Laptop voor systeembeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Berichten
648
Hallo,

Ik zoek een nieuwe laptop, maar twijfel een beetje. Werk als systeembeheerder.
Ik gebruik mijn laptop als hoofdsysteem, ik werk dus niet echt met een desktop op mijn werk ofzo. Ik wil dus een goede, snelle laptop, waar ik voorlopig wel meer vooruit kan. Zat zelf te denken aan de hp elitebook 8730w, maar die is al snel vrij prijzig.

Enkele eisen:

uitbreidbaar tot 8 gig
minimaal 250 gig hd
17 " en nummeriek gedeelte
Bij voorkeur een HP.

Hebben jullie goeie suggesties. Budget ligt ongveer tot een euro of 850 (tenzij het een topper is).

Alvast bedankt.
 
Ik raad je zeker aan naar een centrino te kijken, maar in jou geval zou ik nooit een Quadra versie nemen. Leuk als je iets met CG doet, maar gebruikt veel te veel stroom, dan moet je 2 hot swap baterijen hebben.
Als je iets moet beheren moet je vaak uren zonder stroom, en vanuit de auto werken. Dan is een Quadra echt niet handig lijkt me, maar wel heel leuk voor MAYA en andere Autodesk en dat soort dingen.
Let hier wel op, maar misschien zit je wel altijd achter AC ergens, en dan maakt het niet uit. Een snelle atom met ION Geforce is voor NT/IIS beheer meer dan genoeg de komende jaren, heb je ook DX10:D
 
Enkele eisen:

uitbreidbaar tot 8 gig
minimaal 250 gig hd
17 " en nummeriek gedeelte
Bij voorkeur een HP.

Hoi,

Google eens op de DV7-3120ed of de DV73130ed

Uitbreidbaar tot 8Gb heeft alleen zin als er een 64-bit versie van Win7 op zit .... en dat hebben deze twee, plus daarnaast een aantal andere goeie specs (vind ik ;)) waaronder Wlan-N, gigabit Lan, en nog zo wat.
Heb zelf sinds een jaar ook een HP, weliswaar 15,6" maar toch, prima ding tot nu toe.

En dat 'squaretrade'-verhaal van MrMusic ken ik ... alleen: dat kán niet meer zijn dan een steekproef.
Zelf heb ik eerder een Toshiba gehad met goeie specs, maar die desondanks niet vooruit te branden was en om die reden ook weer heb weggedaan. En een klant die een defecte Toshiba had en een heleboel gelazer tijdens een reparatie binnen de garantietermijn.
Asus wellicht, gezien de beste resultaten van dat squaretrade-onderzoek?
 
Laatst bewerkt:
Denken jullie dat ik aan die i5 /i7 processor moet vasthouden, of lekker laten zitten.
En wat vinden jullie van de 8730w?
 
Denken jullie dat ik aan die i5 /i7 processor moet vasthouden, of lekker laten zitten.
En wat vinden jullie van de 8730w?

Ehh .. je bedoelt toch niet die van HP?
Waarom zou je een ouder model kopen?
Kijk dan eens naar de DV7-3150 ... met i5-processor.
 
Maar is dat niet meer een particuliere laptop? Ziet er tenminste uit als meer game-laptop als dan een ict-laptop?

Ik heb nu een HP Compaq 6820s, intel core duo t7250 2 ghz. Wil echt een stap vooruit weer zodat ik weer een paar jaar vooruit kan.

Sorry voor al mijn vragen, maar wil graag een goede keuze maken.
 
Tja ... je bent systeembeheerder dus zal hier weinig meer deskundigheid aantreffen .... tóch?
Dus je gevraag hier levert dan uiteindelijk meer verwarring dan verheldering op (als ik deze gedachtengang volg .....) :(
Meld me maar af voor jou topic.
Veel succes met het - welhaast Festingeriaanse - dilemma van je keuze.
 
OK, laatste vraag.
Wat is volgens jullie het beste merk voor een laptop.

Hp
Fujitsu
acer
Samsung

Of nog een andere natuurlijk. Ontzettend bedankt.

Sam
 
Fujitsu zou ik direct uit het lijstje verwijderen! Acer ben ik zelf niet echt weg van, maar die mening deelt helaas niet iedereen. Samsung is best goed, geeft twee jaar garantie, alleen vind de notebooks altijd wat prijzig als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding.

Beetje jammer dat je er geen ASUS bij hebt staan, dit is een top merk. Breed scala aan laptops, goede laptops, twee jaar garantie en nauwelijks problemen. Maar goed, dit is ook persoonlijk natuurlijk :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan