henkhoogerbrug
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 sep 2008
Wanneer ik mijn laptop opstart (pavilion dv9000) dan blijft mijn scherm zwart. Windows start gewoon op, ik kan mijn wachtwoord invoeren en bevestigen zodat windows verder opstart. Ik kan ook via het toetsenbord windows op de normale manier afsluiten. Probleem is dat mijn scherm al die tijd zwart blijft en ik dus niets zie...
Op zich een bekend probleem. Helaas val ik niet meer binnen de garantie van HP, dus wil ik kijken of ik het zelf kan repareren. Voordat ik echter allerlei onderdelen ga kopen wil ik kijken of ik een juiste diagnose kan stellen (met jullie hulp)!
Een aantal ervaringen op een rij:
Ik denk persoonlijk aan een kabelbreuk, wat zijn jullie ideeën?
Op zich een bekend probleem. Helaas val ik niet meer binnen de garantie van HP, dus wil ik kijken of ik het zelf kan repareren. Voordat ik echter allerlei onderdelen ga kopen wil ik kijken of ik een juiste diagnose kan stellen (met jullie hulp)!
Een aantal ervaringen op een rij:
- Als ik mijn laptop niet dicht doe, dan heb ik geen probleem. Alles functioneert dan goed.
- Als ik windows heb afgesloten, laptop dichtgeklapt heb en dan weer wil opstarten, dan blijft het scherm zwart.
- Als ik dan een externe monitor aansluit dan is het beeld wel zichtbaar op de externe monitor.
- Via switchen tussen beeldweergave (laptop / externe monitor) krijg ik soms het beeld terug.
- Als dat niet lukt moet ik afsluiten, externe monitor aangeloten laten en opnieuw opstarten (soms twee keer achter elkaar).
Ik denk persoonlijk aan een kabelbreuk, wat zijn jullie ideeën?