verhalen'.
Op de één of andere manier blijken netbooks reparatiegevoeliger dan laptops en laptops op hun beurt weer gevoeliger dan desktops. Bovendien zijn die laatste makkelijker te repareren .....
Tja, wat is dan een goed advies.
Zelf: zowel een pc áls een laptop, maar ik werk het meest met mijn laptop. Handig en mobiel .....
Ik heb twee heel belangrijke tips voor net- en notebook-kopers: een zo groot mogelijke garantietermijn, en .... houdt een PC achter de hand .;)

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Tros heeft onderzoek gedaan naar acer laptop en heeft deze vergelijkt met Dell en HP

http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&no_cache=1&tx_broadcast[item_id]=1486

Tweakers heeft onderzoek gedaan naar HP laptops

http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html

wat mij betreft valid genoeg ik bewerk de lijst wel weer

als mensen nog een bron hebben zet het hier op

Je valt in herhaling jong. Kijk naar reactie #16 van Comeurope ......
En tros radar geeft geen vergelijkend onderzoek over de reparatiegevoeligheid van Acer in vergelijking met andere merken. Dus niet 'steekhoudend' voor wat jij denkt te bereiken ......

Laatst bewerkt:
Je valt in herhaling jong. Kijk naar reactie #16 van Comeurope ......
En tros radar geeft geen vergelijkend onderzoek over de reparatiegevoeligheid van Acer in vergelijking met andere merken. Dus niet 'steekhoudend' voor wat jij denkt te bereiken ......

maakt dat wat uit ze geven wel aan hoe snel ze kapot gaan wat mij betreft goed genoeg
en ja ze hebben dit gevraagd aan de klant

sorry zat naar de verkeerde post te kijken

Laatst bewerkt:
Thuis hier alles van HP, nergens problemen mee gehad en heb alweer een half jaar een HP laptop.
Deze reactie even op de eerdere reacties met lijstjes waar HP als C-merk wordt beschouwd of ergens onderaan staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan