Webspace en/of domein in combinatie met Frontpage?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pweemer

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
10
Beste allemaal,

Ooit, zo'n 12 jaar geleden heb ik tijdens mijn studie iets gedaan met Frontpage. Erg leuk, maar ben niet in webdesign terecht gekomen, wel ICT-er.

Nu wil ik mijn vriend helpen met het maken van een website en daar graag Frontpage voor gebruiken. Met mijn achtergrond denk ik dat dat uiteindelijk wel lukt ;)
Ik heb alleen wat opstart problemen.

Aan de slag met het product Frontpage zal het probleem niet worden, maar hoe publiceer ik straks de site?
Via Ziggo heb ik webspace geactiveerd en mijn vriend heeft een domeinnaam gereserveerd. Uiteraard wil hij gebruik maken van dit domein.

Heeft iemand tips hoe ik moet beginnen?

Ik wil voorkomen dat ik straks een hele leuke website heb gemaakt, maar het niet werkend krijg via het gereserveerde domein.

Alvast bedankt voor jullie reaktie!

Vriendelijke groet,
P. Weemer
 
Heeft Ziggo niet een online beheerpagina voor je website?
Anders kun je met Frontpage de zooi uploaden, het kan ook met http://www.webftper.com/index.html. Bij FTP server vul je je domein in, bij username vul je je gebruikersnaam in (ik weet niet wat je gebruikersnaam is bij Ziggo, hoe dat gaat: e-mail gebruiken??) en bij Password vul je je wachtwoord in.
Dan klik je op Login, en dan kom je bij je "ruimte". Daar klik je op uploaden o.i.d., en de rest wijst zich waarschijnlijk wel vanzelf!
 
Als je nieuw begint, zou ik je heel sterk afraden om FrontPage te gebruiken. FrontPage wordt al jaren niet meer onderhouden en de maker, Microsoft, raadt het gebruik ook al jaren af.
FrontPage stamt uit de tijd van de zogenaamde browseroorlog en maakt code die heel vaak alleen maar goed werkt in Internet Explorer, en vaak ook al niet meer in de nieuwste versie Internet Explorer 8. Als je 'n beetje pech hebt zie je, behalve in Internet Explorer 6 en 7, 'n (heel erg) verkeerde lay-out of soms zelfs helemaal niets.
Dit komt omdat FrontPage er vaak vml in stopt, een taal die alleen in Internet Explorer werkt. vml is dermate liederlijk ingewikkeld (en de rest van de code die FrontPage maakt trouwens ook), dat je het onmogelijk met de hand kunt corrigeren. Bij problemen kun je meestal maar één ding doen: helemaal opnieuw beginnen.
Als je met 'n nieuwe site begint en niet zelf html, css, enz. wilt leren, kun je het best in ieder geval 'n wysiwyg-editor gebruiken die standaard-code maakt die in alle browsers werkt. 'n Gratis editor die te vergelijken is met FrontPage, maar wel goede code maakt, is Kompozer. Hier te downloaden: http://www.kompozer.net/download.php
(Kompozer is de opvolger van nvu, deze melding alleen even omdat anders weer iemand je op nvu gaat wijzen.)
 
Het duurde even, maar het is gelukt hoor!
Hoe je bij ziggo een webpagina kan maken is mij een raadsel, daar is slecht info over te vinden. Via google zag ik dat meer mensen daar problemen mee hebben.
Heb nu de kompozer gebruikt met ftp programma op webspace van ziggo gepubliceerd. En daarna domeinnaam doorverwezen naar de webspace. Werkt prima nu!

Dus hartelijk dank voor deze informatie, ik ga snel verder van het maken van een website :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan