Oplossing voor USB write Protection(Formatering)

Status
Niet open voor verdere reacties.

behroz

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Berichten
14
Hallo iedereen,

(dit is geen vraag, maar een oplossing op een veel voorkomende probleem.)

Hier is een oplossing voor alle mensen die last hebben van write protection op hun USB-sticks en hun USB niet kunnen formatteren. de stappen zijn zeker niet moeilijk, heel eenvoudig.

- Download Unlocker 1.8.8. (link: http://www.filehippo.com/download_unlocker/)
- Installeer gewenste taal.
- Sluit je USB aan op je PC en ga naar mijn computer.(als je je gegevens wilt bewaren raad ik je aan om je bestanden te kopieren en ergens op je pc op te slaan.)
- klik met je rechtermuisknop op je verwisselbare schijf, daar moet je het volgende optie kiezen "Unlocker"
- Er zal een scherm tevoorschijn komen, daarin kan je zien welke processen er bezig zijn. wat wij moeten doen is die processen beëindigen.
- Je selecteert alle processen dus gewoon selecteren xD
- Linksonder hebben we een paar keuzes. met een pijltje waaruit we keuzes gaan maken.
>geen actie ondernemen (dat gaan we dus wel doen)
>verwijderen
>hernoemen
>verplaatsen
>copy
- Wij gaan kiezen voor verwijderen (maak je geen zorgen je schaad niks aan je usb aan je verwijderd gewoon bestanden in je USB, als het goed is heb je alles wat je nodig hebt opgeslagen op je pc. )
- Daarna klik je op proces beëindigen
Het programma vraagt je om te herstarten, wil hij het kunnen verwijderen.
Als je aan het herstarten bent, heel belangrijk laat je USB stick in je PC zitten anders kan hij niks verwijderen...
Als je pc is opgestart ga je naar mijn computer rechtermuisknop op verwisselbare schijf dan formateren. en voila je usb stick is leeg
SUCCES NIET BIJ ALLE USB STICKS GEGARANDEERT, MAAR BETER PROBEREN DAN EEN NIEUWE TE KOPEN. Het is tenslotte 215 kilobyte

admins sorry maar ik wil mensen helpen maar wist niet waar ik het als een mededeling kon plaatsen, hopelijk word dit niet verwijderd zodat mensen hier goed gebruik van kunnen maken (dit is geen vraag, maar een oplossing op een veel voorkomende probleem.)


vriendelijke groeten als iets niet werkt stuur maar een bericht, ik help je graag uit,
 
Heb deze maar even sticky gemaakt.:)

[edit]Ook maar even een kopie in de sectie "Verwisselbare opslagmedia" gemaakt van het origineel uit de "Usb / Usb 2.0 / Firewire" sectie.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
...

Bedankt.

is een hele simpele probleem, maar als je kijkt op het internet zitten er heel veel vraagtekens bij iedereen. hopelijk schieten mensen er een beetje mee op :)
 
Niet gelukt

Hallo

Helaas bij mij lukt het niet, ik heb een Imation pivot
Ik heb nog 291 mb over van de 2gb.
Heeft iemand een idee hoe nu verder.

Bedankt alvast

Gr Kees
 
ook bij mij werkt het niet als ik rechtsklik dan staat de optie (unlocker) er niet tussen.
Iemand nu een idee hoe verder te gaan?
 
Oplossing voor Write Protected USB stick

ook bij mij werkt het niet als ik rechtsklik dan staat de optie (unlocker) er niet tussen.
Iemand nu een idee hoe verder te gaan?

In windows 7 in de verkenner rechts op het USB device klikken en kiezen voor 'take ownership'.
Hierna kun je het device weer formatteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan