Problemen met Print Spooler Subsystem

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelhaven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Berichten
3
Ik kan plotseling niet meer printen. Krijg berichten over problemen met print spooler subsystem. Ik heb hem aangeklikt en gestart. Daarna kreeg ik bericht dat er geen printers
zijn geinstalleerd. Gelikt op printer toevoegen en ook dat lukte niet....
Dit is nu voor de 3e keer dat ik dit probleem in korte tijd meemaak. Twee keer is het met hulp op afstand opgelost (een enorme klus: nieuwe drivers e nieuwe installatie van printers)
Ik heb vorige week m'n laptop geheel laten opschonen en defragmenteren en nu kan ik weer niet printen!
Wat is het probleem? Is m'n p.c. te oud?(5 jaar) of hoe komt het dat dit gebeurt?
Ik hoor graag wat ik er nu aan kan doen!
Alvast bedankt.
 
Eerste wat je moet doen is kijken waar de print spooler van 'afhankelijk' is.
Kijk hiervoor in Start -> Uitvoeren -> services.msc
Dubbelklik op Print Spooler service, en kijk in het tabblad Afhankelijkheden.
Klik alles open in het bovenste deelvak, en kijk daarna na of die services wel gestart zijn.
Overigens is bij mij (maar dat kan bij jou anders zijn) alleen de RPC (remote procedure call) service nodig om de Print Spooler service te kunnen starten.

Post verder in je volgende posting het bestand c:\services.txt als bijlage in je volgende posting:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k sc.exe query > c:\services.txt

Verder het volgende doen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k reg.exe export "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors" c:\printmonitors.txt
Post ook c:\printmonitors.txt als bijlage in je volgende posting.

Verder hier vermelden welke printer je het over hebt (merk + type), liefst ook welke printerdriver je ervoor gebruikt en of die printer via USB, via netwerk of via een parallel-kabel verbonden is met de computer die nu de print spooler problemen heeft.

We zien/horen het wel.

Tijs.
 
DagTijs,

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord en hulp.
Het eerste wat je schreef over de Afhankelijkheden in de Print Spooler openen, heb ik gedaan.
Daar kreeg ik de RPC. Daarna heb ik op starten geklikt, maar helaas hetzelfde probleem
blijft.
Het andere wat je schrijft over posten en bijlagen, snap ik niet goed waar en hoe ik dat moet doen.
Verder gaat het nu om een HP Laserjet 1018 printer, die is aangesloten op een HUP en die weer met USB aansluiting op mijn laptop: Toshiba Satellite L10-108.
Ik heb ook nog een foto/kleurenprinter; dat is een Canon PIXMA iP 4200. Die doet het natuurlijk ook niet als het Print SpoolerSybsystem niet werkt...
Zou je me verder kunnen helpen?
Bedankt,
Jacqueline
 
Je voert die commando's in die ik gegeven heb.
Je hebt dan 2 extra bestanden erbij. Die post je in je volgende posting d.m.v. het klikken op het 'paperclipje', dan kies je Bladeren, je gaat naar de hoofdmap van C: en dubbelklikt het eerst bestand die je als bijlage moet posten. Klik daarna op op Uploaden.
Dan weer Bladeren klikken en gaan naar de hoofdmap van C: , weer dubbelklikken, maar nu op het 2de gevraagde bestand en dan weer Uploaden klikken.
Daarna rechtsboven in het ventstertje klikken op "Sluit venster".

Dan op Reactie plaatsen klikken om het bericht met de 2 bijlagen te posten.

Tijs.
 
Problemen met Print Spooler Systeem

Dag Tijs,

Het probleem is nu opgelost!
Ik heb je commando's niet gebruikt.
Nadat ik het print spooler siesteem had geaktiveerd (starten + afhankelijkheden aanklikken), heb ik vandaag bij configuratiescherm en printers de printeropdrachten die er nog stonden, geannuleerd. En toen deed ie het.....!

Hartelijk dank voor je moeite en adviezen,
Jacqueline
 
Dat betekent dat vandaag wél de print spooler service gedraaid heeft, want je kunt geen beheer doen over (documenten in de wachtrij van) printers als die service niet gestart was.

Evengoed fijn dat het nu werkt. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan