• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische datum bij wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartpijnaert

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
17
Goedemiddag,

Een klein vraagje:

Is het mogelijk om in kolom G de datum van vandaag automatisch te laten plaatsen indien er wijzigingen gebeuren in dezelfde rij in kolommen A tot F?


Dus als ik in cel B3 de waarde verander, dan wordt cel G3 automatisch de datum van vandaag.

Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.


Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Bart Pijnaert
 
Ben er bijna, maar net niet helemaal, het lukt me wel om de datum 7 kolommen naar rechts te doen, maar dan krijg je dus 6 datumvelden,

Zie voorbeeld
 

Bijlagen

  • autodatum.xls
    31 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Nieuwe versie, zo lukt het wel, maar om te zeggen dat het een mooie oplossing is nee.
 

Bijlagen

  • autodatum.xls
    38,5 KB · Weergaven: 54
Dat werkt inderdaad maar bestaat er geen subtielere oplossing die iets makkelijker aanpasbaar is (en dus zonder de verborgen velden)

gr,

Bart
 
Probeerdeze eens.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim c

For Each c In Target
  Select Case c.Column
    Case 1 To 6
        Cells(c.Row, "G") = Date
  End Select
Next
End Sub

Mvg

Piet
 
Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column <= 6 Then Range("G" & Target.Row) = Date
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column <= 6 Then Range("G" & Target.Row) = Date
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Ik heb deze code gebruikt en het werkt perfect. Enige probleem is dat wanneer ik meerdere cellen kopieer en plak of doortrek, dan wordt slechts bij één cel een datum genoteerd maar niet bij alle andere cellen.

Weet iemand of en hoe dit ondervangen kan worden?

Alvast heel veel dank!
 
Ik heb deze code gebruikt en het werkt perfect. Enige probleem is dat wanneer ik meerdere cellen kopieer en plak of doortrek, dan wordt slechts bij één cel een datum genoteerd maar niet bij alle andere cellen.

Weet iemand of en hoe dit ondervangen kan worden?

Alvast heel veel dank!

Het is beter om een nieuwe topic te starten waarin je aangeeft (liefst met een voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie) wat en hoe je het wilt hebben.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Het is beter om een nieuwe topic te starten waarin je aangeeft (liefst met een voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie) wat en hoe je het wilt hebben.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Heb ik zojuist gedaan.

Alvast bedankt.

Gr, WilM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan