tekening opent in writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
150
ik heb een tijd geleden een tekening gemaakt in openoffice Draw. Nu wil ik dit bestand weer openen maar hij opent het automatisch in writer. Hij opent een venster met Ascii filteropties, waar ik een aantal opties moet selecteren (tekenset, lettertypen, taal, alineaeinde) waarna hij het bestand vervolgens naar een (onleesbaar) tekstdocument converteert.
Kennelijk denkt de computer dat het een tekstbestand is, ondanks dat hij in windows explorer aangeeft dat het een openoffice tekening is.
Ook als ik het vanuit draw open of als ik expliciet draw als programma selecteert gaat hij toch het bovenstaande doen.
Hoe zorg ik dat ik het weer in Draw open en kan bewerken. Ik heb veel tijd in dit bestand zitten :(
 
Misschien helpt dit:

Rechtermuisknop -> Openen met...

Dan in dat rijtje OpenOffice Draw opzoeken en tenslotte het vinkje waar bij staat: Dit type bestand altijd met dit programma openen.

Dan moet die het doen!
 
helaas dat heb ik geprobeerd en toch gaat hij hem in writer openen
 
Vreemd :eek:

Dan zit het denk ik in het registery... Maar ik weet ook niet precies hoe dat in elkaar zit.
 
Probeer het eens door de extensie te wijzigen in odg.
Staat er voor de extensie odt?
Als je de extensie niet kunt zien wijzig dan bij "deze computer" bij extra -> map opties -> weergave -> vinkje weg bij "extensies voor bekende bestandstype verbergen"

Succes Theo
 
ik heb verschillende extensies (odg,sxd,otg) geprobeerd maar hij blijft dat ascii venster openen.
 
Probeer het eens door de extensie te wijzigen in odg.
Staat er voor de extensie odt?
Als je de extensie niet kunt zien wijzig dan bij "deze computer" bij extra -> map opties -> weergave -> vinkje weg bij "extensies voor bekende bestandstype verbergen"

Succes Theo

ALs je naar je mapopties gaat en daar kiest voor de tab bestandstype, dan kan je het daar aanpassen.

succes!
 
ik heb vista, daar doe ik het anders en zoals ik hierboven aangaf maakt het niet uit welke extensie ik het bestand geef, openoffice blijft het in writer openen ook al open ik het bestand vanuit draw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan