Rij toevoegen aan een lijst in Excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik1235

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Berichten
29
Mijn beveiligd werkblad bevat een lijst met onderaan totalen (Data>Lijst>Lijst maken). Om nieuwe rijen toe te voegen aan de lijst, ga ik op de lijn staan van de lijst (die met totaal) en doe Invoegen>Rij.

Het werkblad zal gebruikt worden door mensen
1) aan wie ik geen uitleg kan geven over het invoegen werkt
2) die verder weinig kaas gegeten hebben van Excel (invullen gaat nog net)

Ik kan het invoegen van de rij opvangen door code in VBA. Heeft er iemand ervaring met hoe je dat in deze specifieke situatie het best doet, maw zonder de gebruiker te moeten vragen "ga naar Invoegen" en "kies dan rij".

Ik ben geen voorstander van een knop, omdat je dan verwacht van de gebruiker dat hij/zij gaat zoeken hoe hij/zij een rij moet toevoegen, terwijl hij/zij eigenlijk niet eens weet dat een zij moet toegevoegd worden om de lijst te verlengen.

In bijlage een voorbeeldbestandje.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • erik1235-invoegenrij.xls
    19 KB · Weergaven: 86
Mijn beveiligd werkblad bevat een lijst met onderaan totalen (Data>Lijst>Lijst maken). Om nieuwe rijen toe te voegen aan de lijst, ga ik op de lijn staan van de lijst (die met totaal) en doe Invoegen>Rij.

Het werkblad zal gebruikt worden door mensen
1) aan wie ik geen uitleg kan geven over het invoegen werkt
2) die verder weinig kaas gegeten hebben van Excel (invullen gaat nog net)

Ik kan het invoegen van de rij opvangen door code in VBA. Heeft er iemand ervaring met hoe je dat in deze specifieke situatie het best doet, maw zonder de gebruiker te moeten vragen "ga naar Invoegen" en "kies dan rij".

Ik ben geen voorstander van een knop, omdat je dan verwacht van de gebruiker dat hij/zij gaat zoeken hoe hij/zij een rij moet toevoegen, terwijl hij/zij eigenlijk niet eens weet dat een zij moet toegevoegd worden om de lijst te verlengen.

In bijlage een voorbeeldbestandje.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • erik1235-invoegenrij(1).xls
    19,5 KB · Weergaven: 118
Laatst bewerkt:
Dank je voor je reactie.

Ik heb gezien dat je enkel "cellen ontgrendelen" toelaat bij de beveiliging van het werkblad.

Ik zie niet hoe dit me nu helpt bij het invoegen van de rij op het einde van de lijst? :eek:

Groetjes,
Erik
 
onduidelijkheid door tekst in worksheet

Ik heb voor verwarring gezorgd door mijn vraag in de worksheet niet aan te passen.

De vraag die je las in het oorspronkelijk bestand, was mijn vorig probleem (lijst en beveiliging werkmap)

Ik heb de vraag nu gewijzigd.
 

Bijlagen

  • erik1235-invoegenrij(1).xls
    20 KB · Weergaven: 119
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan