• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbladnaam uit een cel halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomTommerd

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Beste,

Voor mijn thesis moet ik wat stevigere dingen doen in excel en ik botste op volgend probleem:

Via vertikaal zoeken komt er in een cel de naam van een bedrijf te staan (bv. XYZ). Ik heb nu data nodig van dit bedrijf en dit staat in hetzelfde excel bestand onder de werkbladnaam 'XYZ".
Ik zal dus gebruik maken van fomules alla vert.zoeken(C1;'XYZ'!....) waarin ik dus niet steeds die XYZ zelf wil typen maar ik wil dat hij deze uit de cel haalt die ik aangeef.
Ik moet deze bewerking nogal veel doen dus elke keer de werkbladnaam waarin excel moet zoeken veranderen, is nogal tijdsintensief.

Kan dit niet makkelijker?

(ik ben geen held met macros en VBA)

Alvast bedankt,
Tom

Om je tabbladnaam in een cel te krijgen kun je deze formule toepassen.
Code:
=RECHTS(CEL("bestandsnaam";$B$1);LENGTE(CEL("bestandsnaam";$B$1))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";$B$1)))

En de vert.zoeken kan dan met de =INDIRECT functie.

Laatst bewerkt:
En ik ben geen held met glazen bollen, post eens een bestandje met wat je hebt en wat je wil.

Dat kan jammer genoeg niet want het is nogal geheime informatie. Maar het lijkt hierop:

in blad4 zie je volgende formule:

=VERT.ZOEKEN(C2;A!$A$2:$B$23;2;ONWAAR)

Hierin moet ik momenteel de 'A' (die in het vet staat) manueel ingeven om zo in het juiste tabblad te zoeken terwijl deze eigenlijk ook in cel B2 staat. Nu is de vraag of ik ook naar B2 kan refereren op een bepaalde manier?

Hopelijk is dit duidelijker?

Bijlagen

Dat kan jammer genoeg niet want het is nogal geheime informatie. Maar het lijkt hierop:

in blad4 zie je volgende formule:

=VERT.ZOEKEN(C2;A!$A$2:$B$23;2;ONWAAR)

Hierin moet ik momenteel de 'A' (die in het vet staat) manueel ingeven om zo in het juiste tabblad te zoeken terwijl deze eigenlijk ook in cel B2 staat. Nu is de vraag of ik ook naar B2 kan refereren op een bepaalde manier?

Hopelijk is dit duidelijker?

Volgens mij klopt mijn antwoord nu maar is je vraag fout.

Code:
=VERT.ZOEKEN(C2;jouwsheet!B2$A$2:$B$23;2;ONWAAR)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan