oude telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

essie vrede

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Hallo,

Ik heb een oude telefoon met draaischijf en een internet plus bellen aansluiting van ziggo. Omdat mijn aansluiting tonen gebruikt en mijn telefoon pulsen kon ik het niet rechtstreeks op elkaar aansluiten.
Om dit probleem te omzeilen heb ik een er een telefooncentrale tussen gezet (een homevox 1-4 S). Ik kan nu wel op mijn oude telefoon gebeld worden. Dan werkt alles, zelfs het rinkelen van de telefoon, wat vaak problemen oplevert.
Helaas kan ik nog niet bellen met mijn telefoon. Hij blijft een kiestoon geven, ook als ik een nummer draai. Ik heb al geprobeert om eerst de telefoon op de lijn aan te sluiten en daarna pas de stroom, maar ook dit werkt niet.
Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen? Moet er misschien een andere telefooncentrale tussen? Zijn er überhaupt verschillen?

Bedankt alvast.

Groeten, Esther

Hallo,

Ik heb een oude telefoon met draaischijf en een internet plus bellen aansluiting van ziggo. Omdat mijn aansluiting tonen gebruikt en mijn telefoon pulsen kon ik het niet rechtstreeks op elkaar aansluiten.
Om dit probleem te omzeilen heb ik een er een telefooncentrale tussen gezet (een homevox 1-4 S). Ik kan nu wel op mijn oude telefoon gebeld worden. Dan werkt alles, zelfs het rinkelen van de telefoon, wat vaak problemen oplevert.
Helaas kan ik nog niet bellen met mijn telefoon. Hij blijft een kiestoon geven, ook als ik een nummer draai. Ik heb al geprobeert om eerst de telefoon op de lijn aan te sluiten en daarna pas de stroom, maar ook dit werkt niet.
Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen? Moet er misschien een andere telefooncentrale tussen? Zijn er überhaupt verschillen?

Bedankt alvast.

Groeten, Esther

Koop een andere telefoon bij de kringloop !

Je kan ertussen zetten wat je wil maar het blijft een puls telefoon en geen toon telefoon dus zal het nooit gaan werken. Tenzij je een apparaat vind wat pulsen omzet in tonen maar dat kan je wel vergeten denk ik !!

Hallo

Bellen met een puls telefoon kun je soms d.m.v. een truukje.

Je voert dan zelf de D.T.M.F. toontjes in de telefoon via de hoorn.

Er bestaan sleutelhangers die deze tonen kunnen genereren , maar hier vindt je een softwarematige oplossing voor de p.c.

http://www.dsptutor.freeuk.com/dtmf/ToneGenerator.html

Maar :

Zoals je zelf reeds hebt vermeld , geeft zelfs het opgebeld worden problemen , daar die oude (puls) telefoontoestellen de telefoonlijn veel te veel belasten.

De meest logische oplossing is dus inderdaad het aanschaffen van een nieuw (DTMF) telefoontoestel.

Deze kosten nog een appel en een ei (momenteel in de lokale aldi 25 € voor een draadloze telefoonset met 2 handsets)

Peter

Hallo

Bellen met een puls telefoon kun je soms d.m.v. een truukje.

Je voert dan zelf de D.T.M.F. toontjes in de telefoon via de hoorn.

Er bestaan sleutelhangers die deze tonen kunnen genereren , maar hier vindt je een softwarematige oplossing voor de p.c.

http://www.dsptutor.freeuk.com/dtmf/ToneGenerator.html

Maar :

Zoals je zelf reeds hebt vermeld , geeft zelfs het opgebeld worden problemen , daar die oude (puls) telefoontoestellen de telefoonlijn veel te veel belasten.

De meest logische oplossing is dus inderdaad het aanschaffen van een nieuw (DTMF) telefoontoestel.

Deze kosten nog een appel en een ei (momenteel in de lokale aldi 25 € voor een draadloze telefoonset met 2 handsets)

Peter

Het opgebeld worden geeft juist geen problemen (zie mijn eerste bericht). Alleen ergens heen bellen is een probleem.
En ik was in de veronderstelling dat een telefooncentrale kan werken als een soort toon-puls converter.
Ook is het niet zo dat ik me geen nieuwere telefoon kan veroorloven. Ik vind het juist leuk om een ouderwetse telefoon te hebben en heb deze telefoon dus bewust.

Als je een vaste telefoon aansluiting hebt kun je een oude telefoon gewoon gebruiken. Om de bel te horen rinkelen als je gebeld wordt moet je in de telefoonstekker EB (Extra Bel) op B aansluiten. Bij de T65 of nieuwer is dit de gele draad aansluiten op de blauwe draad. Als je zelf ook wilt bellen moet je een puls naar toon convertor gebruiken. Deze kosten rond de 30 Euro. Als je in google pulse to tone converter in typt dan zit er wel een goede bij. Deze moet je dan volgens de instructies aansluiten en dan kun je naast gebeld worden ook bellen. Als je verder problemen hebt zoals: Zachte luidspreker, ontvanger kan jou niet goed verstaan en lichte ruis op de lijn. Dan ligt dat aan de telefoon.

En met deze toevoeging gaat er nu een slotje op dit topic en zal als archief dienen.
Topics ouder als 3 maanden mogen met rust gelaten worden.
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan