Hoi dorine66,
Och heden ...
De site is gemaakt met Publisher 2007, en Publisher is zo ongeveer het slechtste programma om een website mee te maken.

Inderdaad, Publisher heeft een optie "Gemakkelijk een website maken", dat is redelijk makkelijk en lokaal ziet het er soms best aardig uit. Maar wat het ook is, de uitkomst is in elk geval géén website (in de standaarden die gelden voor de codes die in webpagina's staan).
Het nare is hierbij, dat je eerst enig verstand van websites nodig hebt om te kunnen beoordelen wat voor bagger Publisher ervan maakt. Wie dat niet heeft, wordt er in feite ingeluisd. En dat zijn juist de mensen die denken dat ze even met Publisher iets moois in elkaar kunnen zetten, omdat ze geen html en css machtig zijn. Want dat is wat de Publisher-reclame voorspiegelt. Ik noem dat: bedrog! :evil:
Op deze ene, toch erg eenvoudige startpagina
http://members.upc.nl/d.roefs is Publisher er in geslaagd om maar liefst ...
203 html-fouten in de code te zetten.
Die paginacode is ook nog eens door overvloedig èn overbodig gebruik van allerlei rare MS-Office codes volstrekt niet te volgen. Dat kan Internet Explorer (ook van Microsoft) misschien nog een beetje, maar alle andere browsers zeker niet. Maar een webpagina hoort ook met bv. Firefox, Opera, of de nieuwe Chrome van Google te bezichtigen zijn. En in dit geval is er in Internet Explorer 7 nog minder van de pagina te zien dan in Firefox. De hele pagina-indeling mist...
Geen wonder, dat er nu dingen misgaan. Ik zie bv. dat de link naar de foto Kevin&Sarah nu goed is (als je op de link klikt, komt de grote foto tevoorschijn), maar op de pagina zelf zit er een verkleinde afbeelding, en die is nog niet geupload. Het kleintje heet
image3041.gif, en zal door Publisher automatisch als "thumbnail" zijn aangemaakt. Lokaal, bij je thuis, staat ie in een map
index_bestanden. Maar op de server dus nog nergens, en dan moet ook in de html de vindplaats van de servermap er nog goed in gezet worden.
Maar ik ben heel erg bang dat het onbegonnen werk wordt om alles zó te uploaden dat het op z'n goede plek staat - en bang dat er daarna nog niet de website tevoorschijn komt die je in gedachten had. Want aan de praat krijgen van de images is één, het aan de praat krijgen van de rest is een stuk ingewikkelder.
In feite is "repareren" van de Publisher-bende ondoenlijk, en vergt minstens zoveel html-inzicht als je nodig hebt om met een ander, beter programma een website te maken.
Voor zo'n ander programma (bv. het gratis
KompoZer) moet je het wel over hebben om iets te leren over webpagina's, maar dan heb je ook een website die niet kapot is en niet kapot kan!
Sorry dat ik geen simpeler oplossing kan aandragen!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS:
Ik heb één keer, uit nieuwsgierigheid, geprobeerd met Publisher een website te maken (normaal tik ik zelf alle codes in). Schrok me een hoedje toen ik zag wat er uit kwam, en sindsdien voorgoed genezen!
[edit]Ik had al zo'n blauwkleurig vermoeden dat Goeroeboeroe hier passages van soortgelijke strekking zou deponeren als hij toevallig langskwam. En hij was me vóór!

- Dat zie ik nu pas na het afleveren van mijn reactie. In elk geval: mijn kleurgevoel kwam aardig in de richting.

[/edit]