Mijn foto's worden niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

dorine66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Hallo, ik ben voor het eerst een webpagina aan het maken. Ik heb deze gemaakt (in kleine vorm) in Publisher 2007. Via LeechFTP heb ik deze geupload en dat is gelukt. Al niet niks. Echter, de foto's die ik op de pagina heb gezet, komen niet door. Ik heb het geprobeerd met jpg en met gif foto's. Ik denk dat ik ze op de een of andere manier nog moet üploaden, want nu verwijzen ze gewoon naar mijn c-schijf. Hoe kan ik deze op mijn webpagina krijgen?

Je moet de foto's ook uploaden naar de server waar de webpagina staat. Dan moet je in dit bestand het pad aangeven waar de foto's staan. Het mooiste is een aparte map, b.v. Images. Dit om de boel een beetje overzichtelijk te houden, anders staat alles in de Root. Je krijgt dan de verwijzing '/Images/foto.jpg' o.i.d. Hetzelfde geldt ook voor geluid.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reaktie. Ik denk inderdaad dat het aan de koppeling ligt. Ik heb nu in LeechFTP een map images aangemaakt en daar de foto in gezet. Nu heb ik in Publisher een hyperlink gemaakt naar .. leechFTP/images/foto
Ik upload zowel de map images als de index, maar als ik dan vervolgens kijk op mijn website, verwijst deze nog naar de c:\\.....leechtFTP/images/foto
hoe kan ik dit dan omzetten naar de betreffende servermap?

Je moet een link maken naar 'Server/Images'. Waar staat het indexbestand precies op de server? Iets van www.???.??? en dan waarschijnlijk daar weer in een map zoals httpdocs o.i.d.
Iig moet de map Images in dezelfde map als het indexbestand staan. En dan in het indexbestand de link naar '/Images/Foto.jpg'.
Ik heb ook een eigen website. http://www.xxx.nl. Op de server staat o.a. een map httpdocs, maar dat kan bij een andere host een andere naam hebben. Daarin staat dan het indexbestand en een map Images. In de map Images staan foto's. En in het indexbestand moet je dan de link naar de foto aangeven als '/Images/Foto.jpg.
En voor muziek maak je een link zoals :
<body>
<bgsound src="Images/Oh Fiorentina.mp3" loop=1>
etc.

Btw dit is het clublied van Fiorentina.

Of het weerbericht :
<a href="http://www.weeronline.nl/">Weerbericht</a>

Laatst bewerkt:
OK, wat wil het toeval? Ik heb n.l. ook UPC. Ik zie dat hier de map leeg is. Maak in deze map een submap Images en zet hier de foto in. In de lege map vervolgens het indexbestand en in het indexbestand verwijzen naar 'Images/Kevin.gif' en niet naar (http://members.upc.nl/d.roefs/images/Kevin.gif). Het moet dan lukken.

Laatst bewerkt:
Misschien kun je een paar regels code uit het indexbestand posten, zodat ik een beter inzicht krijg en met name dan de regels die naar de foto's/plaatjes verwijzen.

Ik zie dat wat somber in.
Als ik je code bekijk, zie ik er allerlei links naar c:///users/dorien (of zoiets), in ieder geval naar 'n plaats op je computer.
Daarnaast heb je spaties en hoofdletters in de namen van bestanden gebruikt. Op Windows maakt dat niets uit, op de meeste servers wel. Daar is 'n hoofd- en kleine letter 'n verschillende letter, en spaties horen _ of - te zijn.

Waarom ik het somber inzie: je hebt de site in Word gemaakt. Word is niet bedoeld om websites mee te maken. Het zou leuk zijn als Microsoft dat eindelijk 'ns grootscheeps aan iedereen zou vertellen. Hele groepen mensen stoppen veel tijd in het maken van 'n site en keer op keer kun je ze vertellen dat ze beter opnieuw kunnen beginnen.
Word (en Publisher en FrontPage) stoppen vaak vml (Vector Markup Language) in de pagina. Bij jou staat er zelfs extreem veel in. Dat is geen standaard en werkt alleen in Internet Explorer, niet in andere browsers. Als je heel veel geluk hebt gaat 't goed, maar vaak niet. Ook in Internet Explorer 8 geeft het vaak problemen.
Bij jou is er iets mis met de code. vml is 'n dermate onoverzichtelijke en slecht gedocumenteerde taal, dat het stomweg onmogelijk is om er met de hand iets aan te verbeteren. Omdat het geen standaardtaal is, werken allerlei hulpprogramma's ook niet.

Als je geluk hebt is het opgelost als je die links hebt verbeterd en als je alle hoofdletters in bestandsnamen in kleine letters hebt veranderd en spaties in _ of -.
Anders is er, vrees ik, niets anders aan te doen dan opnieuw te beginnen met 'n fatsoenlijk programma.

Laatst bewerkt:
Hoi dorine66,
Och heden ...
De site is gemaakt met Publisher 2007, en Publisher is zo ongeveer het slechtste programma om een website mee te maken. :(
Inderdaad, Publisher heeft een optie "Gemakkelijk een website maken", dat is redelijk makkelijk en lokaal ziet het er soms best aardig uit. Maar wat het ook is, de uitkomst is in elk geval géén website (in de standaarden die gelden voor de codes die in webpagina's staan).
Het nare is hierbij, dat je eerst enig verstand van websites nodig hebt om te kunnen beoordelen wat voor bagger Publisher ervan maakt. Wie dat niet heeft, wordt er in feite ingeluisd. En dat zijn juist de mensen die denken dat ze even met Publisher iets moois in elkaar kunnen zetten, omdat ze geen html en css machtig zijn. Want dat is wat de Publisher-reclame voorspiegelt. Ik noem dat: bedrog! :evil:

Op deze ene, toch erg eenvoudige startpagina http://members.upc.nl/d.roefs is Publisher er in geslaagd om maar liefst ... 203 html-fouten in de code te zetten.
Die paginacode is ook nog eens door overvloedig èn overbodig gebruik van allerlei rare MS-Office codes volstrekt niet te volgen. Dat kan Internet Explorer (ook van Microsoft) misschien nog een beetje, maar alle andere browsers zeker niet. Maar een webpagina hoort ook met bv. Firefox, Opera, of de nieuwe Chrome van Google te bezichtigen zijn. En in dit geval is er in Internet Explorer 7 nog minder van de pagina te zien dan in Firefox. De hele pagina-indeling mist...

Geen wonder, dat er nu dingen misgaan. Ik zie bv. dat de link naar de foto Kevin&Sarah nu goed is (als je op de link klikt, komt de grote foto tevoorschijn), maar op de pagina zelf zit er een verkleinde afbeelding, en die is nog niet geupload. Het kleintje heet image3041.gif, en zal door Publisher automatisch als "thumbnail" zijn aangemaakt. Lokaal, bij je thuis, staat ie in een map index_bestanden. Maar op de server dus nog nergens, en dan moet ook in de html de vindplaats van de servermap er nog goed in gezet worden.

Maar ik ben heel erg bang dat het onbegonnen werk wordt om alles zó te uploaden dat het op z'n goede plek staat - en bang dat er daarna nog niet de website tevoorschijn komt die je in gedachten had. Want aan de praat krijgen van de images is één, het aan de praat krijgen van de rest is een stuk ingewikkelder.
In feite is "repareren" van de Publisher-bende ondoenlijk, en vergt minstens zoveel html-inzicht als je nodig hebt om met een ander, beter programma een website te maken.
Voor zo'n ander programma (bv. het gratis KompoZer) moet je het wel over hebben om iets te leren over webpagina's, maar dan heb je ook een website die niet kapot is en niet kapot kan! :)

Sorry dat ik geen simpeler oplossing kan aandragen!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
Ik heb één keer, uit nieuwsgierigheid, geprobeerd met Publisher een website te maken (normaal tik ik zelf alle codes in). Schrok me een hoedje toen ik zag wat er uit kwam, en sindsdien voorgoed genezen! :D

[edit]Ik had al zo'n blauwkleurig vermoeden dat Goeroeboeroe hier passages van soortgelijke strekking zou deponeren als hij toevallig langskwam. En hij was me vóór! :D - Dat zie ik nu pas na het afleveren van mijn reactie. In elk geval: mijn kleurgevoel kwam aardig in de richting. ;)[/edit]

Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reakties. Ik zal de pagina opnieuw gaan maken met andere software.Mogelijk kom ik wel weer met vragen.

Je hebt in ieder geval het ontwerp nog. Schrale troost, maar toch...
@csshunter: grinnik, ik vergeet ook steeds te verversen als ik 'n antwoord typ.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan