rekening pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

migthy84

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Berichten
580
beste helpmijer

Op dit moment ga ik nu een nieuw pc kopen maar wil graag jullie beoordeling als eerst.
de pc is bedoel puur als rekening machine. De hoofddoelstelling van mijn pc is reken kracht. Het systeem minimaal Aion online te spelen maar verder niks.

De applicatie die ik er naast op elkaar wil draaien zijn:

- Visual studio 2008 (C#,SQL 2008, vb.net en ASP)
- Wamp (appache ,phpmyadimin
- notepad ++ /aptane en ecplise
- Office 2010 (bèta in juni officiële versie) wel complete versie Visio komt er naast.
- nog wat programma die weinig geheugen in beslag nemen.
- backup server
- weinig geluid hij staat op me bureau
- 64 bits
Er hoeft geen OS op ik bezit nog 2 versie van Windows 7 (een vereist btw).

Op dit moment hebt ik een
dual core 2,6 ghz.
6 gb ddr 2 gehuigen
2 * ati 4350 HD
2 * 250gb Western digital(maar wil zo i zo een nieuwe hdd)
1 * sb gamer geluidskaart(maar wil een nieuwe, hij werkt niet goed samen met me Marantz 5004 reciezer)

Op dit moment zit ik zelf te denken.
Om naar

-core i7 920 s136 (nadeel is er zit maar 8mb cache in)
-rampage II moederbord
-8gb 2300mhz
te denken

upgraden kan ik zelf .
het systeem mag 1.000 euro kosten. Of het nu een upgrade is niet
 
Laatst bewerkt:
beste helpmijer
Op dit moment hebt ik een
dual core 2,6 ghz.
6 gb ddr 2 gehuigen
2 * ati 4350 HD
2 * 250gb Western digital(maar wil zo i zo een nieuwe hdd)
1 * sb gamer geluidskaart(maar wil een nieuwe, hij werkt niet goed samen met me Marantz 5004 reciezer)

Op dit moment zit ik zelf te denken.
Om naar

core i7 920 s136 (nadeel is er zit maar 8mb cache in)
rampage II moederbord
8gb 2300mhz

Snap niet zo goed waarom je een aparte geluidskaart hebt als geluid niet zoveel uitmaakt. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Je antwoord over de i7 920 snap ik ook niet zo goed omdat dit een retesnelle quad-core processor is. ja kan natuurlijk voor de i7 extreme processoren gaan, maar het lijkt me sterk dat je rond de € 1000 of meer voor een processor neer wil gaan tellen.

Voor de rest waar denk je grafisch aan ? Want die 4350 doen het nog prima.

Met een i7 920 zou ik persoonlijk voor een gigabyte EX51-UD5 gaan (1366 socket) dit werkt het beste samen.

Ik denk dat je voor die twee dingen rond de € 600 á € 700 zit (moederbord € 250, processor € 350 SCHATTING !!!)

Denk er wel aan dat je naar DDR3 geheugen gaat i.p.v. DDR2 !!! (6 gig DDR3 van corsair kost ook al € 150 !!!)

Wat ik ook niet helemaal snap, is dat je zelf kunt upgraden maar niet weet welke hardware je nodig hebt om het naar je wens te maken. Zou je dan wel zelf een systeem in elkaar gaan zetten ??
 
Laatst bewerkt:
Snap niet zo goed waarom je een aparte geluidskaart hebt als geluid niet zoveel uitmaakt. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Je antwoord over de i7 920 snap ik ook niet zo goed omdat dit een retesnelle quad-core processor is. ja kan natuurlijk voor de i7 extreme processoren gaan, maar het lijkt me sterk dat je rond de € 1000 of meer voor een processor neer wil gaan tellen.

Voor de rest waar denk je grafisch aan ? Want die 4350 doen het nog prima.


als geluid niet zoveel uitmaakt. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Wil het liefst dat me pc onder ruis kan om gaan met mijn receiver nu geeft de opstelling soms ruis met alt-tappen
Je antwoord over de i7 920 snap ik ook niet zo goed omdat dit een retesnelle quad-core processor is
Het liefst wil ik rond de 12mb zitten. Mijn aankomende studie gaat heel veel statistieken berekenen in R. Nu doet mijn pc soms 1,5 dag over 1 berekening terwijl ik dit het liefst naar halve dag wil hebben.

Voor de rest waar denk je grafisch aan ? Want die 4350 doen het nog prima.

Video kaart heeft een lage prioriteit omdat ik uit me oude pc gewoon 4350(zitten er nu 2 in) kan halen , maar in de toekomst wil ik een wel een andere kaart. Video kaarten hebben bij mij inzien alleen nut als je wilt gamen.

geheugen 8gb kingston rond de 210 euro
 
Laatst bewerkt:
als geluid niet zoveel uitmaakt. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Wil het liefst dat me pc onder ruis kan om gaan met mijn receiver nu geeft de opstelling soms ruis met alt-tappen

oke

Je antwoord over de i7 920 snap ik ook niet zo goed omdat dit een retesnelle quad-core processor is
Het liefst wil ik rond de 12mb zitten. Mijn aankomende studie gaat heel veel statistieken berekenen in R. Nu doet mijn pc soms 1,5 dag over 1 berekening terwijl ik dit het liefst naar halve dag wil hebben.

Dan moet je nog even doorsparen voor een i7 extreme processor, houd rekening met een bedrag rond de € 1000 (voor ALLEEN je processor !!!)


Voor de rest waar denk je grafisch aan ? Want die 4350 doen het nog prima.

Video kaart heeft een lage prioriteit omdat ik uit me oude pc gewoon 4350(zitten er nu 2 in) kan halen , maar in de toekomst wil ik een wel een andere kaart. Video kaarten hebben bij mij inzien alleen nut als je wilt gamen.

Ja daar dacht ik ook al aan.

In iedergeval succes bij je keuze !! :thumb:

EDIT: Heb even voor je gekeken, en zelfs de extreme komen NIET aan 12 MB cache. Is volgensmij dan helemaal (nog) niet te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
dan is de keuze wel sneller gemaakt.
andere vraag zou je gaan voor een intel of voor amd.
 
Goedemiddag,

Denk als dat je hier bv kijkt je het antwoord al weet hier nog 1
 
Laatst bewerkt:
onthoud wel dat het 8MB L3 cache is! en niet L2.
+ de 920 heeft HT zodat er ook 4 cores gesimuleerd worden.
met andere woorden de 920 heeft als ware 8 cores ipv 4.

De i9 CPU's komen erook aan 6 cores met HT => 12cores
En deze hebben wel 12mb L3 cache
Ik zag al een Engineers Sample (ES) versie staan op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/311362185 hehe nice :)


Die 8GB hoe wil je die invullen? De 920 kan triple channel geheugen aan, maar dan kan alleen met 3 (of meervoud van 3) de zelfde geheugen sticks.
neem dan 6GB of 12Gb in sticks van 2GB, met 8GB kun je geen Tri channel draaien
(of 3 sticks van 4Gb, als je mobo dat aankan en het kost ook meer)
 
Laatst bewerkt:
onthoud wel dat het 8MB L3 cache is! en niet L2.
+ de 920 heeft HT zodat er ook 4 cores gesimuleerd worden.
met andere woorden de 920 heeft als ware 8 cores ipv 4.

De i9 CPU's komen erook aan 6 cores met HT => 12
Ik zag al een Engineers Sample (ES) versie staan op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/311362185 hehe nice :)


Die 8GB hoe wil je die invullen? De 920 kan triple channel geheugen aan, maar dan kan alleen met 3 (of meervoud van 3) de zelfde geheugen sticks.
neem dan 6GB of 12Gb in sticks van 2GB, met 8GB kun je geen Tri channel draaien
(of 3 sticks van 4Gb, als je mobo dat aankan en het kost ook meer)

dus nog even wachten met de processor halen mycom , computerland , alternate kennen nog geen i9 processeoren.

Oke dan wordt het denk 6gb. 12 gb is nog te overdreven neem ik aan.
 
Dat komt omdat die nog niet op de markt zijn ;)
Maar ze staan geplant voor kwartaal 2 dacht ik, zal even checken moment


Edit: ik zie nergens een officiele release datum, maar waarschijnlijk eind Q1 begin Q2.
De prestaties en prijzen zijn nog onbekent, maar een i7 scheelt al dag en nacht met je huidige dual core.
 
Laatst bewerkt:
dan ga ik daar op wachten me studie begin pas in september en met me huidige systeem kom ik er wel , zou beteken dat ik veel op me laptop werk. Me huidige pc(thuis) laat ik wel even wachten tot de i9 uit is.
 
Simpele formule.
Rekenkracht = Intel
Gaming = AMD.

Suc6 :thumb:

LoL gaming ligt voor 90% aan je grafische kaart.
Cpu speelt hiet wel een rol in, maar dat is bijna verwaarlosbaar.
Enig voordeel is dat AMD een stuk goedkoper is als intel that's all
 
LoL gaming ligt voor 90% aan je grafische kaart.
Cpu speelt hiet wel een rol in, maar dat is bijna verwaarlosbaar.
Enig voordeel is dat AMD een stuk goedkoper is als intel that's all

Tsja ... daar kunnen we de rest van de dag over discusseren, maar daar heb ik geen zin in.
Bij de laten we zeggen ... betere computerzaken kom je er achter dat dit wel degelijk verschil uitmaakt. Ik heb het trouwens zelf ook ondervonden dus meningen verschillen zullen we maar zeggen.

By the way als AMD goedkoper is waarom draai jij dan op een i7 920 ?? (gewoon een vraagje)
 
Zoals ik al zei: je cpu maakt kwa gamen niets uit als je een goede graka hebt.
Daar kun je inderdaad heel de middag over "mekkeren" :p maar daar heb ik geen zin en tijd voor :)

Waarom dat ik intel heb?? ik heb 1 keer een AMD gehad en nooit meer.
Vreselijke ervaringen, voor mij nooit meer anders als intel.
Al kreeg ik een AMD gratis, dan wil ik hem niet eens.
Zoals je al aangaf is dit een persoonlijke ervaring.

Plus ze zijn perfect voor overklokken.
Zonder enige moeite stabiel op 4Ghz (op luchtkoeling) ipv de standaard 2.66Ghz
een overklok van 50+ procent, niet slecht vind ik persoonlijk.

Die 100 Euro geef ik graag extra uit als ik weet dat m'n pc goed blijft lopen.
 
Kijk daarom neem ik ook Intel.
Was trouwens gewoon een vraag. Intel vind ik kwa verwerkingssnelheid ook veel lekkerder werken.
No bad feelings ben jaloers op je i7 920. Wil eigenlijk weer nieuw
i7 920
2 x ATI 5770
Gigabyte EX51-UD5
6 gig DDR3

Maar vind € 1200 toch weer een hoop centjes

Intel core 2 duo E6750
Gigabyte EX38-DS5
Ati 3870
4 gig ram
Draait ook nog steeds perfect ;)
 
iemand een beetje leuke stille kast. Op het oog . Heb nu een spider ,maar een kast is nooit weg

hoe klock je over ik heb e6300 (2.66mhz) met een cooling van Zalman
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan