Principe van de OEM-versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

broodjekaas

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Berichten
25
Beste mensen,

Eind vorig jaar heb ik een OEM Windows 7 Home Premium aangeschaft en de 64bit versie geïnstalleerd op een zelf samengestelde computer. Deze draait perfect.

Het principe van de OEM-versie is bij mijn weten dat de software op maar één PC wordt geïnstalleerd. Als de software met dezelfde CD-key op een andere computer wordt geïnstalleerd wordt deze beschouwd als illegaal (heb ik dit zou juist gezegd)?

Mijn huidige ervaring met een OEM-versie van Windows XP Me is dat deze op meerdere pc's (met dezelfde cd-key) is te installeren zonder licentie-problemen.

Ik wil dus eigenlijk weten of ik op mijn tweede computer ook gebruik kan maken van dezelfde CD-key voor Windows 7 zonder dat ik daar problemen mee ga krijgen ten aanzien van automatische updates of vervelende licentiemeldingen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Zou niet moeten kunnen...

Inderdaad dat lijkt mij ook, maar aangezien het met Windows Xp wel is gelukt vraag ik me dus af of er mensen die iets dergelijks al hebben geprobeerd met windows 7 of met zekerheid kunnen zeggen dat het lukt. Ik ga natuurlijk nu niet mij PC overhoop gooien als ik niet zeker weet of ik problemen kan gaan krijgen met de licentie.
 
Probeer het maar ,maar ik geef je geen garantie
 
Probeer het maar ,maar ik geef je geen garantie

Proberen is nu net het grote punt. Proberen betekent sowieso dat de PC opnieuw geïnstalleerd moet worden. Ik was eigenlijk meer aan het hopen op een reactie van iemand die zijn OEM versie van Windows 7 al op meerdere computers heeft geprobeerd te installeren en zijn ervaringen zou willen delen.

Dan zul je misschien zeggen: Installeer Windows 7 naast je Vista, maar dit zie ik als laatste optie. Ik wil gewoon voordat ik aan zoiets begin zoveel mogelijk informatie hebben ingewonnen om het zo eenvoudig mogelijk te houden. Want stel dat het inderdaad lukt zonder licentie-problemen, dan wil ik Vista eraf halen en daar gaat volgens mij een hoop energie in zitten.

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik hoop eigenlijk ook nog op een reactie van iemand met ervaringen op dit gebied.
 
Hoi !

Probeer maar de PC's te valideren via Rechtsklikken Deze Computer - eigenschappen - meer informatie on line, en je zult zien dat het niet meer werkt.

Zeker niet na de 23/24 febr. a.s. als WAT als belangrijke update wordt aangeboden !

Tot nu toe was er nog geen validatie voor Win 7; daarom ben je ook nog niet door de mand gevallen !

Greetz,

Harry.
 
Even ter afsluiting. Het is inderdaad NIET gelukt te valideren met de bestaande cd-key. Dus zoals verwacht -helaas- een nieuwe versie aanschaffen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan