• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stopwatch aftellen waneer een cel bepaalde waardes heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lentzie

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Ik wil dat in een cel een stopwatch begint met aftellen van 15 naar 0 als de waarde in een cel de waarde heeft van 590 of 1190 of 1790 of 2390 of 2990 (oftewel 590 +600 +600 +600+600)

hoe krijg ik dat voor elkaar

alvast bedankt

heb nu deze code, maar dit gaat gewoon via een knop. dus als ik een knop indruk dat hij 10 seconden aftel. Hoe krijg ik voor elkaar als a5=590 voor dit uit.

thanks

Code:
Sub CountDown()
Dim pausetime As Single
Dim start As Single
Dim finish As Single
Dim totaltime As Single

pausetime = 10 ' Duur in sec.
start = Timer ' Start de timer.

Do While Timer < start + pausetime
DoEvents ' Yield to other processes.
Sheets(1).Range("A1").Value = _
Format(pausetime + (start - Timer), "##")
Loop

finish = Timer ' Eind tijd.
totaltime = finish - start
Cells(1, 1) = ""

End
End Sub

lentzie,

Zet deze code achter het werkblad en zet in cel A5 590 en geef enter.
De andere code moet dan in een module

Zo is de code iets korter.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  If [A5].Value = 590 Then CountDown
End Sub

Laatst bewerkt:
oke dit werkt perfect, alleen bij mij is het iets anders.

Cel a5 is een secondenteller, dus elke seconde gaat deze +1. Als deze bij 590 is (9 minuut 50) wil ik dat hij van 10 naar 0 telt. Nu begint de teller alleen als ik 590 intoets in a5 en enter druk, niet als hij automatisch wordt berekend. Ook als a5 van 590 naar 591 springt stopt de timer. Ik wil pas dat de timer stopt als hij gewoon bij 0 is.

Thanks

lentzie,

Hoe krijg ik voor elkaar als a5=590 voor dit uit.

Dit is een stukje tekst van jou en daar haal je niet uit dat je de seconden telt.
Je komt met een vraag die onvolledige is wat informatie betreft.

Dus zit er nog een macro in die de seconden regeld.
Die zal je dan moeten stoppen als hij de 590 heeft berijkt.
Code:
If [A5].value = 590 then exit sub
Kijk of je dit ergens kunt verwerken.

Oke, sorry dat ik zo onduidelijk ben maar is ook moeilijk uit te leggen. Ik probeer het nu goed uit te leggen:

Cel a5 is dus een secondenteller als ik op een knop druk begint deze teller en zal hij elke seconde +1 gaan.

Nu wil ik dus in een andere cel de laatste 10 seconden laten zien van de 10 minuten, in deze cel moet er hij dus aflopen met 10 seconden. Zodat er na deze 10 seconde een nieuw bedrag wordt weergegeven.
Want namenlijk elke 10 minuten wordt er een bedrag gefreshed. Dus zo kan je zien en aftellen tot het bedrag gerefreshed wordt.

Daarom dacht ik:

Wanneer a5 (de secondenteller) 590 is (10 seconden voor de 10 minuten refresh) hij gaat aftellen van 10 naar 0 dus tegelijker tijd loop cel a5 dus zo: (gaan we ervanuit dat de timer in cel c5 loopt)

a5 = 590
c5 = 10
-----------
a5 = 591
c5 = 10

dus wss wordt het dan zoiets als

If [A5].Value = (590tot 600) Then CountDown (hoe doe ik dat als a5 = 590 tot 600 dat hij countdown laat lopen)

misschien moet er nog iets veranderd worden aan de timer, maar weet me god niet wat.

sorry voor de onvolledige info en thanks :):thumb:

Bijlage bijgevoegd om het te proberen.

De secondeteller moet doorlopen en de countdown timer moet stoppe als hij @ 0 is thankx

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik kreeg het ook niet voor elkaar dat de ene stopwatch dooe bleef lopen. Maar ik ben er nu wel achter gekomen hoe ik het wil doen en dan ook kan.

Ik wil 2 stopwatches laten lopen door op 1 knop te drukken, de ene stopwatch gaat gewoon de hele tijd door, en de andere loopt de hele tijd tot 600 en begint dan weer overnieuw.

zo kan ik gewoon de ALS functie gebruiken.

=ALS(c2=590;"10seconden";als(c2=591;"9 seconden";enzovoort.

het lukt me wel om 2 stopwatches te laten lopen door 1 knop en eentje krijg ik ook wel geloopt alleen dan stopt de andere :( is er geen mogelijkheid om 2 macro's toe te wijzen aan 1 afbeelding (startknop)?

thanks

nog steeds niet gelukt.

Ik wil gewoon door middel van 1 knop dat er een secondenteller van 0 optelt per seconde(deze loopt oneindig door) + via dezelfde knop een secondenteller aftelt van 600 naar 0 en daarna overnieuw geloopt wordt.

Niemand een idee?

via ontime is dat gemakkelijker veronderstel ik

Bijlagen

Ja dit werkt perfect, alleen nu doet hij het eenmalig, ik wil graag dat:

Code:
Const Tijd     As Integer = 600

Dat hij het niet alleen doet bij 600 maar ook bij 1200 en bij 1800 enz.
hoe krijg ik dat voor elkaar?
thanks

bij deze iedere laatste 10 sec

Bijlagen

@ralphnag Vraag verwijderd. Graag een eigen vraag maken. Het is niet toegestaan in iemand anders zijn vraag jouw probleem te plaatsen. Dit is onoverzichtelijk voor de helpers maar vooral voor de topicstarter. Bovendien is deze vraag ouder dan drie maanden en mogen dus met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan