xp laten draaien op usb??

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeroyy

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
64
hallo

op mijn pc stata nu windows 7

ikwil eigelijk werken met windows xp, maar omdat mijn ouders liever windows 7 houden

is mijn vraag ::

kan ik windows xp op een usb zetten en zodra ik voor het opstarten de usb erin doe een keuze kan krijgen uit windows 7 of xp ?

Leroyy
 
USB gaat wel hoor. alleen heb je wel een groote usb nodig. Anders als je ene kleine hebt. idd je HDD splitsen. en je usb als boot maken voor windows XP. waneer je je usb er in stopt start XP op. heb je hem der niet op start windows 7 op
 
Windows 7 heeft de zogenaamde XP modus. Deze kun je hier downloaden. Het is een virtuele pc, die je dus start in Windows 7. Zie hier (youtube filmpje).

Misschien is dit een oplossing voor jou?
 
Klopt het kan inderdaad,
wij hebben 2000/XP op school en daar is alles beveiligt
toen hebben we XP vanaf 8 GB usb opgestart :thumb::D
 
het gata er dus om dat ik call of udty wil gaan spelen, en die draait niet goed op windows 7

dus mijn vraag was hoe ik dus via ee usb windows xp kan draaien of zou het eventueel ook met dat pgroggje kunnen ??


Leroyy
 
Welke Call of Duty gaat het om?
En kun je niet proberen om het in compatibiliteitsmodus te draaien? (rechts klikken op snelkoppeling -> eigenschappen -> compatibiliteit -> kies een besturingssysteem )
 
call of duty 1 en uo

als ik ga gamen krijg ik ook hele rare foutelding terwijl ik dat op andere pc niet.. problemen met piunkbuster kzal die modes ofzo eens proberen..
 
@ kickboy

het kan dus wel, en zodra ik de usb erin heb start windows XP op en als ik hem eruit haal start windows 7 op


kun je klein beetje uitleggen hoe k te werk moet gaan


Leroyyy
 
Is dat met de compatibiliteitsmodus niet gelukt?
 
jawel, maar ik wil graag weten hoe ik Windows XP op mijn usb kan laten draaien

dus zodra ik de usb erin doe start windows xp op
zit de usb er niet in start windows 7 op
 
Oh, oké, daar kan ik je helaas niet mee helpen ;)
 
Hoi !

Gewoon de USB-HDD een vaste schijfletter toekennen in schijfbeheer, en dan XP op die schijf installeren.

Als je nu opstart zal de PC opstarten van XP.

USB-schijf eruit, opnieuw opstarten.

Start Win 7 nu niet op, dan de bootrec repareren: http://support.microsoft.com/kb/927392

Greetz,

Harry.
 
ik heb nu mijn windows XP op mijn usb gezet, als ik nu kijk bij mij usb zie ik dat installatie pakketje..

maar ik kan mijn usb geen vaste schijfletter geven zoals bijvoorbeeld D
wel die andere A B enzo
Hoe geef ik min usb dan een vaste schijfletter

&&

maar is het dan ook zeker, dat als i kde usb eruit haal en me pc dan opstart dan windows 7 gewoon opstart?


\Leroyy
 
Hoi !

In schijfbeheer rechtsklikken op de USB-schijf en kiezen voor: schijfletter en paden wijzigen.

Verder: zie m'n vorige post.

Je zult de boot-partitie moeten herstellen.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan